Aprilia SXR 50 2021: Το 50αρι με την σπορ προσωπικότητα
Η Aprilia είναι ο πρώτος κατασκευαστής που έχει εισάγει -από τη δεκαετία του ’90- την ιδέα του σπορ σκούτερ, με το εμβληματικό Aprilia SR 50. Το εργοστάσιο από το Noale, συνεχίζει να εξερευνά νέους ορίζοντες στην κατηγορία μικρού κυβισμού, παρουσιάζοντας το νέο Aprilia SXR 50.
Το Aprilia SXR 50 φέρνει μια νέα τάση στην κατηγορία σκούτερ 50 κ.εκ., η οποία πλέον, εκτός από τους νεαρούς αναβάτες, απευθύνεται και σε ένα πολύ ευρύτερο, ετερόκλητο κοινό.
Πράγματι, το Aprilia SXR 50 είναι το πρώτο σκούτερ μικρού κυβισμού που προσφέρει άνεση, λειτουργικότητα και εξοπλισμό που συναντάται στα κορυφαίων προδιαγραφών σκούτερ, διατηρώντας αναλλοίωτη την παραδοσιακή ευκολία χρήσης, την ευελιξία και τη μοναδική εμφάνιση των σπορ σκούτερ της Aprilia.
Ευέλικτο και με μικρό κόστος χρήσης, το SXR 50 είναι το ιδανικό μέσο μετακίνησης που καλύπτει πλήρως, τις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες στο αστικό περιβάλλον, εξασφαλίζοντας άνεση, ευχρηστία και πρακτικότητα, στα επίπεδα ενός σκούτερ μεγαλύτερης κατηγορίας.
Το SXR 50 είναι εφοδιασμένο με σύγχρονο 1-κύλινδρο, 4-χρονο κινητήρα 50 κ.εκ., ο οποίος καλύπτει τις προδιαγραφές Euro 5 και χαρακτηρίζεται από την αθόρυβη λειτουργία και την ζωηρή του απόδοση στο αστικό περιβάλλον, όπου οι στάσεις και οι εκκινήσεις σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας οχημάτων, είναι συνεχείς. Ο κινητήρας είναι εξαιρετικά οικονομικός σε ό,τι αφορά την κατανάλωση καυσίμου.
Σπορ σχεδίαση και εργονομία, ειδικά προσαρμοσμένη για μέγιστη ασφάλεια
Η σχεδίαση του Aprilia SXR 50 είναι μοντέρνα και πολύ ξεχωριστή: στο εμπρός μέρος κυριαρχούν η μεγάλη ποδιά με τον προβολέα LED στο κέντρο της. Ο διπλός προβολέας χωρίζεται στο κέντρο από ένα τρίτο στοιχείο που παραπέμπει στον τριπλό προβολέα των σπορ μοτοσυκλετών Aprilia. Η εμπρός συστάδα φώτων περιλαμβάνει ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED και φλας. Το ανασηκωμένο τιμόνι και ο ανεμοθώρακας έχουν ενσωματωθεί στην ποδιά και προσφέρουν στο όχημα, την εμφάνιση ενός μεγάλου σκούτερ GT, καθώς και άνετη και πολύ καλά προστατευμένη από τον αέρα, θέση οδήγησης.
Μόλις καθίσει στη σέλα, ο αναβάτης αισθάνεται αμέσως, ότι έχει τα πάντα στον έλεγχό του. Ο μεγάλος, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων LCD είναι ευανάγνωστος και περιλαμβάνει ψηφιακό ταχύμετρο και στροφόμετρο, ολικό και μερικό χιλιομετρητή, θερμοκρασία περιβάλλοντος, ψηφιακό ρολόι, ένδειξη στάθμης καυσίμου και πληθώρα πληροφοριών που σχετίζονται με την οδήγηση, οι οποίες μπορούν να επιλεγούν με τη χρήση του κουμπιού MODE που υπάρχει στο δεξί χειριστήριο: μέγιστη ταχύτητα, μέση ταχύτητα, στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου, μέση κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση και επίπεδο φόρτισης μπαταρίας.
Το σύστημα συνδεσιμότητας Aprilia MIA είναι διαθέσιμο στον προαιρετικό εξοπλισμό και επιτρέπει τη σύνδεση του οχήματος με smartphone μέσω Bluetooth, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρουν τα ψηφιακά όργανα. Αυτή η προσθήκη είναι εντελώς νέα στην κατηγορία σκούτερ 50 κ.εκ. και υπογραμμίζει την κορυφαία ποιότητα, του τεχνολογικού εξοπλισμού του νέου Aprilia SXR 50.
Το κεντρικό τμήμα του οχήματος χαρακτηρίζεται από το επίπεδο δάπεδο που παρέχει άφθονο χώρο για τα πόδια του αναβάτη, αλλά και για τη μεταφορά μικρών αποσκευών. Για τα πόδια του συνεπιβάτη, υπάρχουν πρακτικά, αναδιπλούμενα μαρσπιέ.
Η διαμόρφωση της σέλας σχεδιάστηκε για να προσφέρει μέγιστη άνεση και μεγάλη ελευθερία μετατοπίσεων, ακόμη κι όταν επιβαίνει συνεπιβάτης στο όχημα. Το μήκος της σέλας είναι 850 χιλ., ενώ η χαμηλή απόσταση από το έδαφος, στα 775 χιλ., επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό από κάθε ύψους αναβάτες, όταν το σκούτερ είναι σταματημένο.
Η σέλα διαθέτει επίσης, διπλή ραφή. Η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι εμφανής και σε εξαρτήματα με ιδιαίτερο, γυαλιστερό γκρι φινίρισμα, όπως είναι τα πλαϊνά καπάκια, τα οποία ενισχύουν την κομψή εμφάνιση του πίσω μέρους και του καλύμματος της εξάτμισης.
Το μοντέρνο προφίλ των φώτων LED πρωταγωνιστεί για μια ακόμη φορά στην πίσω όψη του σκούτερ: η σπορ εμφάνιση τονίζεται από τους πεντάμπρατσους τροχούς 12” από κράμα αλουμινίου.
Ο μεγάλος χώρος αποθήκευσης κάτω από τη σέλα έχει χωρητικότητα 20 λίτρων, διαθέτει εσωτερικό φωτισμό και μπορεί να φιλοξενήσει ένα κράνος jet. Η δυνατότητα μεταφοράς αποσκευών ενισχύεται και από τη σχάρα με τις ενσωματωμένες χειρολαβές για τον συνεπιβάτη, το ντουλαπάκι που έχει ενσωματωθεί στο πίσω μέρος της ποδιάς και το άγκιστρο για τη μεταφορά τσαντών. Το ντουλαπάκι περιλαμβάνει πρίζα USB για την εύκολη φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών.
Το Aprilia SXR 50 διατίθεται σε τέσσερις χρωματισμούς: τους δύο κλασικούς Essence White και Instinctive Grey, καθώς και τους δύο σπορ χρωματισμούς με ειδικής σχεδίασης γραφικά: Power Red και Enigma Black, με τον δεύτερο να είναι ματ.
Κατασκευή: αποδοτικότητα, αξιοπιστία και εύκολος χειρισμός
Το Aprilia SXR είναι εφοδιασμένο με σύγχρονο 4-χρονο, 1-κύλινδρο κινητήρα της οικογένειας i-get, ο οποίος είναι 50 κ.εκ. με ηλεκτρονικό ψεκασμό και καλύπτει τις προδιαγραφές Euro 5. Χαρακτηρίζεται από τον χρονισμό με 3 βαλβίδες και είναι το αποτέλεσμα μιας σχεδίασης που είχε ως στόχο, την μεγιστοποίηση της ποιότητας και της αξιοπιστίας, καθώς και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και της εκπομπής ρύπων, εξασφαλίζοντας οικονομική λειτουργία και σεβασμό προς το περιβάλλον. Πράγματι, ο η αυτονομία του οχήματος ξεπερνά τα 40 χιλιόμετρα ανά ένα λίτρο καυσίμου, σύμφωνα με τη μέθοδο μέτρησης WMTC.
Ένα αποδοτικό σύστημα ψεκασμού – με μπεκ 8 οπών που ψεκάζει την ιδανική ποσότητα καυσίμου για βέλτιστη καύση – συμβάλει στην εξαιρετική επιτάχυνση από χαμηλές στροφές, το οποίο μεταφράζεται σε γρήγορη απόκριση στις τυπικές συνθήκες πόλης, που χαρακτηρίζονται από τις συνεχείς στάσεις και εκκινήσεις.
Ο κινητήρας διατηρεί τους θορύβους στο ελάχιστο, χάρη στις ρυθμίσεις του κιβωτίου που επιτρέπουν παράλληλα, τη διατήρηση της γρήγορης απόκρισης και της απόδοσης, ακόμη κι όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλές στροφές.
Το πλαίσιο περιλαμβάνει μια στιβαρή δομή ενός μονού σωλήνα από ατσάλι και στοιχεία από χυτευμένα, μεταλλικά φύλλα, με μεγάλη ακαμψία που μεταφράζεται σε χειρισμό και σταθερότητα που συναντάται σε μεγαλύτερου κυβισμού μοντέλα, καθώς και σε συνολικό έλεγχο του οχήματος.
Ένα τηλεσκοπικό πιρούνι ελέγχει το μπροστινό σύστημα, ενώ ένα μονό πίσω αμορτισέρ με 5 ρυθμίσεις, επιτρέπει την πλήρη προσαρμογή του οχήματος στις ανάγκες του αναβάτη, είτε οδηγεί μόνος, είτε με συνεπιβάτη.
Οι 12” τροχοί συνδυάζονται με μεγάλα ελαστικά 120/70 που εξασφαλίζουν πρόσφυση και σταθερότητα, χωρίς κανένα συμβιβασμό ως προς την ευελιξία. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από δίσκο 220 χιλ. με δαγκάνα δύο εμβόλων στον εμπρός τροχό και από ταμπούρο 140 χιλ. στον πίσω.
Το νέο σκούτερ Aprilia SXR 50 αναμένεται να είναι σύντομα διαθέσιμο στα σημεία πώλησης Aprilia, με ιδιαίτερα ανταγωνιστική προτεινόμενη τιμή λιανικής, στα 2.070 €.
Αξεσουάρ
Η γκάμα αξεσουάρ για το Aprilia SXR 50 έχει σχεδιαστεί για αύξηση της άνεσης και της λειτουργικότητας του οχήματος. Μια κεντρική βαλίτσα 32 λίτρων που χωράει ένα ανοιγόμενο κράνος, είναι διαθέσιμη στον προαιρετικό εξοπλισμό και αυξάνει τις δυνατότητες που προσφέρει ο μεγάλος χώρος αποθήκευσης κάτω από τη σέλα. Η πλάτη συνεπιβάτη είναι βαμμένη στα ίδια χρώματα και υλικά και διατίθεται ξεχωριστά.
Άλλα πρακτικά αξεσουάρ για καθημερινή χρήση, είναι ο μεγαλύτερος, αυξημένης προστασίας ανεμοθώρακας, το αντιολισθητικό πατάκι για το επίπεδο δάπεδο και το πολύ χρήσιμο πλαϊνό σταντ. Ειδικά σχεδιασμένο για τις κρύες μέρες του χειμώνα, είναι το κάλυμμα ποδιών, το οποίο προσαρμόζεται τέλεια, εν μέρει χάρη στο σύστημα αποτροπής του φουσκώματος από τον αέρα και εγγυάται μέγιστη προστασία. Περιλαμβάνει ένα αντικλεπτικό σύστημα με ατσάλινο καλώδιο, καθώς και ένα αδιάβροχο κάλυμμα για τη σέλα.
Η γκάμα αξεσουάρ ολοκληρώνεται με το σύστημα συνδεσιμότητας Aprilia MIA που επιτρέπει τη σύνδεση του οχήματος με smartphone, μέσω Bluetooth.
Ανακαλύψτε το SXR 50 στο aprilia.com
Ακολουθήστε την Aprilia:
SXR 50 – ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Μονοκύλινδρος 4-χρονος i-get |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ | 50 cc |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ/ΔΙΑΔΡΟΜΗ | 39 mm / 41,35 mm |
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ | 2,4 kW στις 7000 σ.α.λ. |
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ | 3,3 Nm στις 6250 σ.α.λ. |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΧΡΟΝΙΣΜΟΥ | 1 ΕΕΚ - 3 βαλβίδες |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΨΥΞΗΣ | Με αέρα |
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ | Ηλεκτρονικός ψεκασμός |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΛΙΠΑΝΣΗΣ | Με υγρό κάρτερ |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | Ηλεκτρική μίζα |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | Αυτόματη συνεχώς μεταβαλλόμενη (CVT) με διαχειριστή ροπής |
ΤΥΠΟΣ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ | Αυτόματος φυγοκεντρικός ξηρός συμπλέκτης |
ΠΛΑΙΣΙΟ | Μονό συγκολλητό σωληνωτό πλαίσιο με πρεσσαριστές ενισχύσεις |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | Υδραυλικό τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρομή 76 mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | Διπλής ενέργειας μονό αμορτισέρ ρυθμιζόμενης προφόρτισης 5 θέσεων |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | Δίσκος Ø 220 χιλ. με πλευστή δαγκάνα 2 εμβόλων Ø 25.4 χιλ. |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | Ταμπούρο 140 mm |
ΕΛΑΣΤΙΚΟ ΕΜΠΡΟΣ | Χωρίς αεροθάλαμο 120/70 - 12” |
ΕΛΑΣΤΙΚΟ ΠΙΣΩ | Χωρίς αεροθάλαμο 120/70 - 12” |
ΜΗΚΟΣ | 1.960 mm |
ΠΛΑΤΟΣ | 803 mm |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ | 775 mm |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ | 1360 mm |
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 7 λίτρα |
ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΥΠΟΥ | Euro 5 |