BMW: Το εργοστάσιο του Debrecen αποκτά το δικό του χρώμα
Το βαφείο είναι η πρώτη εγκατάσταση που ξεκινά τη λειτουργία της στο νέο εργοστάσιο στην Ουγγαρία.
Το εργοστάσιο του BMW Group στο Debrecen παίρνει σάρκα και οστά με το υπερσύγχρονο βαφείο να αποτελεί την πρώτη τεχνολογία που τίθεται σε λειτουργία στη νέα τοποθεσία παραγωγής οχημάτων στην Ουγγαρία.
Χρησιμοποιώντας διάφορες νέες διαδικασίες και συστήματα, όπως οι τεχνολογίες power-to-heat, Heat Grid και eRTO, η μονάδα στο Debrecen θα ενσωματώνει το πρώτο βαφείο στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής του BMW Group που θα λειτουργεί εξ ολοκλήρου χωρίς ορυκτά καύσιμα. Το νέο εργοστάσιο στο Debrecen, όπου η προ-παραγωγή της Neue Klasse θα ξεκινήσει το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους, αποτελεί πρότυπο για όλα τα μελλοντικά εργοστάσια που βασίζονται στις αρχές του BMW iFACTORY.
Το νέο βαφείο στο Debrecen έχει σχεδιαστεί για την βαφή 30 αμαξωμάτων οχημάτων ανά ώρα υιοθετώντας μια πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία βαφής. Η δυναμικότητα αυτή μπορεί να διπλασιαστεί στο μέλλον. Η εγκατάσταση θα τεθεί σε λειτουργιά χρησιμοποιώντας αμαξώματα της BMW X1. Το υπερσύγχρονο σύστημα αναπτύχθηκε και σχεδιάστηκε αξιοποιώντας την υπάρχουσα τεχνογνωσία εντός του δικτύου παραγωγής. Με έκταση 33.000 τετραγωνικών μέτρων, το τριώροφο κτίριο του βαφείου παρέχει άφθονο χώρο για σύγχρονες εργασίες παραγωγής.
Τεχνολογία power-to-heat για μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα
Η τεχνολογία power-to-heat είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του βαφείου στο Debrecen χωρίς τη χρήση ορυκτών καυσίμων όπως το φυσικό αέριο. Όλοι οι κλίβανοι και οι λοιπές διαδικασίες που είναι απαραίτητες για τη βαφή θα λειτουργούν εξ ολοκλήρου με ηλεκτρική ενέργεια και όχι με φυσικό αέριο, όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας μειώνεται σημαντικά το αποτύπωμα άνθρακα του βαφείου, ακόμη και αν αυξηθεί η κατανάλωση, λόγω της λειτουργίας χωρίς φυσικό αέριο. Στο Debrecen, η εξωτερική ενέργεια που απαιτείται για την παραγωγή λαμβάνεται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές.
Ένα ακόμα από τα μοναδικά χαρακτηριστικά του Debrecen είναι ότι ολόκληρο το σύστημα λειτουργεί σε θερμοκρασία παροχής νερού μόλις 650 C, σε σύγκριση με τους 90-1200 C σε προηγούμενες εγκαταστάσεις. Το ζεστό νερό χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία των συστημάτων εξαερισμού των αιθουσών του βαφείου, διατηρώντας σταθερές συνθήκες στους θαλάμους ψεκασμού με θερμοκρασία 220 και επίπεδα υγρασίας 60-65%.
Καθαρισμός καυσαερίων με την διαδικασία eRTO.
Ο καθαρισμός των καυσαερίων στο Debrecen θα γίνεται μέσω της eRTO – electric Regenerative Thermal Oxidiation, που σημαίνει ηλεκτρική αναγεννητική θερμική οξείδωση. Πρόκειται για μια διαδικασία που καθαρίζει τα καυσαέρια από το βαφείο σε θερμοκρασίες 800-1.000 βαθμών Κελσίου και, σε αντίθεση με το παρελθόν, λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Ο καθαρισμός επιτυγχάνεται με τη διέλευση των καυσαερίων από ένα στρώμα κεραμικών υλικών όπου καίγονται τα υπολείμματα διαλύτη.
Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, ο αέρας πρέπει να θερμανθεί σε υψηλές θερμοκρασίες σε σύντομο χρονικό διάστημα. Λόγω του υψηλού ποσοστού θερμικής ανάκτησης, με τη θερμότητα να διατηρείται αποτελεσματικά εντός του συστήματος, το eRTO προσφέρει πολύ υψηλό επίπεδο ενεργειακής απόδοσης.
Ολοκληρωμένη ψηφιοποίηση
Παράλληλα με τις καινοτόμες τεχνολογίες, όπως το Heat Grid και το eRTO, η πλήρης ψηφιοποίηση συμβάλλει επίσης στο υψηλό επίπεδο αποδοτικότητας του νέου βαφείου του Debrecen. Για παράδειγμα, πλήρως αυτοματοποιημένα οχήματα AGV χωρίς οδηγό (Automated Guided Vehicles) μεταφέρουν τα αμαξώματα των αυτοκινήτων εκεί όπου πραγματοποιούνται οι αντίστοιχες εργασίες.
Επιπλέον, χρησιμοποιείται μια διαδικασία αυτοματοποιημένης επιθεώρησης επιφανειών (Automated Surface Inspection - AOI), η οποία χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για τον εντοπισμό ατελειών μετά τη βαφή και τυχόν περιοχών που απαιτούν μετεπεξεργασία. Ο σχεδιασμός του βαφείου πραγματοποιήθηκε εικονικά. Αυτό επέτρεψε την δοκιμή του σχεδιασμού σε δομικό επίπεδο πριν από την έναρξη της πραγματικής κατασκευής. Προκαταρκτικά εκπαιδευτικά σεμινάρια για τους εργαζόμενους πραγματοποιήθηκαν επίσης εικονικά.