Αυτοκίνητα βενζίνης και diesel: Το Ευρωκοινοβούλιο βάζει κι επισήμως τέλος από το 2035 και μετά
Αυτοκίνητα βενζίνης και diesel: Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επικύρωσε επίσημα την απαγόρευση πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2035 και μετά. Έδωσε πλέον το πράσινο φως για την πώληση αποκλειστικά και μόνον αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Υπέρ της συγκεκριμένης οδηγίας ψήφισαν 340 ευρωβουλευτές, κατά 279, ενώ 21 δήλωσαν παρών.
Ως ενδιάμεσο χρονικό ορόσημο ορίστηκε το 2030, οπότε προβλέπεται η μείωση της εκπομπής ρύπων στα επιβατηγά αυτοκίνητα κατά 55% και στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα κατά 50%.
Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες με όγκο παραγωγής κάτω από 1.000 οχήματα εξαιρούνται από τους στόχους της ΕΕ. Παράλληλα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν από 1.000 έως 10.000 καινούργια αυτοκίνητα ετησίως ή 1.000 έως 22.000 καινούργια ελαφρά επαγγελματικά οχήματα επίσης ενδέχεται να χορηγηθεί παρέκκλιση έως το τέλος του 2035.
Ανοιχτό παράθυρο για τα συνθετικά καύσιμα
Το Ευρωκοινοβούλιο άφησε ένα μικρό παράθυρο ανοιχτό για τη χρήση συνθετικών καυσίμων E-Fuels από οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα συγκεκριμένα καύσιμα παράγονται με ηλεκτρική ενέργεια από νερό και διοξείδιο του άνθρακα και προωθούνται από το λόμπι μεγάλων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Έτσι, θα εξετάσουν οι αρμόδιες Αρχές της ΕΕ το ενδεχόμενο εξαίρεσης των επιβατηγών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων με συνθετικά καύσιμα και τη συνέχιση των πωλήσεών τους και μετά το 2035.