Τέλος στους «έναντι» λογαριασμούς - Ξεκινά η μηνιαία καταμέτρηση του ρεύματος
Τέλος στους έναντι λογαριασμούς ρεύματος και πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση των ρευματοκλοπών, αναμένεται να φέρει η καταμέτρηση των «ρολογιών» ηλεκτρικού ρεύματος σε μηνιαία βάση, η οποία ξεκινά, όπως ανακοίνωσε ο ΔΕΔΔΗΕ.
Με τον τρόπο αυτό θα καταργηθούν οι έναντι λογαριασμοί ρεύματος με κατά προσέγγιση χρεώσεις και θα γίνει πιο αποτελεσματική η αντιμετώπιση των ρευματοκλοπών.
Υπενθυμίζεται πως σήμερα η καταμέτρηση γίνεται σε 4μηνιαία βάση, με αποτέλεσμα ένας πάροχος, ο οποίος εκδίδει μηνιαίους λογαριασμούς, να χρειάζεται να εκδίδει τρεις «έναντι» λογαριασμούς πριν τον επόμενο εκκαθαριστικό.
Στην πράξη, αυτό σημαίνει πως για τρεις μήνες ο πελάτης πληρώνει για ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας που κατά προσέγγιση έχει καταναλώσει και μόνο τον επόμενο μήνα πληρώνει με βάση την πραγματική κατανάλωση του συνολικού 4μηνου.
Το ίδιο ισχύει και για τους πελάτες της ΔΕΗ που λαμβάνουν ηλεκτρονικό λογαριασμό, ενώ στην περίπτωση των έγχαρτων λογαριασμών της δημόσιας επιχείρησης (που είναι διμηνιαίοι), οι έναντι και οι εκκαθαριστικοί εναλλάσσονται.
Πλέον από τους πρώτους μήνες του 2024 η καταμέτρηση θα γίνεται κάθε μήνα, προκειμένου οι καταναλωτές να πληρώνουν ακριβώς όσα καταναλώνουν και ότι «φουσκωμένους» λογαριασμούς που εξορθολογίζονται κάθε τετράμηνο.
Αναλυτικά, στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΔΕΔΔΗΕ αναφέρεται:
«Με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων των πελατών του, ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοινώνει ότι ξεκινά σταδιακά την καταμέτρηση των παροχών σε μηνιαία βάση η οποία και θα ολοκληρωθεί πανελλαδικά έως τα τέλη του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους».
Στο πλαίσιο αυτό παρακαλούνται όλοι οι καταναλωτές να:
Διασφαλίσουν ότι το τεχνικό προσωπικό του ΔΕΔΔΗΕ και των συνεργαζόμενων εργολαβικών εταιριών θα έχει πρόσβαση στο χώρο των μετρητών του ακινήτου, προκειμένου να γίνει η λήψη ένδειξης από τον μετρητή και στη συνέχεια να χορηγηθεί στον Προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας που έχει επιλέξει ο πελάτης, για την έκδοση εκκαθαριστικού λογαριασμού.
Υπογραμμίζεται ότι, σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η λήψη της ένδειξης, όλοι οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να καταχωρίσουν την ένδειξη της παροχής εντός τεσσάρων εργάσιμων ημερών από την ημέρα επίσκεψης του καταμετρητή στο ακίνητο, με τους εξής τρόπους:
- Καλώντας το Τηλεφωνικό Κέντρο εξυπηρέτησης πελατών του ΔΕΔΔΗΕ στη δωρεάν γραμμή 800-400-4000
- Εναλλακτικά μπορούν να καταχωρίσουν την ένδειξη στην ιστοσελίδα του ΔΕΔΔΗΕ, στο link ΕΔΩ
- Μέσω της εφαρμογής My DEDDIE App από το κινητό τους τηλέφωνο.
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, δήλωσε: «Η δέσμευσή μας για μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος, υλοποιείται. Ξεκινώντας, σταδιακά, ο ΔΕΔΔΗΕ τις καταμετρήσεις σε όλη την Ελλάδα, αναμένεται να οδηγηθούμε σε δραστική μείωση των ρευματοκλοπών. Και αυτή η εξέλιξη, σε συνδυασμό με την τόνωση του ανταγωνισμού μεταξύ των παρόχων ηλεκτρικού ρεύματος, την περαιτέρω διείσδυση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στο ενεργειακό δυναμικό μας και τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις των νησιών μας, θα έχει σημαντικά οφέλη για τους καταναλωτές, με κυριότερο τους χαμηλότερους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος».