Σε αυτήν τη χώρα σκοπεύουν να έχουν αυτοκίνητα χωρίς... οδηγούς
«Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγούς θα μπορούσαν να κυκλοφορούν στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου το 2026», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Μαρκ Χάρπερ, αλλάζοντας όλα όσα γνωρίζαμε μέχρι στιγμής για την οδήγηση. Η κυβέρνηση της χώρας επιδιώκει να κατακτήσει μερίδιο 42 δισεκατομμυρίων λιρών στη διεθνή αγορά αυτοοδήγησης έως το 2035.
«Αυτή η τεχνολογία υπάρχει, λειτουργεί και αυτό που θα κάνουμε είναι να θέσουμε σε εφαρμογή την κατάλληλη νομοθεσία, ώστε οι άνθρωποι να έχουν πλήρη εμπιστοσύνη στον τομέα της ασφάλειας», δήλωσε ο Χάρπερ.
Ερωτηθείς αν οι άνθρωποι θα μπορούν να ταξιδεύουν με αυτοκινούμενα οχήματα «με τα χέρια τους μακριά από το τιμόνι, κοιτάζοντας τα μέιλ στο κινητό» ο υπουργός ήταν θετικός: «Ναι, νομίζω ότι μέχρι τότε θα αρχίσουμε να βλέπουμε αυτήν την τεχνολογία να αναπτύσσεται».
Στην ερώτηση γιατί υποστηρίζει τις αλλαγές προς αυτήν την κατεύθυνση, αποκρίθηκε λέγοντας, «νομίζω ότι θα βελτιώσει πραγματικά την οδική ασφάλεια. Έχουμε ήδη ένα πολύ καλό ρεκόρ στη Βρετανία, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι που σκοτώνονται στην άσφαλτο κάθε χρόνο. Αυτό μπορεί να βελτιωθεί».
Ο Μαρκ Χάρπερ υπογράμμισε πως «είναι μια μεγάλη οικονομική ευκαιρία για τη Βρετανία» και θα βοηθήσει ανθρώπους γύρω μας «με αναπηρίες, μαθησιακές δυσκολίες, εκείνους που δεν έχουν την ίδια ελευθερία που προσφέρει η οδήγηση σε όλους εμάς. Αυτό ανοίγει έναν εντελώς νέο κόσμο για την προσωπική ελευθερία, την πρόσβαση στη δουλειά, τη δυνατότητα να μην χρειάζεται να βασίζεσαι σε άλλους ανθρώπους», κατέληξε ο υπουργός.
Υπάρχουν όμως και οι επικριτές, που επικαλούνται ανησυχίες σχετικές με την ασφάλεια. Αυτοί υποστηρίζουν πως «η προτεινόμενη νομοθεσία δεν είναι έτοιμη για μια μεταβατική περίοδο αυτόνομων οχημάτων.»
Οι παράγοντες του κλάδου από την πλευρά τους, είπαν ότι το νομοσχέδιο παρέχει μια ευκαιρία ανάπτυξης στην εγχώρια βιομηχανία.
Ο υπουργός Μεταφορών πιστεύει ότι οι εταιρείες αναμένουν τη σταδιακή εισαγωγή της τεχνολογίας το 2026 και μαζί της τη δυνατότητα να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια, προσφέροντας μια οικονομική ευκαιρία για τη χώρα.
Τον Απρίλιο, η κυβέρνηση ενέκρινε ένα ακόμη βήμα στα αυτοκινούμενα οχήματα, καθώς εγκρίθηκε το πρώτο σύστημα αυτοκίνησης hands-free στους τους βρετανικούς αυτοκινητόδρομους.
Γνωρίζουμε ήδη ότι η τεχνολογία λειτουργεί», δήλωσε ο Χάρπερ, προσθέτοντας ότι την έχει δει να χρησιμοποιείται στην Καλιφόρνια, όπου η αυτοματοποιημένη τεχνολογία έχει εγκριθεί για χρήση σε δημόσιους δρόμους.
Καθώς η κυβέρνηση προσπαθεί να ανταγωνιστεί την υπόσχεση της Silicon Valley να φέρει επανάσταση στον τρόπο που οδηγούμε, τα αυτόνομα οχήματα έχουν αντιμετωπίσει αυξημένους ελέγχους τους τελευταίους μήνες. Ο ιδρυτής της Cruise, η οποία ανήκει στη General Motors, παραιτήθηκε τον Νοέμβριο, αφού η εταιρεία έχασε την άδεια λειτουργίας μετά από αποτυχημένα περιστατικά ασφαλείας. Τον περασμένο μήνα, δικαστής διαπίστωσε "εύλογες αποδείξεις" ότι ο Elon Musk και άλλα στελέχη της Tesla γνώριζαν ότι η τεχνολογία αυτοοδήγησης της εταιρείας ήταν ελαττωματική, αλλά επέτρεψαν την οδήγηση των αυτοκινήτων.
Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου τον προηγούμενο μήνα, ο Λόρδος Νάσεμπι ανέφερε ότι μέχρι τις 10 Νοεμβρίου, το Τμήμα Αυτοκινήτων της Καλιφόρνιας είχε λάβει 673 αναφορές για συγκρούσεις αυτόνομων οχημάτων.
«Λοιπόν, αν η ασφάλεια είναι πρωταρχικό μέλημα αυτής της νομοθεσίας, αυτό δεν είναι μια πολύ καλή αρχή, έτσι δεν είναι;», τόνισε ο Νάσεμπι.