Άσχημα νέα για την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Τον Δεκέμβριο του 2020 οι εκτιμήσεις τους για την τρέχουσα κατάσταση μειώθηκε κατά -5,4 μονάδες έναντι +5,0 μονάδες τον μήνα Νοέμβριο 2020. Ωστόσο οι περισσότερες των επιχειρήσεων αντιμετωπίζουν με ψυχραιμία την όλη κατάσταση, όπως έχει μέχρι στιγμής τουλάχιστον διαμορφωθεί, αναμένοντας θετικές εξελίξεις για τους επόμενους έξη μήνες. Ο δείκτης προσδοκιών παρουσίασε αύξηση και από -1,6 βαθμούς τον Νοέμβριο έφθασε στους +10,1 βαθμούς τον Δεκέμβριο.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Ινστιτούτου για τις έρευνες της αγοράς και των διαφόρων κλάδων της γερμανικής οικονομίας. Δρ. Klaus Wohlrabe, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές τους αντιμετωπίζουν τις συνέπειες του δεύτερου, περισσότερο σκληρού, «lockdown».
Πιο συγκεκριμένα οι προσδοκίες για την παραγωγή σημείωσαν απότομη πτώση και από -0,7 μονάδες τον Νοέμβριο έπεσαν στις -20,6 μονάδες. Αντίστοιχα οι προσδοκίες για νέες εξαγωγές παρουσίασαν μία μικρή σχετικά συρρίκνωση και από -4,0 μονάδες τον Νοέμβριο περιορίσθηκαν στις -2,5 μονάδες τον Δεκέμβριο.
Όσον αφορά στις θέσεις εργασίας και ιδιαίτερα εκείνες που πρόκειται να χαθούν, ο σχετικός δείκτης παρουσιάζει σημαντική μείωση φθάνοντας στις -35,2 μονάδες.
Αντίστοιχα ο δείκτης της ζήτησης μειώθηκε τον Δεκέμβριο σε 8,8 μονάδες από 13,3 μονάδες τον Νοέμβριο, ενώ οι νέες παραγγελίες παρουσίασαν, σε μηνιαία βάση, οριακή αύξηση και από 5,9 μονάδες τον Νοέμβριο αυξήθηκαν σε 7,1 μονάδες τον μήνα Δεκέμβριο. Τέλος τα αποθέματα τελικών προϊόντων είναι σε χαμηλότερα επίπεδα από τα συνηθισμένα για την συγκεκριμένη χρονική περίοδο, παρουσιάζοντας ελαφρά μείωση σε -5,7 μονάδες.
Λίγα λόγια για την ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας
Η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία σε παγκόσμιο επίπεδο που ιδρύθηκε το 1883 είναι η Mercedes-Benz. Ιδρυτής και σημαντικό πρόσωπο στην εξέλιξη της, ήταν ο Καρλ Μπενζ. Επίσης, η Γαλλική Peugeot είναι από τις παλαιότερες σε αυτόν τον κλάδο, καθώς το 1891, είχε κατασκευάσει το πρώτο της όχημα, το Type 3. Μάλιστα, η Γαλλική φίρμα τα κατασκεύαζε στον ίδιο χώρο που γίνονταν και τα ποδήλατα. Η Τσέχικη Tatra επίσης λειτούργησε ως κατασκευαστής οχημάτων, το 1897. Η Γαλλική Renault ιδρύθηκε το 1898 με τον Μαρσέλ Ρενώ που είναι ο συνιδρυτής της, να σκοτώνεται σε αγώνα το 1903. Το 1899, η Γερμανική Opel ξεκίνησε να παράγει δικά της οχήματα, αλλά ο πρωταρχικός της ρόλος δεν ήταν αυτός. Το ίδιο έτος, συνέβη και με την ιταλική FIAT.
[caption id="attachment_1751083" align="alignnone" width="1024"] Ο Καρλ Μπενζ οδηγεί περήφανα και υπό τα έκπληκτα μάτια των περαστικών ένα από τα πρώτα Μερσέντες το 1886[/caption]
Η αυτοκινητοβιομηχανία είχε αποτελέσει στάδιο εξέλιξης στην ανθρωπότητα και οδηγώντας έτσι στην σταδιακή απομάκρυνση παλαιών μεταφορικών μέσων. Μετά από χρόνια, ο Αμερικανός Χένρι Φορντ άνοιξε την δική του επιχείρηση γνωστή και ως Ford Motor Company, το 1903. Ακολούθησαν οι General Motors με την εξαγορά παλαιότερων βιομηχανιών, η Aston Martin και έπειτα πολλές ακόμη.