Αυτοκίνητο: Μέχρι το 2050 θα κυκλοφορούν μόνο αυτόνομα οχήματα επιπέδου 5
Δεκαετίες έχουν περάσει από τότε που η τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης βρισκόταν στην αιχμή των εξελίξεων, μιας και από τo '90, τα αυτοκίνητα άρχισαν να εστιάζουν στις αυτόνομες λειτουργίες, για να φθάσουμε σήμερα σε κάποια αυτοκίνητα στο επίπεδο 3 της αυτόνομης οδήγησης, από τα συνολικά 5 επίπεδα που υπάρχουν. Η πρώτη προσπάθεια αυτόνομης οδήγησης έγινε το 1995, όταν το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon ολοκλήρωσε την πρώτη αυτόνομη οδήγηση στις ακτές των ΗΠΑ, ολοκληρώνοντας μια διαδρομή μήκους 4.500 χιλιομέτρων, με το 98% του ταξιδιού να πραγματοποιείται μέσω ενός υπολογιστή που βρίσκονταν σε ένα βαν κοντά στο αυτοκινούμενο αυτοκίνητο. Φυσικά, από τότε τα πράγματα άλλαξαν, η τεχνολογία βελτιώθηκε σημαντικά, κυρίως όταν ιδρύθηκε η Tesla το 2003. Πέντε χρόνια αργότερα, η Tesla Roadster βγήκε στους δρόμους και τα χρόνια που ακολούθησαν από την κυκλοφορία του Roadster, έφεραν πολλές αυτόνομες τεχνολογίες από την εταιρεία. Το AutoPilot της Tesla για παράδειγμα ξεκίνησε μια νέα περίοδο στην αυτόνομη οδήγηση, αλλά ορισμένα ατυχήματα που σχετίζονται με τη λειτουργία του επισήματαν πλήθος τρωτών σημείων του συστήματος. Σύμφωνα με έρευνα του 2019, ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας και της τεχνολογίας των ΗΠΑ πιστεύουν ότι θα χρειαστούν 12 χρόνια για να ξεκινήσει η πώληση πλήρως αυτοματοποιημένων οχημάτων. Το Robotaxis, από την άλλη πλευρά, προβλέπεται να κυκλοφορήσει στους δρόμους για δημόσια χρήση το 2025.
Με δεδομένο ότι η αγορά των αυτόνομων οχημάτων θα αξίζει περίπου 400 δισεκατομμύρια δολάρια το 2025, σύμφωνα με την Statista, υπολογίζεται ότι έως το 2050 θα αντικατασταθούν όλα τα οχήματα με αυτοκινούμενα αυτοκίνητα επιπέδου 5. Μέχρι το 2030, οι πωλήσεις αυτόνομων οχημάτων (όλων των επιπέδων) αναμένεται να φτάσουν τις 58 εκατομμύρια μονάδες. Οι συνεργασίες μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών και εταιρειών τεχνολογίας συνέχισαν να αναπτύσσονται τα τελευταία δύο χρόνια, αντανακλώντας την αποφασιστικότητα για βελτίωση στον κλάδο των αυτόνομων οχημάτων και τον έντονο ανταγωνισμό. Η Volksgen και η Bosch αναπτύσσουν εφαρμογές αυτόνομης οδήγησης 2, ενώ η Volvo και η Luminar προσπαθούν να διαθέσουν εμπορικά αισθητήρες νέας γενιάς που βασίζονται στην τεχνολογία LIDAR. Τον Μάιο του 2022, η Mercedes-Benz κυκλοφόρησε τη λειτουργία Drive Pilot για S-Class και EQS στο επίπεδο 3, ενώ υπήρξε εξουσιοδότηση για τη χρήση της σε διαδρομές μήκους 13.000 χιλιομέτρων στους αυτοκινητοδρόμους της Γερμανίας. Μια δημοσκόπηση του 2020 στις ΗΠΑ έδειξε ότι μόνο το 20% των ανθρώπων πιστεύει ότι τα αυτόνομα οχήματα είναι ασφαλή, ενώ για το 48%, η βόλτα με αυτοκινούμενο ταξί επιπέδου 5 είναι προς το παρόν αδιανόητη. Όλα αυτά, όταν τα περισσότερα αυτοκίνητα σήμερα διαθέτουν αυτόνομες λειτουργίες επιπέδου 2 και πολλά από αυτά διαθέτουν τεχνολογίες που ανήκουν στο επίπεδο 3.. @Baidu_Inc recently announced that it is expanding the commercial operation area and service hours of Apollo Go robotaxis in Wuhan, China https://t.co/f1QwtfAcMa #robotaxis #china #AutonomousVehicles #tech pic.twitter.com/ToPZ7pYgwa
— Analytics Drift (@AnalyticsDrift) December 29, 2022