Αυτή είναι η διαφήμιση της KFC που έχει ξεσηκώσει τους Χριστιανούς - Τί καταγγέλλουν
Οι καταγγελίες περιλαμβάνουν άτομα που λένε ότι η διαφήμιση προωθεί τον κανιβαλισμό, ότι εξυμνεί τις λατρείες και τον σατανισμό και ότι χλευάζει τον Χριστιανισμό και τη βάπτιση.
Μια νέα διαφήμιση του KFC που προβάλλεται στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων, με πολλούς Χριστιανούς να κατηγορούν τον γίγαντα του φαστ φουντ ότι κοροϊδεύει την ιερή χριστιανική ιεροτελεστία του βαπτίσματος και τη λατρευτική συμπεριφορά.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την Daily Mail, η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) έχει λάβει σχεδόν 1.000 καταγγελίες για το διαφημιστικό σποτ από οργισμένους Καθολικούς και Προτεστάντες.
Τι δείχνει το σποτ της KFC
Στο δίλεπτο σποτ με τίτλο «All Hail Gravy» φαίνεται ένας άνδρας που χάνεται στο δάσος, όταν ξαφνικά βλέπει μία κότα και μία ομάδα μυστηριωδών ξένων τον περικυκλώνει.
Ένα γιγάντιο χρυσό αυγό κάνει την εμφάνισή του, το οποίο κουβαλούν τα μέλη της… αίρεσης ενώ το σποτ κορυφώνεται με τον άνδρα να μεταφέρεται σε μια λίμνη αχνιστή σάλτσα από μια γυναίκα χαρακτήρα και να βυθίζεται σε κάτι που μοιάζει με τελετουργική τελετή. Όταν αναδύεται, «ξαναγεννιέται» ως ένα τραγανό KFC Mini Fillet υπό τις επευφημίες του πλήθους.
Στη διαφήμιση γίνεται επίσης λόγος για τηγανητό κοτόπουλο που «βουτάει θεϊκά» σε μια λίμνη σάλτσας, όπου βαφτίζουν τον άνδρα και τον παρασύρουν στη λατρεία του KFC ενώ τελειώνει με τη φράση «Believe in Chicken», δηλαδή «Πίστεψε στο κοτόπουλο».
«Είστε χαμένοι στο δάσος της σύγχρονης ζωής; Μη φοβάστε, η σωτηρία στη σάλτσα είναι κοντά. Εμπιστευτείτε τον ήχο του χρυσού αυγού. Εμπιστευτείτε το υγρό χρυσό ελιξίριο. Εμπιστευτείτε τη θεϊκή βουτιά. Και ψιθυρίστε τις ιερές λέξεις ‘Ζήτω η Σάλτσα’. Γιατί υπάρχουν κάποια πράγματα στα οποία μπορούμε ακόμα να πιστεύουμε. Πίστεψε στο κοτόπουλο», αναφέρει η περιγραφή της διαφήμισης.
«Δεν παραβιάζει τους κανόνες διαφήμισης» – Οι καταγγελίες
Η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων του Ηνωμένου Βασιλείου (ASA) διαφήμισης ανέφερε ότι οι καταγγελίες αναφέρουν ότι το σποτ κοροϊδεύει τον χριστιανισμό και τη βάπτιση, δοξάζει αιρέσεις και τον σατανισμό και προωθεί τον κανιβαλισμό.
Ωστόσο, η ASA δεν έχει ξεκινήσει έρευνα για τη διαφήμιση της KFC και έχει αποφασίσει ότι δεν παραβιάζει τους κανόνες διαφήμισης. Επίσης, κάνει λόγο για ένα «φανταστικό και υπερβολικό σενάριο», το οποίο θα μπορούσε να ερμηνευτεί ως αφηρημένο ή απόκοσμο και όχι ως προσβλητικό.
Όπως σημείωσε, η διαφήμιση «δεν ήταν πιθανό να προκαλέσει βλάβη στα παιδιά, να προκαλέσει αδικαιολόγητη δυσφορία ή σοβαρή ή εκτεταμένη προσβολή».
Ωστόσο, κάποιοι τηλεθεατές την περιέγραψαν ως «χυδαία», «φρικτή», «βλάσφημη» και «χλευασμό του θεού», σύμφωνα με σχόλια στον χριστιανικό Τύπο. «Δεν έχω παραπονεθεί ποτέ στο παρελθόν για μια διαφήμιση, αλλά αυτό είναι πέρα από κάθε όριο», είπε ένας.
«Η φύση των παραπόνων που λάβαμε είναι ποικίλη: κάποιοι διαμαρτύρονται ότι δεν είναι κατάλληλη για να τη δουν παιδιά που μπορεί να φοβηθούν ή να αναστατωθούν από αυτήν- άλλοι διαμαρτύρονται ότι είναι αγχωτική, προσβλητική και επιβλαβής, καθώς θεωρούν ότι περιλαμβάνει σκηνές ανθρωποθυσίας και κανιβαλισμού, καθώς και λατρείας. Ορισμένοι πιστεύουν επίσης ότι χλευάζει τον χριστιανισμό και το βάπτισμα».
«Οι καταγγελίες αξιολογήθηκαν προσεκτικά από το Συμβούλιο της ASA, την κριτική επιτροπή που αποφασίζει αν έχουν παραβιαστεί οι κανόνες της διαφήμισης. Το Συμβούλιο της ASA δεν θεωρεί ότι υπάρχουν λόγοι για επίσημη έρευνα. Θα συνεχίσουμε να αξιολογούμε τις καταγγελίες που εγείρουν τυχόν νέα ζητήματα, αλλά επί του παρόντος δεν σκοπεύουμε να αναλάβουμε περαιτέρω δράση», ανέφερε η ASA.
Τι λέει η KFC και η διαφημιστική που εμπνεύστηκε το σποτ
Η KFC που περιγράφει τη διαφήμιση ως έναν «σύγχρονο μύθο» αρνήθηκε να σχολιάσει τις καταγγελίες που έλαβε η ASA.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Monica Silic, διευθύντρια μάρκετινγκ του KFC U.K. και της Ιρλανδίας, είπε στο ADWEEKότι στόχος της καμπάνιας είναι να «φέρει ένα διασκεδαστικό αντίδοτο σε αυτόν τον βαρετό, χαοτικό κόσμο» και να φτάσει στο Gen Z εν μέσω των ολοένα και πιο ανταγωνιστικών πολέμων με κοτόπουλο για φαστ φουντ.
Η διαφημιστική εταιρεία που βρίσκεται πίσω από τη διαφήμιση, η Mother London, δήλωσε ότι γνωρίζει ότι η διαφήμιση μπορεί να διχάσει. «Είμαστε πολωτικοί, επειδή θέλουμε συζήτηση», δήλωσε ο Martin Rose, ο διευθυντής Δημιουργικού.