Αρνήθηκαν αμαξίδιο σε επιβάτη - «Σύρθηκε» με τα χέρια για να αποβιβαστεί
Το απίστευτο περιστατικό συνέβη σε πτήση της εταιρίας Air Canada όταν ο επιβάτης και η σύζυγός του ζήτησαν αναπηρικ;o αμαξιδίο κατά την αποβίβασή τους από το αεροπλάνο.
Στην αρχή το ζευγάρι νόμιζε ότι η αεροσυνοδός αστειευόταν, όταν τους ενημέρωσε ότι θα πρέπει να αποβιβαστεί μόνος του, μέχρι που είδαν ότι δεν επρόκειτο για κακόγουστο αστείο.
Η αεροπορική εταιρεία Air Canada ζήτησε δημόσια συγγνώμη για το συμβάν.
Ο 49χρονος Ρόντνεϊ Χότζινς, ο οποίος πάσχει από εγκεφαλική παράλυση και κινείται χρήση μηχανοκίνητου αναπηρικού αμαξιδίου, πέταγε με τη σύζυγό του στο Λας Βέγκας τον Αύγουστο.
Ωστόσο, όταν το αεροπλάνο προσγειώθηκε, η αεροσυνοδός πληροφόρησε το ζευγάρι ότι δεν υπήρχε χρόνος να του παραχωρήσει αναπηρικό αμαξίδιο, καθώς το αεροπλάνο έπρεπε να ετοιμαστεί ξανά για απογείωση.
Μάλιστα το ζευγάρι νόμιζε ότι η αεροσυνοδός αστειευόταν, όταν τους είπε πως ο Χότζινς θα πρέπει να βγει μόνος του από το αεροπλάνο. Κατάλαβαν μόνο ότι εννοεί όσα λέει, όταν επανέλαβε το αίτημά της.
«Φυσικά και δεν μπορώ. Είμαι σε αναπηρικό καροτσάκι. Δεν μπορώ να περπατήσω», δήλωσε στον καναδικό Τύπο ο 49χρονος, ο οποίος αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει τη δύναμη του άνω μέρους του σώματός του για να περάσει 12 σειρές καθισμάτων, με τη σύζυγό του να του κρατάει τα πόδια.
Στην ανάρτησή της στο Facebook, η σύζυγός του δήλωσε ότι το γεγονός τους άφησε συντετριμμένους.
«Χρειάστηκε να παλέψουμε, μπροστά σε μια ντουζίνα ανθρώπους, καθώς κάποιοι κοίταζαν αλλού και άλλοι κοιτούσαν με ντροπή, για να τον βγάλουμε από το αεροπλάνο...εκείνος χτύπησε τα πόδια του και εγώ χτύπησα την πλάτη μου, όμως περισσότερο πληγωθήκαμε, καθώς τα ανθρώπινα δικαιώματα του συζύγου μου καταπατήθηκαν και η Air Canada δεν αντιμετώπισε ως όφειλε», έγραψε χαρακτηριστικά.
Το ζευγάρι πρόσθεσε πως είχε προγραμματίσει το ταξίδι οκτώ μήνες πριν, και φροντίζοντας να έχει ενημερώσει για όλες τις απαιτήσεις από πλευράς του. «Η Air Canada μας απογοήτευσε από κάθε άποψη», κατέληξε.
Από την πλευρά της η Air Canada, αναγνώρισε πως η αντιμετώπιση απέναντι στον Χότζινς ήταν ανεπαρκής.
«Χρησιμοποιούμε εξωτερικές υπηρεσίες, σε θέματα βοήθειας αναπηρικών αμαξιδίων στο Λας Βέγκας, για την παροχή ασφαλούς μεταφοράς εντός και εκτός αεροσκάφους.
Μετά την έρευνά μας σχετικά με το πώς συνέβη αυτό το σοβαρό σφάλμα στην παροχή υπηρεσιών, θα αξιολογήσουμε άλλους συνεργάτες παροχής υπηρεσιών βοήθειας για κινητικά προβλήματα στο Λας Βέγκας», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.
Ο Χότζινς μάλιστα αναφέρει ότι του προσφέρθηκε κουπόνι πτήσης αξίας 2.000 δολαρίων από την αεροπορική εταιρεία, αλλά δήλωσε ότι η αποζημίωση δεν θα «διορθώσει το πρόβλημα» του τρόπου με τον οποίο η αεροπορική εταιρεία απογοήτευσε τους επιβάτες με αναπηρία.
«Ήθελα απλώς να κάνω τη διαφορά για κάποιον άλλον, ώστε να μην χρειαστεί να το ξαναζήσει αυτό», κατέληξε.
Ωστόσο δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο καθώς τον Οκτώβριο η εταιρεία έχασε το αναπηρικό αμαξίδιο της Καναδής πολιτικού, Στέφανι Κάντιε, η οποία περιέγραψε την εμπειρία ως «εξαιρετικά απογοητευτική και απάνθρωπη».
Η Κάντιε δήλωσε ότι το περιστατικό αντανακλά την ανάγκη των αεροπορικών εταιρειών να βελτιώσουν καλύτερα την προσβασιμότητα των ανθρώπων με αναπηρία.
πηγή: Guardian