Αττική Οδός: Η Τροχαία ζήτησε να κλείσει από το πρωί της Δευτέρας - Τι απαντά η εταιρεία
Κυκλοφοριακό χάος, εγκλωβισμός οδηγών για περισσότερες από 20 ώρες, άνθρωποι να κοιμούνται στα πατώματα, να μένουν χωρίς νερό και φαγητό μέσα στο κρύο, διπλωμένες νταλίκες και εισαγγελική παρέμβαση για την απόδοση ευθυνών. Αυτά αποτελούν το… μενού της αδιανόητης κατάστασης που προκάλεσε η Αττική Οδός τις δύο προηγούμενες ημέρες.
Πώς φτάσαμε στο χάος
Ο ΣΚΑΪ παρουσιάζει έγγραφο της Τροχαίας για το πότε τελικά έστειλε αίτημα η διαχειρίστρια εταιρία να κλείσει η κυκλοφορία των οχημάτων στην Αττική Οδό .
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ η τροχαία της Αττικής Οδού προειδοποιούσε από τις 10 το πρωί και πίεζε την διαχειρίστρια εταιρία, όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές προκειμένου να κλείσει η κυκλοφορία των οχημάτων και κυρίως των βαρέων οχημάτων στις εισόδους αυτής, κάτι που δεν εισακούστηκε ή δεν εκτιμήθηκε ανάλογα από τους αρμόδιους της διαχειρίστριας εταιρίας.
Η εταιρία δεν αποδέχτηκε αρχικά το αίτημα, το οποίο έκανε αποδεκτό πολύ αργότερα. Την ίδια στιγμή τα 36 εκχιονιστικά μηχανήματα δεν μπορούσαν να καθαρίσουν τον δρόμο καθώς είναι βαρέως τύπου, δεν είναι μικρά, ούτε ευέλικτα και δεν προπορεύονταν των οχημάτων των πολιτών.
Στις 14.00 το αίτημα για κλείσιμο
Η σύμβαση του κράτους με την διαχειρίστρια εταιρία της Αττική Οδού, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, προβλέπει ότι η διαχειρίστρια εταιρία είναι αυτή που αποφασίζει για την διακοπή της κυκλοφορίας, δηλαδή αυτή το ζητάει από την τροχαία (δεν μπορεί να το αποφασίσει μόνη της δηλαδή η τροχαία αν δεν το ζητήσει η εταιρία) κάτι το οποίο από ότι φαίνεται έγινε στις 14.00 το μεσημέρι όπως φαίνεται στο σχετικό έγγραφο που εξασφάλισε ο σταθμός.
Χαλασμένο τηλέφωνο
Στις συνεννοήσεις της τροχαίας με την διαχειρίστρια εταιρία «έπαιξε» ένα χαλασμένο τηλέφωνο προκειμένου να ληφθεί μια καίρια και σημαντική απόφαση.
Η συγκεκριμένη απόφαση που φαίνεται ότι λήφθηκε στις 14.00 το μεσημέρι είναι μόνο για τα βαρέως τύπου οχήματα και όχι για τα οχήματα των πολιτών που ήδη συσσωρεύονταν στην Αττική Οδό.
Το κρίσιμο σημείο της τελευταίας σύσκεψης
Την Κυριακή το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με συναρμόδια υπουργεία και φορείς όπου συζητήθηκε αν θα πρέπει να κηρυχθεί αργία ή τηλεργασία στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Πληροφορίες αναφέρουν πως όπως ξεκίνησε η συζήτηση έτσι τελείωσε. Μάλιστα κάποιοι που συμμετείχαν στην συγκεκριμένη σύσκεψη ανέφεραν χαρακτηριστικά: «Θα μας διαλύσουν αν γίνει όπως στην περίπτωση στο Μπάλο (με τα πλημμυρικά φαινόμενα όπου και κηρύχθηκε αργία και έκλεισε ο Κηφισός και δέχθηκαν σκληρή κριτική για την συγκεκριμένη απόφαση)».
«Πώς έζησα τον εφιάλτη»
Ο δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ, Παναγιώτης Σπυρόπουλος που ήταν ένας από τους εγκλωβισμένους στην Αττική Οδό, από τις 10.30 το πρωί, περιγράφει την δική του εμπειρία.
Όπως αναφέρει από την ώρα που μπήκε στην Αττική Οδό από την Μεταμόρφωση οι ταχύτητες ήταν πολύ μικρές, το πολύ 10-15χλμ την ώρα. Παρά την σφοδρή χιονόπτωση ο δρόμος ήταν ακόμα καθαρός και το φαινόμενο εξελισσόταν όλο και πιο δυναμικά.
Όλα τα οχήματα από πίσω «έπαιζαν συγκρουόμενα»
«Αυτό που κατάλαβα είναι ότι στις εξόδους της Αττική Οδού τα οχήματα που σταματούσαν είτε για να βάλουν αλυσίδες είτε αυτά που δεν είχαν κάλυψαν τις δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Αυτά συμβαίνουν μέχρι και τις 17.30 το απόγευμα. Από τις 10.30 το πρωί μέχρι τις 17.30 το απόγευμα έχω διανύσει 14χλμ λίγο πριν την έξοδο στο Γέρακα και τις Ανθούσας. Όλη αυτή την ώρα συνεχίζουν να μπαίνουν οχήματα.
Να έρχονται οι εργαζόμενοι του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που έχουν φύγει από τις δουλειές τους ενώ την ίδια στιγμή στην συγκεκριμένη έξοδο του Γέρακα και την Ανθούσας είναι που έχουν διπλώσει οι 4 νταλίκες που συσσώρευσαν όλο και περισσότερα οχήματα. Όλα τα οχήματα από πίσω «έπαιζαν συγκρουόμενα» και δεν υπήρχε πρόσβαση από τα βαρέως τύπου εκχιονιστικά οχήματα», επισημαίνει.
Πότε ήρθε το πρώτο εκχιονιστικό
Όπως εξηγεί ο ίδιος το πρώτο εκχιονιστικό που ήρθε ήταν στις 21.00 το βράδυ μετά από κλήση κάποιων εγκλωβισμένων που είχαν χρόνια προβλήματα και παθήσεις (νεφροπαθείς, καρδιοπαθείς κλπ) και το οποίο άνοιξε έναν υποτυπώδη διάδρομο. Ωστόσο, αναφέρει πως κάποιοι δεν είχαν αλυσίδες για να προχωρήσουν ενώ άλλοι που είχαν φοβήθηκαν.
«Εγώ το προσπάθησα έφτασα μέχρι την Κάντζα όπου υπήρχε και εκεί συσσώρευση οχημάτων καθώς είχαν φτάσει και κάποιοι άλλοι εγκλωβισμένοι που είχαν απεγκλωβιστεί από δυνάμεις ασφαλείας», λέει.
Οι άνθρωποι κοιμόντουσαν στα χαλιά και τις καρέκλες
Περιγράφει πως στο σημείο νερό ή κάποιο σάντουιτς δίνονταν από νεότερους οδηγούς σε επίπεδο αλληλεγγύης ενώ ήρθε και ο στρατός αρκετά αργότερα στις 22.00 το βράδυ. «Υπήρχε και άνθρωπος που ζητούσε νερό καθώς ήθελε να πάρει τα φάρμακά του λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας» σημειώνει χαρακτηριστικά και προσθέτει:« Όσοι από τους εγκλωβισμένους ήταν να διαμείνουν σε κάποια ξενοδοχεία της περιοχής δεν μπόρεσαν καθώς τα δωμάτια ήταν κλεισμένα. Οι άνθρωποι κοιμόντουσαν στα χαλιά και τις καρέκλες. Το ίδιο και στην περιοχή του αεροδρομίου λόγω των ακυρώσεων πτήσεων. Ένα απέραντο μπάχαλο μια κρατικής αναλγησίας το οποίο οφείλεται στο γεγονός ότι δεν έκλεισε από νωρίς η είσοδος των βαρέων οχημάτων και στην συνέχεια όλων των υπολοίπων στην Αττική Οδό».
Ο δημοσιογράφος, καταλήγοντας ανέφερε ότι η δική του εφιαλτική εμπειρία τελείωσε στη 01.30.
Αττική Οδός: Διαψεύδει ότι ζητήθηκε από την Τροχαία να κλείσει λόγω της κακοκαιρίας
Αργά το βράδυ της Τετάρτης 26 Ιανουαρίου, η εταιρεία που διαχειρίζεται την Αττική Οδό ανακοίνωσε ότι διαψεύδει κατηγορηματικά ότι ζητήθηκε από την Τροχαία να κλείσει η Αττική Οδός και η εταιρεία δεν το δέχτηκε.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Η εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. διαψεύδει κατηγορηματικά την πληροφορία που μετέδωσε τηλεοπτικός σταθμός, και αναπαράγουν ενημερωτικά μέσα, σύμφωνα με την οποία ζητήθηκε από την Τροχαία να κλείσει η Αττική Οδός στις 10.00 π.μ. της Δευτέρας και η εταιρεία δεν το δέχθηκε».
Νωρίτερα, σε ρεπορτάζ που μεταδόθηκε από την τηλεόραση του ΣΚΑΪ, αναφέρθηκε ότι η τροχαία της Αττικής Οδού προειδοποιούσε από τις 10 το πρωί και πίεζε την διαχειρίστρια εταιρία να κλείσει η κυκλοφορία των οχημάτων και κυρίως των βαρέων οχημάτων στις εισόδους αυτής, κάτι που δεν εισακούστηκε ή δεν εκτιμήθηκε ανάλογα από τους αρμόδιους της διαχειρίστριας εταιρίας.
Η εταιρία δεν αποδέχτηκε αρχικά το αίτημα, το οποίο έκανε αποδεκτό πολύ αργότερα, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ. Η σύμβαση του κράτους με την διαχειρίστρια εταιρία της Αττική Οδού, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, προβλέπει ότι η διαχειρίστρια εταιρία είναι αυτή που αποφασίζει για την διακοπή της κυκλοφορίας, δηλαδή αυτή το ζητάει από την τροχαία (δεν μπορεί να το αποφασίσει μόνη της δηλαδή η τροχαία αν δεν το ζητήσει η εταιρία) κάτι το οποίο από ότι φαίνεται έγινε στις 14.00 το μεσημέρι σύμφωνα με έγγραφο που επικαλείται ο ΣΚΑΙ.