Attica Group: Θετική πορεία για τα έσοδα στο εννεάμηνο του 2024
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου διαμορφώθηκε στα € 593,4 εκατ. το εννεάμηνο 2024 (έναντι € 465,6 εκατ. το εννεάμηνο του 2023).
Η Attica Α.Ε. Συμμετοχών ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του εννεαμήνου 2024, με την ενσωμάτωση για πρώτη φορά σε ολόκληρη την εννεάμηνη περίοδο αναφοράς των εργασιών της «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» και των θυγατρικών της εταιριών («ΑΝΕΚ»), μετά την από 04.12.2023 ολοκλήρωση της συγχώνευσης με απορρόφηση από την Εταιρία.
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου για το εννεάμηνο 2024 παρουσιάζει αύξηση και στους δύο γεωγραφικούς τομείς δραστηριοποίησης (ελληνική ακτοπλοΐα και διεθνείς πλόες). Συνολικά, στο εννεάμηνο 2024 σε σχέση με τo εννεάμηνο 2023, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 27,4% φτάνοντας τα € 593,4 εκατ. από € 465,6 εκατ. κυρίως λόγω της ενσωμάτωσης της ΑΝΕΚ.
Τα ενοποιημένα Κέρδη προ Φόρων, Χρηματοδοτικών, Επενδυτικών Αποτελεσμάτων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε € 93,5 εκατ. έναντι κερδών € 121,3 εκατ. το εννεάμηνο 2023 και τα ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους σε € 45,3 εκατ. έναντι κερδών € 59,9 εκατ. το εννεάμηνο 2023.
Επισημαίνεται πως τα αποτελέσματα του εννεαμήνου και γενικότερα της χρήσης 2024 επιβαρύνονται με μη επαναλαμβανόμενα έξοδα που σχετίζονται με τη συγχώνευση και τη λειτουργική ενσωμάτωση της ΑΝΕΚ, όπως ενδεικτικά το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, το κόστος αναβάθμισης των πλοίων, το κόστος εκπαίδευσης και ενσωμάτωσης των πληρωμάτων και του προσωπικού ξηράς, καθώς και λοιπά κόστη συγχώνευσης συνολικού ύψους € 18,5 εκατ. Επιπλέον, το λειτουργικό κόστος του Ομίλου επηρεάσθηκε από την επιβάρυνση για αγορά δικαιωμάτων ρύπων, ποσού € 14,1 εκατ., σύμφωνα με το Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εφαρμόζεται για πρώτη φορά από 1.1.2024.
Ο δανεισμός του Ομίλου μειώθηκε από € 588,5 εκατ. την 31/12/2023 σε € 578,2 εκατ. την 30/9/2024, ενώ τα αχρησιμοποίητα όρια χρηματοδότησης ανήλθαν σε € 34 εκατ. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στις 30.09.2024 ανέρχονται σε € 42,3 εκατ. μειωμένα από € 103,4 εκατ. στις 31.12.2023, κυρίως λόγω του εκτεταμένου επενδυτικού προγράμματος που υλοποιείται. Ο Όμιλος έχει προβεί σε συνολικές επενδυτικές ταμειακές εκροές € 145,1 εκατ. σε ολόκληρη την εννεάμηνη περίοδο αναφοράς περιλαμβανομένων της προκαταβολής για την μακροχρόνια ναύλωση με δικαίωμα αγοράς 2 πλοίων τύπου Ε-Flexer υπό ναυπήγηση, την απόκτηση του επιβατηγού – οχηματαγωγού (Ε/Γ-Ο/Γ) ταχυπλόου πλοίου «High Speed 3» (ex. Thunder), την άσκηση του σχετικού δικαιώματος εξαγοράς των επιβατηγών – οχηματαγωγών πλοίων ΚΙΣΣΑΜΟΣ και ΚΥΔΩΝ, την αγορά του νέου ξενοδοχειακού συγκροτήματος στη Νάξο, τις εργασίες ανακαίνισης του ξενοδοχείου στην Τήνο, εκτεταμένα έργα ψηφιοποίησης, καθώς και τις περιβαλλοντικές αναβαθμίσεις και συντηρήσεις των πλοίων του Ομίλου.
ΑΓΟΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΕΡΓΟ
O στόλος του Ομίλου με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries», «Blue Star Ferries», «Hellenic Seaways» και «Anek Lines», αριθμεί 43 πλοία, από τα οποία τα 28 είναι συμβατικά επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία, τα 13 είναι ταχύπλοα και 2 πλοία είναι φορτηγά – οχηματαγωγά. Όλα τα πλοία του Ομίλου είναι ιδιόκτητα πλην δύο (2) επιβατηγών – οχηματαγωγών, τα οποία είναι ναυλωμένα.
Κατά το εννεάμηνο 2024, τα πλοία του Ομίλου πραγματοποίησαν δρομολόγια στην Ελλάδα (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, Κρήτη, Β.Α. Αιγαίο, Σαρωνικό, Σποράδες) και στη Διεθνή γραμμή Ελλάδας - Ιταλίας (Ανκόνα, Μπάρι, Βενετία).
Το μεταφορικό έργο του Ομίλου παρουσιάζει αύξηση σε σύγκριση με το εννεάμηνο 2023. Ειδικότερα, το εννεάμηνο του 2024 τα πλοία του Ομίλου μετέφεραν 6,1 εκατ. επιβάτες (5,4 εκατ. επιβάτες το εννεάμηνο του 2023- αύξηση 12,2%), 1,1 εκατ. Ι.Χ. οχήματα (853 χιλ. Ι.Χ. οχήματα το εννεάμηνο του 2023- αύξηση 25,3%) και 407 χιλ. φορτηγά οχήματα (319 χιλ. φορτηγά οχήματα το εννεάμηνο του 2023-αύξηση 27,4%). Τα δρομολόγια των πλοίων για το εννεάμηνο 2024 ανήλθαν σε 14.411 (13.412 το εννεάμηνο του 2023- αύξηση 7,4%).
Η Εταιρία σχεδιάζει να οργανώσει παρουσίαση προς το διεθνές επενδυτικό κοινό στο Λονδίνο τον Ιανουάριο 2025.