Αυτόνομες δημόσιες συγκοινωνίες σε δύο ευρωπαϊκές πόλεις
Σύμφωνα με την Renault, αυξάνεται το ενδιαφέρον των τοπικών αρχών & των φορέων κινητικότητας για αυτόνομες δημοσιές συγκοινωνίες.

Το Μάιο του 2024, το Renault Group παρουσίασε τη στρατηγική των αυτόνομων οχημάτων, λανσάροντας, για πρώτη φορά στην Ευρώπη, από κοινού με τη WeRide, μία πειραματική πρόταση δύο αυτόνομων miniBuses, που εξυπηρετούσαν το κοινό κατά τη διάρκεια του τουρνουά τένις του Roland-Garros.
Έχοντας διανύσει πάνω από 1.000km και έχοντας μεταφέρει 700 σχεδόν επιβάτες, το πρώτο αυτό τεστ ευρείας κλίμακος απέδειξε τόσο την ωριμότητα, όσο και την καταλληλότητα της συγκεκριμένης λύσης μεταφοράς επιβατών. Μετά από αυτό το επιτυχημένο πείραμα, πολλοί φορείς (τοπικές αρχές, συγκοινωνιακοί φορείς, ιδιοκτήτες μεγάλων τουριστικών μονάδων κ.λπ.) εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για τη χρήση αυτής της λύσης στην περιοχή τους. Καινούργιες πειραματικές προσπάθειες βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη σε όλη την Ευρώπη, όπως στη Ζυρίχη (Ελβετία), στη Βαλένς (Γαλλία) και στη Βαρκελώνη (Ισπανία). Αρκετές από αυτές θα ανακοινωθούν πολύ σύντομα.
Βαρκελώνη (Ισπανία): στην καρδιά μίας σημαντικής ευρωπαϊκής πόλης
Από τις 10 έως και τις 14 Μαρτίου, το Renault Group, μαζί με την WeRide, δίνουν στο ευρύ κοινό τη δυνατότητα να ενημερωθεί, από σήμερα, για τις αστικές μετακινήσεις του αύριο, μέσω δύο αυτόνομων ηλεκτρικών miniBuses που πραγματοποιούν μία κυκλική διαδρομή 2,2 χιλιομέτρων σε δρόμους στο κέντρο της Βαρκελώνης.

Με την εξέλιξη των αυτόνομων λεωφορείων, στο πολυσύχναστο και δαιδαλώδες αστικό περιβάλλον, οι δοκιμές αυτές φανέρωσαν την ωριμότητα των νέων τεχνολογιών, σε ό,τι αφορά τις αυτοματοποιημένες υπηρεσίες δημόσιων μεταφορών.
Εκφράζουν, επίσης, το όραμα του Renault Group για τις μελλοντικές προκλήσεις των δημόσιων ΜΜΜ στην Ευρώπη, δηλαδή η αυτόνομη μετακίνηση ως μέσο δημιουργίας πιο βιώσιμων πόλεων, πιο προσιτών, πιο αποδοτικών και βιώσιμων μετακινήσεων.
Βαλένς (Γαλλία): οι μετακινήσεις στις περι-αστικές περιοχές, γίνονται πιο εύκολες
Σε συνέχεια της δοκιμαστικής χρήσης, από τις 10 Μαρτίου έως τις 19 Απριλίου, προγραμματίζεται η υλοποίηση της παροχής υπηρεσιών δημόσιας συγκοινωνίας, με λεωφορεία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 4.
Η beti (Ιδιωτικός φορέας παροχής υπηρεσιών δημόσιας συγκοινωνίας), η Macif (ασφαλιστικός πάροχος των οχημάτων και συνεργάτης της beti), η WeRide και το Renault Group, πρόκειται να αναπτύξουν στην πόλη Βαλένς της Γαλλίας, το πρώτο αυτοματοποιημένο δίκτυο μετακίνησης, που θα συνδέει τον σιδηροδρομικό σταθμό του TGV με πλήθος επιχειρήσεων, οι οποίες βρίσκονται μέσα στο επιχειρηματικό πάρκο 162 εκταρίων που τον περιβάλλει.

Η διαδρομή μήκους 3,3 χιλιομέτρων των δύο λεωφορείων, θα καλύπτει συγκεκριμένες ανάγκες των χρηστών του σιδηροδρομικού σταθμού TGV της Βαλένς, καθώς και των 150 εταιρειών και των 3.000 υπαλλήλων τους, εξυπηρετώντας το σταθμό, το χώρο στάθμευσης, αλλά και το catering hub του επιχειρηματικού πάρκου.
Μέσω αυτής της πρωτοποριακής συνεργασίας των 4 μεγάλων εταιρειών, υλοποιείται το ίδιο όραμα: αυτό της δημόσιας αυτοματοποιημένης μετακίνησης, που καθιστά δυνατό το άνοιγμα των αγροτικών και περι-αστικών περιοχών, την επίσπευση της οικολογικής μετάβασης και τη διευκόλυνση των μετακινήσεων του κοινού, για καλύτερη πρόσβαση στην απασχόληση, την υγεία, την εκπαίδευση και τον ελεύθερο χρόνο.
Αεροδρόμιο Ζυρίχης (Ελβετία): ιδιωτικός χώρος με απαιτήσεις υψηλής ασφαλείας
Το πείραμα που διεξάγεται από την WeRide στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης (Ελβετία) από τον Ιανουάριο του 2025, έχει στόχο να διευκολύνει τις μετακινήσεις των εργαζόμενων, μεταξύ των τερματικών σταθμών. Αποδεικνύει έτσι την ικανότητα των τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης να λειτουργούν σε πολυσύχναστα περιβάλλοντα, αλλά και να ανταποκρίνονται στις υψηλές απαιτήσεις ασφάλειας και αξιοπιστίας, όπως αυτές ενός αεροδρομίου.
Το Renault Group και τα αυτόνομα οχήματα
Το Renault Group ακολουθεί μία ουσιαστική και διαφοροποιημένη προσέγγιση σε ό,τι αφορά τα αυτόνομα οχήματα, διαχωρίζοντας αρχικά τις ανάγκες που καλύπτει ένα Ι.Χ., από τις ανάγκες ενός δημόσιου ΜΜΜ.
Για τα ιδιωτικά αυτοκίνητα, βάσει των σημερινών συνθηκών της αγοράς, το Group εστιάζει στην εξέλιξη κορυφαίων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (Advanced Driver Assistance Systems-ADAS), όπως το προσαρμοζόμενο Cruise Control και τα συστήματα διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας). Αυτά τα συστήματα υποβοήθησης Επιπέδου 2 (L2), ή ακόμα και L2+, βελτιώνουν το βαθμό ασφαλείας και άνεσης, αφήνοντας στον οδηγό την ευθύνη της οδήγησης.

Το Renault Group έχει θέσει την ευελιξία ως προτεραιότητα, παρακολουθώντας από κοντά τις εξελίξεις, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το κόστος και τους κανονισμούς, ώστε να είναι σε θέση να προσφέρει λύσεις για τα οχήματα ιδιωτικής χρήσης με υψηλότερα επίπεδα αυτονομίας, όταν οι συνθήκες στην αγορά είναι οι κατάλληλες.
Για τα δημόσια μέσα μεταφοράς, το Renault Group εκτιμά ότι είναι σημαντικό να προσφέρει, στο άμεσο μέλλον, αυτόνομα οχήματα L4, ικανά δηλαδή να διαχειρίζονται μόνα τους καταστάσεις οδήγησης, στον τομέα επιχειρησιακής σχεδίασης, με εξ αποστάσεως έλεγχο και χειρισμό, χωρίς την απαραίτητη παρουσία οδηγού. Ως συνέπεια της αύξησης των ζωνών χαμηλών εκπομπών, οι πόλεις και οι τοπικές αρχές θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τεράστιες προκλήσεις, ειδικότερα στον τομέα των μέσων μαζικής μεταφοράς. Εκτιμάται ότι, την επόμενη δεκαετία, θα χρειαστούν αρκετές χιλιάδες αυτόνομα ηλεκτρικά miniBuses. Ικανά να διαχειρίζονται μόνα τους καταστάσεις οδήγησης σε έναν συγκεκριμένο τομέα επιχειρησιακής δράσης, τα αυτόνομα miniBuses έχουν αποδείξει την αποτελεσματικότητά τους μέσω διαφόρων δοκιμαστικών προγραμμάτων, ανοίγοντας προοπτικές για μια ευέλικτη, προσβάσιμη, ασφαλή και απαλλαγμένη από τις εκπομπές άνθρακα κινητικότητα.
Ως πρωτοπόρος στην αυτοκίνηση χωρίς άνθρακα, το Renault Group εξετάζει το ενδεχόμενο να προσφέρει, έως το 2030, μια ρομποτική ηλεκτρική πλατφόρμα miniBus, ικανή να ενσωματώνει διάφορες λύσεις αυτοματοποιημένης κίνησης.