Αυτά είναι τα Top 10 best-seller SUV στην Ευρώπη [pics]
Αδιαμφισβήτητα, το 2020 η πανδημία δημιούργησε μεγάλα προβλήματα στις πωλήσεις των αμαξιών. Ενδεικτικό είναι πως στην Ευρώπη των 27 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων έκλεισαν με το χαμηλότερό τους νούμερο από το 1993 (11.941.633 νέα αυτοκίνητα), σημειώνοντας πτώση 24% συγκριτικά με το 2019.
Όπως όλες οι κατηγορίες αυτοκινήτων, έτσι και αυτή των SUV έκλεισε με πτώση στις πωλήσεις της, όμως παρέμεινε στην πρώτη θέση του ενδιαφέροντος του αγοραστικού κοινού έναντι των υπολοίπων κατηγοριών.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε ποια μοντέλα SUV ήταν τα Top των πωλήσεων στην Ευρώπη τη χρονιά που μας πέρασε, στα οποία έχουν υπολογιστεί οι πωλήσεις τους στην Ε.Ε. των 27, αλλά και στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας που έχει αποχωρήσει από την Ένωση.
10. VW T-Cross
Στη 10η θέση των πιο καλοπουλημένων SUV του 2020 στην Ευρώπη συναντούμε το T-Cross. Το μικρότερο SUV της VW έκλεισε τη χρονιά με 114.269 μονάδες, έχοντας ως καλύτερή του θέση τη 2η στις αγορές της Κροατίας και της Αυστρίας.
9. Ford Puma
Παρότι δεν ήταν διαθέσιμο σε πολλές αγορές όλη τη χρονιά (λανσαρίστηκε στις αρχές του 2020), το Puma κατάφερε να βρεθεί στο Top 10 των πωλήσεων της Ευρώπης του 2020. Το μοντέλο της Ford έκλεισε τη χρονιά με 118.329 ταξινομήσεις, όντας το 2ο σε πωλήσεις SUV στη Μεγάλη Βρετανία.
8. Peugeot 3008
Πρόσφατα ανανεωμένο, το Peugeot 3008 έκλεισε την περσινή χρονιά με 125.103 μονάδες, ευρισκόμενο στην 8η θέση συνολικά των πωλήσεων των SUV και στην 4η των μικρομεσαίων (C-Segment) SUV. Το 3008 είχε ως υψηλότερη θέση την 3η στη Γαλλία.
7. Hyundai Kona
Με το Kona η Hyundai κατάφερε να μπει μέσα στο Top 10 των πωλήσεων των SUV της Ευρώπης και μάλιστα να κλείσει τη χρονιά στην 7η θέση με 127.957 πωλήσεις. Το Kona, το 2020 κατάφερε να βρεθεί στη 2η θέση των πωλήσεων στην Ολλανδίας και της Νορβηγίας, ορμώμενο και από τις πωλήσεις του ηλεκτρικού μοντέλου.
6. Nissan Qashqai
Το Qashqai έχει γράψει τη δική του ιστορία στην κατηγορία των SUV/Crossover και πλέον, το 2020 διατηρήθηκε ψηλά στις Ευρωπαϊκές πωλήσεις, κλείνοντας τη χρονιά με 135.553 ταξινομήσεις. Το Qashqai κατάφερε μάλιστα να κλείσει στην πρώτη θέση των πωλήσεων των SUV στην Ελλάδα, την Ισπανία, τη Μεγάλη Βρετανία και τη Φιλανδία.
5. Dacia Duster
Το Duster με το υψηλό Value for Money, έκλεισε ψηλά το 2020 στις πωλήσεις των SUV στην Ευρώπη, καταλαμβάνοντας την 5η θέση με 139.481 ταξινόμησεις. Το μοντέλο της Dacia ήταν μάλιστα το πρώτο σε πωλήσεις SUV στην Κροατία, την Πολωνία και φυσικά, τη Ρουμανία.
4. VW Tiguan
Το πρώτο σε πωλήσεις μικρομεσαίο (C-Segment) SUV στην Ευρώπη και παράλληλα, το 4ο συνολικά στα υπερυψωμένα μοντέλα, ήταν το Tiguan. Το μοντέλο της VW έκλεισε την περσινή χρονιά με 146.856 πωλήσεις, όντας παράλληλα το πρώτο σε πωλήσεις SUV στην Ελβετία.
3. Peugeot 2008
Στην πρώτη πλήρη χρονιά διάθεσής του στην Ευρώπη, το δεύτερης γενιάς Peugeot 2008 κατάφερε να ανέβει στο βάθρο των πωλήσεων των SUV και να κλείσει το 2020 στην 3η θέση. Το γαλλικό μοντέλο σημείωσε 156.458 πωλήσεις και παράλληλα, πήρε την πρώτη θέση των SUV στην αγορά της Γαλλίας και της Πορτογαλίας.
2. VW T-Roc
Δεύτερη θέση για το VW T-Roc στις ευρωπαϊκές πωλήσεις των SUV, με τη γερμανική μάρκα να βάζει στο Top 10, 3 διαφορετικά μοντέλα. Το γερμανικό compact SUV έκλεισε το 2020 με 159.097 ταξινομήσεις, όντας το 1ο σε πωλήσεις SUV της Γερμανίας και της Αυστρίας. Ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι το 7% των πωλήσεων αφορούσε στη νέα του, cabrio έκδοση.
Renault Captur
Μεγάλος νικητής της κατηγορίας των SUV για το 2020 ήταν το Renault Captur, που παρότι δεν πήρε την 1η θέση σε καμία μεγάλη αγορά (ήταν 1ο μόνο στη Σλοβενία), κατάφερε να συμπληρώσει 178.060 πωλήσεις και να πάρει το Ευρωπαϊκό στέμμα των πωλήσεων. Το Captur βρίσκεται στη 2η γενιά του, η οποία λανσαρίστηκε στην Ευρώπη και αυτή το 2020.
Ολοκληρώνοντας, θα πρέπει να σημειωθεί ότι στις πωλήσεις των Captur, 2008 και Duster έχουν συμπεριληφθεί και οι πωλήσεις της προηγούμενης γενιάς τους που ήταν διαθέσιμη μέσα στο έτος σε κάποιες αγορές, μέχρι να ξεκινήσει το λανσάρισμα του νέου. Στο Captur οι πωλήσεις αυτές αφορούσαν στο 9% του τελικού νούμερου, ενώ στο 2008 και το Duster, στο 1%.