Αυτή είναι η νέα McLaren W1
Με 1.275 ίππους, αυτό είναι το πιο ισχυρό αυτοκίνητο δρόμου/παραγωγής, που κατασκεύασε ποτέ η McLaren.
Το 1992, η McLaren F1 ήταν το πρότυπο για όλα τα υπεραυτοκίνητα. Στη συνέχεια, το 2012, η McLaren έφερε επανάσταση στη βιομηχανία με το πρώτο της υβριδικό υπεραυτοκίνητο, την P1. Τώρα, περισσότερα από 30 χρόνια μετά την F1, η McLaren αλλάζει τα δεδομένα της κατηγορίας με το πιο δυνατό αυτοκίνητο παραγωγής μέχρι σήμερα.
Η W1 κινείται από έναν νέο V-8 μοτέρ 4,0 λίτρων με διπλό turbo και ένα ηλεκτροκινητήρα. Αποδίδει 1.275 ίππους, κάνει το 0-100 σε 2,7 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα είναι περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 350 χλμ/ώρα (ίδια με της P1). Όμως οι αριθμοί λένε μόνο ένα μέρος της ιστορίας, όσο εντυπωσιακοί κι αν είναι.
Ο νέος κινητήρας - που ονομάστηκε «MPH-8» - κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου από την αρχή. Αποδίδει 928 ίππους και έχει την υψηλότερη ισχύ από οποιονδήποτε κινητήρα της McLaren που έχει παραχθεί ποτέ. Το ελαφρύ μπλοκ, το άκαμπτο σύστημα βαλβίδων και οι οπές κυλίνδρου με επίστρωση πλάσματος το βοηθούν να φτάσει στην κόκκινη γραμμή 9.200 σ.α.λ., ενώ τα δύο turbo διπλής κύλισης ζωντανεύουν μόλις στις 2.500 σ.α.λ.Το νέο V-8 μοτέρ ενώνεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ακτινικής ροής (44 κιλών), που προσθέτει επιπλέον 347 ίππους στην ισχύ του συμβατικού κινητήρα. Μάλιστα επιτρέπει στην McLaren W1 να κινηθεί μόνο με ηλεκτρική ενέργεια για 2 χλμ.
Το συνολικό βάρος όλων των υβριδικών εξαρτημάτων έχει μειωθεί κατά 40 κιλά σε σύγκριση με την P1. Η McLaren W1 έχει ξηρό βάρος μόλις 1.398 κιλά. Αυτό σημαίνει πως είναι είναι μόνο 5 κιλά βαρύτερη από την P1 (1395 κιλά).
Η μεταδίδεται στους πίσω πίσω τροχούς χάρη σε ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό και όλα συνδυάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων με ηλεκτρονική όπισθεν.
Σχήμα-Εσωτερικό
Η σχεδίαση επικεντρώνεται στο νέο μονοκόκ πλαίσιο της McLaren "Aerocell". Τα καθίσματα είναι σταθερά τοποθετημένα και ρυθμίζονται η θέση στο τιμόνι και τα πεντάλ. Νέες είναι και οι "Anhedral Doors". Τα ενσωματωμένα στο πλαίσιο καθίσματα του Aeorcell βοήθησαν τη McLaren να εξοικονομήσει χώρο στο εσωτερικό, ενώ οι πόρτες με άνοιγμα Anhedral βελτιώνουν τη ροή αέρα στα μπροστινά φτερά.Η McLaren πέρασε περισσότερες από 350 ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα με την W1 και δοκίμασε περισσότερους από 5.000 μεμονωμένα πρωτότυπα υπό κλίμακα για να διασφαλίσει ότι έχει δημιουργήσει το πιο αεροδυναμικό supercar.
Η W1 έχει μια πίσω πτέρυγα "Active Long Tail" εμπνευσμένη από την F1 GTR του 1997 που βελτιώνει την αντίσταση και αυξάνει την κάθετη δύναμη. Η McLaren λέει ότι αυτό το αυτοκίνητο «αλλάζει σχήμα» και το πιστεύουμε. Ένας εκτροπέας ροής αέρα στην οροφή (ο πρώτος σε μια McLaren του δρόμου) στέλνει φρέσκο αέρα στο χώρο του κινητήρα, ενώ τα ενεργά μπροστινά και πίσω πτερύγια βοηθούν στη δημιουργία κάθετης δύναμης, η οποία φτάνει τα 1000 κιλά κάθετης δύναμης.
Κάτω από το αμάξωμα βρίσκεται το νέο Race Active Chassis Control III της McLaren, το οποίο μπορεί να διαμορφωθεί σε τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις: Comfort, Sport και Race. Οι σφυρήλατες δαγκάνες έξι εμβόλων μπροστά και οι τετραπίστονες δαγκάνες στο πίσω μέρος με ανθρακονεραμικούς δίσκους (390mm) συμβάλλουν στη γρήγορη μείωση της ταχύτητας της W1. Από τα 100χλμ/ώρα, η McLaren W1 σταματά σε 29 μέτρα. Από τα 200 χλμ/ώρα χρειάζεται μόλις 100 μέτρα.
Για να διατηρηθεί όλη αυτή η ισχύς στο δρόμο, η W1 διατίθεται στάνταρ με ελαστικά Pirelli P Zero Trofeo RS με διαστάσεις 265/35 μπροστά και 335/30 πίσω.
Το πιλοτήριο διαθέτει οθόνη αφής 8,0 ιντσών με συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και συνδέσεις USB-A και USB-C.
Πόσο κάνει
Το τίμημα για όλη αυτή την απίστευτη κατασκευή είναι: 1.912.470 ευρώ ή 2.100.000 εκατομμύρια δολάρια. Η McLaren θα κατασκευάσει μόνο 399 W1 και όπως είναι αναμενόμενο έχουν όλες πουληθεί.