Δείτε μία BMW M4 1300 ίππων να διαλύει τον κινητήρα της στο δυναμόμετρο
Τα μεγάλα turbo σε συνδυασμό με «δόσεις» νίτρου έχουν σαν αποτέλεσμα μεγάλη ιπποδύναμη ή μεγάλα και ακριβά προβλήματα. Σε αυτό το video τα βλέπουμε και τα δύο.
Η οικογένεια εξακύλινδρων κινητήρων με turbo της BMW (S58) έχει γίνει η αγαπημένη των βελτιωτών με τους μηχανικούς στις ΗΠΑ να τους παρομοιάζουν με τον θρυλικό 2JZ-GTE της Toyota. Η τεχνική βελτιωτική ομάδα της Maximum PSI, το παράκανε και εμείς από την ασφάλεια του υπολογιστή μας έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε τι συμβαίνει όταν πιέζεις το τρίλιτρο με διπλό turbo μοτέρ πέρα από τα όριά του.
Ο κινητήρας S58 χρησιμοποιείται από μια σειρά μοντέλων BMW M , συμπεριλαμβανομένων των M2, M3 και M4. Στην απλή έκδοση του μοντέλου η απόδοση του είναι 473 ίππους, ενώ στο μοντέλο Competition η απόδοση φτάνει τους 503 ίππους. Η ομάδα της Maximum PSI δημιούργησε ένα μοντέλο M4 Competition, για το Φεστιβάλ Motorsports Mpact το 2023. Με δύο turbo της Garrett G30-770, το αυτοκίνητο αρχικά απόδωσε περίπου 1200 ίππους στους τροχούς. Για το 2024 η ομάδα ήθελε κάτι παραπάνω. Έτσι έβαλαν μία νέα πολλαπλή εισαγωγής, ένα νέο μεγαλύτερο intercooler, αναβαθμισμένο σύστημα μετάδοσης και ένα κιβώτιο ταχυτήτων Stage 3 στη θέση του παλιού κιβωτίου Stage 2. Η ομάδα εγκατέστησε επίσης ένα σύστημα injection νίτρου (150 δόσεων) γιατί ήθελαν στιγμιαία αύξηση της ιπποδύναμης (βλέπετε ήθελαν το αυτοκίνητο για αγώνες Dragster (κόντρες σε πίστα).
Με τις βελτιώσεις έτοιμες η Μ4 ανέβηκε στο δυναμόμετρο για να δουν τιμές απόδοσης και αντοχή. Η πρώτη μέτρηση έδειξε 1288 ίππους χωρίς το νίτρο. Μόλις έδωσαν και μία δόση νίτρο η δύναμη έφτασε τους 1376 ίππους, αλλά ο κινητήρας S58 δεν κατάφερε να βγει ζωντανός από το dyno session. Το αποτέλεσμα ήταν αυτό το εντυπωσιακό video που κυκλοφόρησε στο tik tok και το you tube.
Έχοντας σαν στόχο την εκδήλωση Motorsports Mpact και μόνο 48 ώρες η Maximum PSI δεν τα παράτησε και έφτιαξε ένα νέο μοτέρ. Η απόδοση δεν ήταν η κορυφαία και δεν δοκίμασαν όσο έπρεπε τον νέο κινητήρα. Όμως έδωσαν το παρόν στο Φεστιβάλ για βελτιώσεις BMW και τώρα δουλεύουν με όριο τους 1400 ίππους.