Daily Mail: «Μπορώ να ακυρώσω διακοπές στην Ελλάδα αν έχει καύσωνα;» - Οι τουρίστες ανησυχούν
Εν μέσω υψηλών θερμοκρασιών και πύρινων μετώπων που μαίνονται τα τελευταία 24ωρα στη χώρα μας, ο δικηγόρος που ειδικεύεται στα δικαιώματα των καταναλωτών, Dean Dunham απαντάει σε ερωτήσεις Βρετανών που ανησυχούν για τις διακοπές τους.
«Υποτίθεται ότι θα πάω για μεγάλες οικογενειακές διακοπές στην Ελλάδα με τους παππούδες και τα παιδιά αργότερα αυτόν τον μήνα. Αλλά η ζέστη φαίνεται αφόρητη, και ανησυχώ και για τις φωτιές. Μπορώ να αναβάλω τις διακοπές, θα το κάλυπτε η ταξιδιωτική μου ασφάλεια;» ρωτάει η Hannah Metcalfe από το Κέιμπριτζ.
Ο Dean Dunham απαντά: «Πρέπει να εξετάσετε τους όρους και τις προϋποθέσεις που επισυνάπτονται στο συμβόλαιο ταξιδιωτικής ασφάλισης για να μάθετε ποιες περιστάσεις και γεγονότα θα οδηγήσουν σε μια αξίωση. Υπάρχουν τρεις περιπτώσεις όπου θα μπορούσατε ενδεχομένως να ακυρώσετε και να υποβάλετε αξίωση για την ασφάλισή σας».
Το πρώτο είναι εάν ακυρώσετε για ιατρικούς λόγους και μπορείτε να λάβετε πιστοποιητικό γιατρού που να λέει ότι δεν μπορείτε να ταξιδέψετε λόγω της υπερβολικής ζέστης, καθώς αυτό θα επιδείνωνε την ιατρική σας κατάσταση.
Το δεύτερο είναι εάν η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου εκδώσει μια προειδοποίηση που συμβουλεύει να μην ταξιδεύετε στον προορισμό σας λόγω ζέστης εκτός από τα απαραίτητα.
Το τρίτο είναι εάν δηλωθεί κατάσταση έκτακτης ανάγκης που διαρκεί περισσότερο από μερικές ημέρες στον ταξιδιωτικό σας προορισμό. Θα σας συμβούλευα να ελέγξετε τη σχετική ιστοσελίδα της βρετανικής κυβέρνησης πριν ταξιδέψετε.
Μια προειδοποίηση: «εάν γνωρίζατε την υπερβολική ζέστη στον ταξιδιωτικό σας προορισμό πριν κάνετε την κράτησή σας, ο ασφαλιστικός πάροχος θα μπορεί να το χρησιμοποιήσει εναντίον σας και να απορρίψει την απαίτησή σας» καταλήγει.
Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, είναι απίθανο να καλύπτεστε, καθώς ο ασφαλιστής σας πιθανότατα θα πει ότι τίποτα δεν σας εμποδίζει να ταξιδέψετε και θα το χαρακτηρίσει ως «μη διαθεσιμότητα για ταξίδια», κάτι που σπάνια θα περιλαμβάνεται σε ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο.
Άλλοι πολίτες αναρωτιούνται αν μπορούν να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων εάν ακυρωθεί η πτήση τους. Όταν μια αεροπορική εταιρεία ακυρώνει μια πτήση, έχει την υποχρέωση να προσπαθήσει να βρει εναλλακτικές πτήσεις για επιβάτες, κάτι που συχνά αναφέρεται ως «εκ νέου δρομολόγηση» αναφέρει ο δικηγόρος.
Στη συνέχεια, οι επιβάτες έχουν την επιλογή να αποδεχτούν την εναλλακτική πτήση ή να λάβουν πλήρη επιστροφή χρημάτων. Ομοίως, εάν δεν μπορεί να βρεθεί μια εναλλακτική πτήση, δικαιούται κανείς όλα τα χρήματά του πίσω, όχι μόνο κουπόνια.
Ο νόμος, γνωστός ως UK261 ή, στην Ευρώπη, EU261, λέει ότι όταν η ειδοποίηση παρέχεται λιγότερο από 14 ημέρες πριν από την ημερομηνία αναχώρησης, η αεροπορική εταιρεία πρέπει να καταβάλει αποζημίωση.