Χανιά: Μαθητές Δημοτικού «σηκώνουν» τα μολύβια τους- Γιατί απεργούν
Την αποχή τους από το μάθημα των Γερμανικών αποφάσισε η πλειοψηφία των μαθητών της πέμπτης τάξης του δημοτικού σχολείου Χρυσοπηγής στα Χανιά, επειδή όπως ισχυρίζονται είχαν επιλέξει να διδαχθούν το μάθημα των γαλλικών ως δεύτερη ξένη γλώσσα κάτι που γνωστοποίησε ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου.
Όπως γίνεται γνωστό, οι γονείς ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να παρατείνουν την αποχή τους από το μάθημα έως ότου βρεθεί μια λύση που να ικανοποιεί όλες τις πλευρές. Οι μαθητές προέβησαν σε αυτή την ασυνήθιστη απεργία καθώς διαμαρτύρονται για την έλλειψη εκπαιδευτικού της γαλλικής γλώσσας και αναγκάζονται να παρακολουθήσουν μαθήματα Γερμανικών παρά τη θέλησή τους όπως. Πάντως οι μαθητές δεν θέλησαν να κακοκαρδίσουν την δασκάλα των γερμανικών και της έγραψαν το παρακάτω μήνυμα ζητώντας συγγνώμη:
Μάλιστα, προ ημερών σύμφωνα με ρεπορτάζ του zarpanews.gr, ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων είχε απευθυνθεί στον υπουργό παιδείας Κυριάκο Πιερακάκη με επιστολή αναφέροντας ότι:
«Από την διεύθυνση του σχολείου ενημερωθήκαμε ότι όλοι οι μαθητές της Ε’ τάξης που δήλωσαν 2η ξένη γλώσσα τα γαλλικά θα κάνουν γερμανικά για το σχολικό έτος 2023-2024,σύμφωνα με το νόμο που αναφέρει ότι στην περίπτωση που δεν υπάρχει εκπαιδευτικός 2ης ξένης γλώσσας οι μαθητές κάνουν την γλώσσα που ήδη υπάρχει εκπαιδευτικός στο σχολείο. Απευθυνθήκαμε στην Π.Υ.Σ.Π.Ε. Χανίων όπου μας ενημέρωσαν ότι είχαν εισηγηθεί για αριθμό εκπαιδευτικών και διδακτικών ωρών της γαλλικής γλώσσας ικανό να καλύψει τις ανάγκες στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, κάτι που δεν εγκρίθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ούτε στην Α’ φάση ούτε στην Β’.
Ο νόμος που εφαρμόζεται αυτήν την στιγμή ορίζει ότι αφού από 1η Οκτωβρίου δεν υπάρχει εκπαιδευτικός στην γαλλική γλώσσα, οι μαθητές της Ε’ τάξης θα κάνουν γερμανικά. Χωρίς να λαμβάνεται υπ’ όψιν ότι υπήρξε εισήγηση αλλά δεν καλύφθηκε από το Υπουργείο η έλλειψη που υπάρχει. Πρόβλεψη υπήρχε αλλά όχι αντιμετώπιση εξαρχής από τους αρμόδιους φορείς.
Υπάρχουν λοιπόν μαθητές που ενώ περίμεναν υπομονετικά και με ενθουσιασμό τον εκπαιδευτικό τους, έχοντας πάρει και τα αντίστοιχα βιβλία, να βρίσκονται αντιμέτωποι ενός τετελεσμένου γεγονότος. Παιδιά που ρωτάνε τους δασκάλους, την διευθύντρια του σχολείου, τους γονείς τους γιατί δεν έχουν δάσκαλο στα γαλλικά».