Κιάρα Φεράνι: Η αυτοκράτειρα είναι γυμνή... για ένα πανετόνε
Το 2023 τελειώνει με μια πικρή γεύση για την πασίγνωστη Ιταλίδα Influencer, Chiara Ferragni, καθώς μετά το πρόστιμο που της επιβλήθηκε για την ψευδή φιλανθρωπική καμπάνια, η ίδια βλέπει την αυτοκρατορία της να γκρεμίζεται αφού πολλοί ακόλουθοί της την εγκαταλείπουν μαζικά.
Η Chiara Ferragni εκτός από influencer είναι γνωστή για το φιλανθρωπικό της έργο το οποίο μαζί με τον σύζυγό της, διάσημο ιταλό ράπερ Fedez, έχουν φροντίσει να είναι πλούσιο και εκτεταμένο. Ωστόσο, μετά το σκάνδαλο που ξέσπασε πριν από λίγες εβδομάδες σχετικά με μια φιλανθρωπική καμπάνια που έκανε σε συνεργασία με την εταιρεία αρτοσκευασμάτων Baloco πολλές από τις κινήσεις της έχουν μπει στο στόχαστρο.
Πιο συγκεκριμένα, το νήμα άρχισε να ξετυλίγεται όταν αποκαλύφθηκε ότι τα έσοδα από το περίφημο pandoro (μια παραλλαγή του πανετόνε), που έφταναν το 1 εκατομμύριο, έπρεπε να διατεθούν στο παιδιατρικό νοσοκομείο Regina Margherita του Τορίνο. Ωστόσο, η εταιρεία Baloco είχε ήδη διαθέσει 50.000 ευρώ δωρεά πριν καν ξεκινήσει η συνεργασία με τη Ferragni με αποτέλεσμα το 1 εκατομμύριο ευρώ που συνέλεξαν από τις πωλήσεις να μη διατεθεί ποτέ στο ίδρυμα. Σημειώνεται δε ότι κάθε παντόρο πωλούνταν για 9 ευρώ, σχεδόν τριπλάσια τιμή από την κανονική του.
Μάλιστα, το σκάνδαλο επεκτάθηκε όταν η πρωθυπουργός της Ιταλίας αναφέρθηκε στην διάσημη influencer χωρίς να την κατονομάσει, ότι εκμεταλλεύτηκε το όνομά της και ουσιαστικά καρπώθηκε τα χρήματα που είχαν ιερό σκοπό. Σε απάντηση, η Chiara εμφανώς συντετριμμένη δημοσίευσε απολογητικό βίντεο στο Instagram όπου ζητούσε δημόσια συγνώμη απ'όλους τους ακολούθους της οι οποίοι είχαν αγοράσει το εν λόγω προϊόν και υποσχόταν να αποκαταστήσει την αλήθεια. Ωστόσο, από εκείνη την ημέρα η Ferragni εξαφανίστηκε από τα κοινωνικά δίκτυα, στα οποία έδειχνε στιγμές από την ζωή της μαζί με την οικογένειά της.
Πως ξεκίνησε το φαινόμενο Ferragni
Ήταν το 2009 όταν η, 36χρονη σήμερα, fashion blogger έκανε τα πρώτα βήματά της στον κόσμο του διαδικτύου ως The Blonde Salad. Η πτυχιούχος Νομικής απέκτησε πολύ γρήγορα φήμη η οποία επεκτάθηκε παγκοσμίως με τη ίδια να γίνεται αντικείμενο μελέτης ακόμη και στο Harvard. Μάλιστα δεν ήταν λίγοι εκείνοι οι οποίοι θεωρούσαν ότι πρόκειται για τον νέο «Μίδα της μόδας» καθώς όλοι ήθελαν να συνεργαστούν μαζί της. Η ίδια πωλούσε από ρούχα έως τσιμπιδάκια σε τιμές φωτιά και μάλιστα όποιο προϊόν και να διαφήμιζε ξεπουλούσε σε χρόνο ρεκόρ.
Το 2010, κυκλοφόρησε τη δική της σειρά υποδημάτων, την επόμενη χρονιά το περιοδικό "New York" τη χαρακτήρισε ως "Μια από τις μεγαλύτερες street-style stars της χρονιάς" ενώ το Δεκέμβριο του ίδιου έτους, το περιοδικό "Teen Vogue" τη χαρακτήρισε ως τη νέα ανερχόμενη blogger. Το 2013 κυκλοφορεί το πρώτο της βιβλίο με τον τίτλο "The Blonde Salad". Έχει ποζάρει σε πλήθος περιοδικών μόδας παγκοσμίως, ως εξώφυλλο, όπως Vogue (Ισπανία, Τουρκία, Κίνα), Elle (Ιταλία, Ολλανδία, Ιαπωνία, Ισπανία, Ουκρανία), "Harper's Bazaar" (Σιγκαπούρη, Ταϊβάν, Ρωσία), "Glamour" (Ιταλία, Μεξικό, Τουρκία, Ισπανία, Βραζιλία, Ρωσία, Πολωνία, Ρουμανία), "Cosmopolitan" (Μεξικό, Χιλή, Σιγκαπούρη, Τουρκία) και "Madame Figaro" (Ισπανία, Ελλάδα).
Σήμερα κινείται μεταξύ Μιλάνο και Λος Άντζελες ενώ οι συνεργασίες της δεν έχουν τέλος.
Επιπτώσεις από το σκάνδαλο
Ωστόσο, η Ιταλίδα influencer πλέον βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων με την αυτοκρατορία της να απειλείται και τους followers της να την εγκαταλείπουν ολοένα και περισσότερο. Ο λόγος βρίσκεται στο γεγονός ότι μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου της Baloco, η Ferragni έχει δει δεκάδες εταιρείες να αποσύρουν τις συνεργασίες της.
Μάλιστα, η εισαγγελία προχώρησε στην έρευνα σε παλαιότερες καμπάνιες από το 2021 και το 2022 που αφορούσαν σε πασχαλινά αυγά της εταιρείας Dolci Preziosi τα οποία έφεραν το λογότυπό της. Η φιλανθρωπική καμπάνια υποσχόταν στους αγοραστές ότι τα έσοδα θα διατίθεντο σε ίδρυμα για αυτιστικά παιδιά.
Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι τότε η καμπάνια είχε συγκεντρώσει πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ ωστόσο, όπως διαπίστωσαν οι ελεγκτικές αρχές, το ίδρυμα έλαβε μόλις το ποσό των 36.000 ευρώ.
Μέσα σε όλο τον κυκλώνα, η Chiara Ferragni έρχεται αντιμέτωπη με την μαζική απώλεια και των ακολούθων της που αριθμούν ήδη τους 90.000 μετά τις αποκαλύψεις των σκανδάλων. Μάλιστα δεν είναι λίγοι εκείνοι που καταφέρονται εναντίον της με τα σχόλια να είναι άκρως αρνητικά, ειδικά όσα σχετίζονται με τις επαγγελματικές της συνεργασίες.