Cupra Leon 1.5 eTSi MHEV 150 hp dsg: Επιστροφή στο μέλλον
Ένα hatchback και μάλιστα με sport χαρακτήρα και εμφάνιση. Αυτή είναι μία ευχάριστη έκπληξη στης SUV εποχή μας
Όταν αντίκρισα για πρώτη φορά το νέο Cupra Leon 1.5 eTSI MHEV με τους 150 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο DSG, η εντυπωσιακή του εμφάνιση με κέρδισε αμέσως. Ήταν μία αλλαγή να ζήσω μαζί του για μία (έστω) εβδομάδα και να θυμηθώ παλαιότερες εποχές που τα sportive hatchback κυριαρχούσαν και ήταν αυτά που όλοι ήθελαν.
Σχήμα που οι γωνίες κυριαρχούν
Επιστρέφω στο σήμερα και παρατηρώ τις δυναμικές γραμμές του αμαξώματος, η χαρακτηριστική μάσκα με το λογότυπο Cupra και οι τριγωνικοί LED Matrix προβολείς συνθέτουν μια επιθετική και ταυτόχρονα κομψή παρουσία στον δρόμο.
Το πίσω μέρος με το φωτιζόμενο λογότυπο και τα ενιαία LED φώτα ολοκληρώνουν την εντυπωσιακή του εικόνα. Μάλιστα η ένταση στην εμφάνιση πολλαπλασιάστηκε το βράδυ όταν το Leon σε.. καλωσορίζει οπτικά παίζοντας με τα LED φώτα στάσης εμπρός και πίσω αλλά με την προβολή του σήματος Cupra στο δρόμο.
Εσωτερικό με ποιότητα και τεχνολογία
Μπαίνοντας στην καμπίνα, η αίσθηση ποιότητας είναι εμφανής. Η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα, τα μοντέρνα πάνελ στις πόρτες και το ταμπλό αποπνέουν μια σύγχρονη αισθητική. Η μεγάλη οθόνη αφής 12,9 ιντσών δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση σε λειτουργίες ψυχαγωγίας και ρυθμίσεις του οχήματος.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και προσαρμόσιμος, ενώ το τιμόνι με τα ενσωματωμένα χειριστήρια, συμπεριλαμβανομένων των κουμπιών εκκίνησης και επιλογής προγραμμάτων οδήγησης, ενισχύει την εργονομία, περιορίζοντας τους διακόπτες. Βέβαια η τακτική να περνούν όλα από την οθόνη απαιτεί μία προσαρμογή από εσένα. Σύμφωνα με την Cupra έτσι κάνεις ένα bonding με το αυτοκίνητο αλλά μέχρι να το συνηθίσεις θέλεις χρόνο.
Οι χώροι στο εσωτερικό είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις ενήλικες, με άνεση για τα πόδια και το κεφάλι. Ο οδηγός κάθεται χαμηλά, απολαμβάνοντας μια σπορ θέση οδήγησης που ενισχύει την αίσθηση ελέγχου.
Ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων με το κανονικό του σχήμα διευκολύνει τη φόρτωση αποσκευών και μεγάλων αντικειμένων. Βέβαια για να βρεις το άνοιγμα της πέμπτης πόρτας θέλει λίγο ψάξιμο. Αρχικά την άνοιγα μόνο με το κλειδί αλλά κάποια στιγμή που ήταν ανοιχτή είδα πως το κουμπί για να την ανοίξεις είναι στη δεξιά της γωνία. Κάτι φυσικό αφού στη μέση είναι το φωτιζόμενο σήμα της Cupra.
1500 Mild Hybrid κυβικά εκατοστά
Κάτω από το καπό, ο 1.5 λίτρων βενζινοκινητήρας με ήπια υβριδική τεχνολογία αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής. Το σύστημα 48V συμβάλλει στην αποδοτικότητα, επιτρέποντας εκκίνηση του κινητήρα, κίνηση με σβηστό κινητήρα σε συγκεκριμένες συνθήκες, ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση και υποστήριξη του κινητήρα με ηλεκτρική βοήθεια όταν χρειάζεται. Το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο DSG μεταδίδει ομαλά τη δύναμη στους εμπρός τροχούς, προσφέροντας γρήγορες και ανεπαίσθητες αλλαγές ταχυτήτων.
Η κίνηση μετράει
Στον δρόμο, το Cupra Leon εντυπωσιάζει με τη σφιχτή του ανάρτηση που προσφέρει ποιοτικό πέρασμα και στιβαρές αντιδράσεις. Το πλαίσιο είναι εξαιρετικά άκαμπτο, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος ακόμα και σε δυναμική οδήγηση. Στις στροφές, το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό, επιτρέποντας ακριβή έλεγχο της τροχιάς.
Το τιμόνι προσφέρει καλή πληροφόρηση, χωρίς να είναι υπερβολικά βαρύ στις χαμηλές ταχύτητες. Ωστόσο, σε αστικές συνθήκες με ανωμαλίες του οδοστρώματος, η σφιχτή ανάρτηση μπορεί να γίνει αισθητή, χωρίς όμως να είναι ενοχλητική.
Η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται γύρω στα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε ήπιες συνθήκες οδήγησης, ενώ με πιο δυναμική οδήγηση μπορεί να φτάσει τα 7,9 λίτρα. Αυτές οι τιμές είναι ικανοποιητικές για την κατηγορία και την απόδοση (150 ίππων) του μοντέλου.
Συμπέρασμα
Συνολικά, το Cupra Leon 1.5 eTSI MHEV 150 PS DSG προσφέρει έναν εξαιρετικό συνδυασμό σπορ επιδόσεων, σύγχρονης τεχνολογίας και καθημερινής πρακτικότητας. Η εντυπωσιακή του εμφάνιση, η ποιοτική καμπίνα και η δυναμική οδική συμπεριφορά το καθιστούν μια ελκυστική επιλογή για όσους αναζητούν ένα σπορ hatchback με προηγμένη τεχνολογία, αποδοτικότητα, αλλά και κάτι διαφορετικό από τα SUV.