Audi A3 allstreet MHEV 1.5 150PS: Συνδετικός κρίκος
Ανάμεσα στα hatchback και τα SUV η Audi βάζει το δικό της Crossover, που το ονομάζει Allstreet. Ζω μαζί του για μία εβδομάδα.
Μοιάζει με στέισον βάγκον, που έχει ελαφρά μεγαλύτερο ύψος κρατά τα στοιχεία των Α3 sportback και πάνω από όλα είναι ένα Audi. Διατηρεί το αναγνωρίσιμο στιλ της γερμανικής μάρκας και παράλληλα έχει έναν εκδρομικό χαρακτήρα.
Με 30 χιλιοστά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με τα «απλά» A3, το allstreet δεν είναι απλώς μια premium εκδοχή των Crossover. Το βλέπω ως μία ιδιαίτερη επιλογή που έχει άνεση, στιλ, απόδοση, την οποία διατηρεί όπου κι αν με πάει ο δρόμος.
Οπτικά η έκδοση allstreet ξεχωρίζει από τα στοιχεία που το κάνουν να φαίνεται όπως ένα SUV, ή ένα Crossover μοντέλο. Σχάρες οροφής λίγο πιο έντονοι προφυλακτήρες και πλαστικά περιγράμματα στα φτερά, διαφοροποιούν την έκδοση αυτή από τις άλλες του Α3.
Σχεδιαστική ταυτότητα
Κάθε φορά που το έβλεπα το A3, διέκρινα κάτι νέο κάτι διαφορετικό. Βέβαια η μεγάλη, οκτάγωνη μάσκα Singleframe σε μαύρο ματ χρώμα ξεχώριζε αλλά δένει τέλεια με την κυψελοειδή δομή της. Οι σκουρόχρωμες λεπτομέρειες, οι ράγες οροφής και τα τονισμένα προστατευτικά συμπληρώνουν την off-road αισθητική.
Πολυτέλεια και τεχνολογία
Μπαίνοντας στην καμπίνα, το πρώτο που αισθάνομαι είναι η ποιότητα. Υπέροχη συναρμογή υλικών, καθίσματα που προσφέρουν άνεση και sportive εμφάνιση (εξοπλισμός S-Line) και καλύτερη ορατότητα χάρη στην ελαφρώς υπερυψωμένη θέση. Ο χώρος αποσκευών (380 λίτρα ή 1.200 με αναδιπλωμένα τα καθίσματα) καλύπτει όλες μου τις ανάγκες, ενώ η πρακτικότητα των μικρών θέσεων αποθήκευσης αντικειμένων μου λύνει τα χέρια στην καθημερινή μου συναναστροφή με το αυτοκίνητο.
Η τεχνολογία είναι παντού: Audi virtual cockpit, οθόνη αφής 10,1 ιντσών, DAB+ και ασύρματη φόρτιση smartphone. Ακόμα και οι θύρες USB-C δεν είναι μόνο μπροστά – έχω και δύο πίσω. Με το προαιρετικό MMI navigation plus, η συνδεσιμότητα γίνεται παιχνίδι, αφού μπορώ να κατεβάσω εφαρμογές από το Audi store και να τις χρησιμοποιήσω όσο θέλω – για έναν μήνα, ένα χρόνο ή και μόνιμα (με το αζημίωτο). Βέβαια αξίζει να επενδύσεις και να επιλέξεις το ηχοσύστημα Sonos (793,6€), που θα κάνει τις διαδρομές σου καλύτερες ακόμη και στην κίνηση.
Για μία εβδομάδα οδηγούσα την έκδοση 1.5 TFSI με 150 ίππους, ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και το επτάρι S tronic κιβώτιο. Το μοτέρ αντιδρά άμεσα, και η μπαταρία γεμίζει εκείνα τα μικρά κενά που άλλοτε θα με έκαναν να ψάχνω κάτι παραπάνω και να ψάχνω αν θα αλλάξω ταχύτητα ή αν θα πατήσω περισσότερο το γκάζι.
Τώρα δεν το κάνω και βοηθάω (μακροπρόθεσμα στην οικονομία). Σε δρόμο με ευθείες ή στροφές, το Audi δεν ήταν βαρετό, ενώ όταν πίεζα ή οδηγούσα σβέλτα δεν ξέφευγε από τα όρια της οικονομικής οδήγησης. Στα 8,4 δευτερόλεπτα για το 0-100 και με τελική στα 221 χλμ./ώρα, σου δίνει την αίσθηση ότι είσαι ένα βήμα μπροστά. Όσο για την κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 8,7λίτρα/100χλμ.
Απόσταση από το έδαφος ακρίβεια στην οδήγηση
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (+30 χλστ.) σε συνδυασμό με τους τροχούς των 18 ιντσών στο αυτοκίνητο δοκιμής (με Falken Azenis 225/45 ελαστικά) μου έδωσαν την αυτοπεποίθηση να πιέσω και να ανεβώ γρήγορα στο βουνό σε ένα δρόμο με στροφές ή να κινηθώ σβέλτα ακόμα και σε ήπιο χωματόδρομο. Η ακρίβεια που προσφέρει το τιμόνι, οι ελάχιστες κλίσεις και η πρόσφυση έκαναν την οδήγηση ευχάριστη. Απλά "σημάδευα" την κορυφή της στροφής και έβγαινα από αυτήν με φόρα, σχεδόν αβίαστα.
Η Audi φρόντισε την ανάρτηση, ρυθμίζοντας ελατήρια και αμορτισέρ για το υψηλότερο κέντρο βάρους, που έχει το μοντέλο allstreet. Το ESC δεν έκανε απότομες επεμβάσεις , ενώ τα φρένα αποδείχθηκαν σταθεροί σύμμαχοι (στο να κινηθώ γρήγορα) ακόμη και σε κατηφορικά κομμάτια.
Η κίνηση στην εθνική οδό είναι αρκετά ήσυχη, με την ποιότητα κύλισης να διατηρείται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Ο ήχος του κινητήρα δεν πέρασε στην καμπίνα και μόνο ο θόρυβος από τον αέρα γινόταν λίγο ενοχλητικός στις υψηλές ταχύτητες.
Η δική μου καθημερινότητα
Είτε κινήθηκα στην πόλη είτε ταξίδευσα λίγο έξω από αυτήν, το Audi A3 allstreet με κάλυψε απόλυτα. Είναι premium, πρακτικό και γεμάτο τεχνολογία, ενώ οδηγικά μου έδωσε ακριβώς αυτό που ζητούσα : Αυτοπεποίθηση, ακρίβεια άνεση χωρίς να χάσω την οδηγική απόλαυση. Βέβαια με 33.980€ που κοστίζει με προβλημάτισε αφού μπαίνει στα... χωράφια των SUV, που έχουν περισσότερους χώρους και θα μπουν και σε ένα δύσκολο χωματόδρομο. Εδώ έρχονται αυτά που θέλεις και τι ανάγκες έχεις για να κάνεις την επιλογή.