Χένρικ Φρέντβιγκ: Από κυανόκρανος στο Κόσοβο στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία
Για τον Χένρικ Φρέντβιγκ η ανάληψη της ηγεσίας στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία (μπύρες Μύθος, ΦΙΞ, Kaiser, Henninger, αναψυκτικά Tuborg κ.α.) μπορεί να είναι η πρώτη έξοδος από την Δανία στον όμιλο Carlsberg, όμως στον πρότερο επαγγελματικό του βίο έχει ξαναβρεθεί στην «γειτονία» μας. Ο νέος Managing Director της εταιρείας, που ανέλαβε καθήκοντα στα τέλη της περασμένης χρονιάς, στα 10 χρόνια παρουσίας του ως αξιωματικός του στρατού της Δανίας είχε υπηρετήσει ως μέλος της πολυεθνικής δύναμης ως κυανόκρανος στο Κόσοβο.
Έχοντας επισκεφθεί ως τουρίστας αρκετές φορές την Ελλάδα ο σαραντάρης Χένρικ εξοικειώθηκε αμέσως με τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας, πρόλαβε να γίνει φίλαθλος του Παναθηναϊκού (σ.σ. τα χρώματα ταιριάζουν με την πράσινη Carlsberg) να πάει επανειλημμένα σε Λεωφόρο και ΟΑΚΑ και πλέον καλείται να ανεβάσει τον πήχη στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία ψηλότερα από εκεί που τον παρέλαβε.
Όπως ανέφερε ο ίδιος χθες, στην πρώτη του επαφή με τους δημοσιογράφους, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία κατάφερε το 2023 να ενισχύσει συνολικά το μερίδιο της στην αγορά κατά μία ποσοστιαία μονάδα, φθάνοντας το 25%. Η αύξηση του όγκου των πωλήσεων ήταν 3%, έναντι πτώσης 1% που παρουσίασε συνολικά η αγορά πέρυσι, και αυτό το πέτυχε κυρίως μέσα απ’ το χώρο της εστίασης. Η κατηγορία της μπύρας αναπτύχθηκε κατά 3,3% με την Kaiser να πετυχαίνει +16%, η Μύθος +3% και η Carlsberg, που πλέον παράγεται στο εργοστάσιο της Σίνδου +36% συγκρινόμενη όμως με ιδιαίτερα χαμηλή βάση. Στην κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ, η «Fix Άνευ» επιβεβαίωσε την ηγετική της θέση στην αγορά με +44%. Τα mixers ήταν σχεδόν στάσιμα (+0,6%) ενώ ο μηλίτης υποχώρησε 5%.
Στρατηγική συνεργασία με την Νήσος
Τα παραπάνω θα φέρουν μία οργανική ανάπτυξη των καθαρών πωλήσεων πάνω από 20% σε σχέση με το 2022 με τον ίδιο να θεωρεί ότι η ανοδική πορεία θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια αν και όχι σε τόσο υψηλούς βαθμούς. Μία πρόκληση που καλείται να διαχειριστεί είναι η είσοδος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στην Ζυθοποιία Κυκλάδων, γνωστότερη από την μπύρα Νήσος. Στην μικροζυθοποιία που κατέχει πλέον το 35% έχει αναλάβει μεταξύ των άλλων και την διανομή της σε Ελλάδα και εξωτερικό. Μία από τις πρώτες κινήσεις είναι η μεταφορά της παραγωγής στο εργοστάσιο της Ριτσώνας των φιαλών για την Pilsner της Νήσος καθώς το εργοστάσιο στην Τήνο έχει εξαντλήσει την δυναμικότητα του.
Αξίζει να αναφερθεί, ότι οι επενδύσεις της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας μέσα στην τριετία 2021-2023, άγγιξαν τα 23,1 εκατ. ευρώ, ενώ η συνεισφορά της στην εθνική οικονομία μέσω φορολογίας, για το αντίστοιχο διάστημα, ανήλθε στα 161,3 εκατ. ευρώ.
Οι στόχοι για φέτος
Για το 2024, το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ, ενώ για την τριετία 2024-2026 ο στόχος είναι να ξεπεραστούν τα 30 εκατ. ευρώ. Στρατηγικά, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, θα συνεχίσει να εστιάζει σε περαιτέρω διεύρυνση του αποτυπώματός της στην αγορά, με κανάλι προτεραιότητας αυτό της κρύας αγοράς (HO.RE.CA., στοχευμένη ανάπτυξη του premium χαρτοφυλακίου της, εμπλουτισμό των διαθέσιμων επιλογών προς τους καταναλωτές, σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται και με ιδιαίτερη έμφαση στα μη αλκοολούχα προϊόντα, και εστίαση στην τουριστική αγορά, λαμβάνοντας υπόψιν τα θετικά σημεία αναφοράς που παρουσιάζονται μέχρι στιγμής για το 2024