Από Δευτέρα 13/2 το μποϊκοτάζ του ΙΝΚΑ σε γαλακτοκομικά
Μποϊκοτάζ του ΙΝΚΑ σε γαλακτοκομικά από τη Δευτέρα 13/2
Σε ανακοίνωσή της η καταναλωτική οργάνωση, αναφέρει πως «μετά από την ίδια εικόνα που παρουσιάζει η αγορά τροφίμων και ιδιαίτερα τα προϊόντα γάλακτος εμείς ως ΙΝΚΑ Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας μετά από απαίτηση χιλιάδων ή και εκατομμυρίων Καταναλωτών ξεκινάμε Μποϊκοτάζ στα τυροκομικά γαλακτοκομικά γάλατα γιαούρτια από 13 Φεβρουαρίου έως 20 Φεβρουαρίου 2023.
Για τις αλλεπάλληλες ανατιμήσεις στα προϊόντα μίλησε στο OPEN ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ Γ. Λεχουρίτης ο οποίος αναφέρθηκε και στο μποϊκοτάζ στα γαλακτοκομικά που ξεκινάει αύριο 13/2 και θα διαρκέσει έως τις 20 Φεβρουαρίου.
Στην ανακοίνωση του ΙΝΚΑ αναφέρεται:
«Ζητάμε από τους πολίτες καταναλωτές να μην αγοράζουν για μια εβδομάδα αυτά τα προϊόντα. Η δύναμη της αγοράς είμαστε εμείς οι πολίτες καταναλωτές. Ας φροντίσουμε το πορτοφόλι μας την τσέπη μας ας προστατέψουμε το εισόδημα που κάποιοι θέλουν να κλέψουν χωρίς ίχνος λογικής αλλά και ηθικής αφού παράλληλα μειώνουν τις ποσότητες στις ίδιες συσκευασίες προϊόντων. Από 13 Φεβρουαρίου ημέρα Δευτέρα έως 20 Φεβρουαρίου ημέρα Κυριακή 2023 δεν αγοράζουμε προϊόντα γαλακτοκομικά γάλατα γιαούρτια τυροκομικά εγχώρια ή εισαγωγής».ευαΜποϊκοτάζ, στα τυροκομικά, γαλακτοκομικά, γάλατα, γιαούρτια, ξεκινάει η Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας (ΙΝΚΑ), ως αντίδραση στην ακρίβεια που υπάρχει στην αγορά τροφίμων, και την μείωση των ποσοτήτων στις ίδιες συσκευασίες προϊόντων.
Το μποϊκοτάζ θα διαρκέσει από τις 13 έως τις 20 Φεβρουαρίου
Αλλεπάλληλες είναι οι αυξήσεις στα βασικά προϊόντα
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) αποκαλύπτει ότι οι αυξήσεις στον ελληνικό καφέ, το κοτόπουλο, το ελαιόλαδο, το ψωμί, τα μακαρόνια και στις φρυγανιές, δηλαδή σε βασικά προϊόντα διατροφής, ξεκινούν από 8% και φτάνουν το εξωπραγματικό 81,27%.
Ο ΑΝΤ1 έκανε έλεγχο των τιμών στα οπωροκηπευτικά που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ και στους πάγκους των λαϊκών αγορών.
Το πρόβλημα αναμένεται να ενταθεί και λόγω του πρόσφατου χιονιά που είχε επιπτώσεις σε καλλιέργειες, της πρόσφατης απεργίας της ΠΝΟ αλλά και λόγω του πετρελαίου που αναμένεται να πάρει την ανιούσα μετά το εμπάργκο της Ε.Ε. στα πετρελαιοειδή από τη Ρωσία και τα ρωσικά αντίμετρα που ακολούθησαν.
Το ρεπορτάζ του Alpha:
Το ρεπορτάζ του OPEN:
Αυξήθηκε η μέση δαπάνη στο Σούπερ Μάρκετ
Την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς του Έλληνα στο σούπερ μάρκετ καταγράφει έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1.507 νοικοκυριών, και την οποία παρουσιάζουν τα Νέα δείχνει ότι οι ανατιμήσεις οδήγησαν τους Έλληνες καταναλωτές σε πιο συντηρητικές αγορές και σε στροφή προς ελληνικά προϊόντα.
Όπως σημειώνει ο υπεύθυνος της μελέτης του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του ΟΠΑ καθηγητής Γεώργιος Μπάλτας, τα δεδομένα της έρευνας δείχνουν ότι οι ανατιμήσεις των προϊόντων καθημερινής χρήσης έχουν μεγάλες επιπτώσεις στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών στον κλάδο των σούπερ μάρκετ.
Μετρήθηκε επίσης το ύψος της δαπάνης κάθε φορά που ψωνίζουν. Η μέση δαπάνη στο σουπερμάρκετ εκτιμάται σε 61,2 ευρώ σημειώνοντας αξιόλογη αύξηση από 47,5 ευρώ πέρυσι. Η αύξηση στη δαπάνη ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ αντανακλά την άνοδο του κόστους των προϊόντων λόγω πληθωρισμού και σε μικρότερο βαθμό τη μείωση της μηνιαίας συχνότητας των επισκέψεων.
Η μέση μηνιαία δαπάνη εκτιμάται στα 324 ευρώ σημειώνοντας μεγάλη άνοδο από 255 ευρώ πέρυσι, με το 82,3% των καταναλωτών να δαπανά ως 400 ευρώ τον μήνα.
Η άνοδος της δαπάνης προέρχεται κυρίως από τις ανατιμήσεις, οι οποίες στον συγκεκριμένο κλάδο είναι πολύ μεγαλύτερες από τον γενικό δείκτη τιμών καταναλωτή.
Το 91,7% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι έχουν προαποφασίσει τι είδη θα αγοράσουν πριν πάνε στο φυσικό ή ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ . Το ποσοστό αυτό ήταν 83,4% ένα έτος πριν.
Υπάρχει αυξημένη προσπάθεια κατάργησης των παρορμητικών αγορών και προγραμματισμός των αγοραστικών αποφάσεων, σε μία προσπάθεια καλύτερης διαχείρισης του διαθέσιμου εισοδήματος υπό πληθωριστικές συνθήκες.
Σχετικά με τον αριθμό των σούπερ μάρκετ που χρησιμοποιούν, μόνο το 30,3% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ψωνίζει σταθερά σε ένα σουπερμάρκετ. Το ποσοστό των πιστών πελατών μειώθηκε αισθητά από 47,9% που ήταν πέρυσι καθώς οι καταναλωτές αναζητούν πιο ενεργά καλύτερες τιμές σε περισσότερα καταστήματα.
Σχεδόν το 70% των καταναλωτών χρησιμοποιούν περισσότερα από ένα σούπερ μάρκετ για τις αγορές τους. To 93,1% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί μέχρι 3 διαφορετικά καταστήματα για τις αγορές του. Η συχνότητα αγορών στις αλυσίδες σουπερμάρκετ έχει μέση τιμή 6,3 φορές τον μήνα, σημειώνοντας μικρή μείωση από 7 φορές τον μήνα που ήταν πέρυσι. Οι περισσότεροι καταναλωτές δηλώνουν ότι ψωνίζουν 4 φορές μηνιαίως. Το 84,3% των ερωτηθέντων ψωνίζουν μέχρι 8 φορές μηνιαίως.
Στο θέμα της μάρκας του κάθε προϊόντος προαποφασισμένο εμφανίζεται μόνο το 38,7% (40,8% πέρυσι) των ερωτηθέντων. Το 61,3% δηλώνουν ότι επιλέγουν μάρκα όταν ψωνίζουν συγκρίνοντας τις διαθέσιμες επιλογές. Εδώ διαφαίνεται η στρατηγική μείωσης του κόστους των αγορών με επιτόπου ενεργή σύγκριση των εναλλακτικών λύσεων.
Η έρευνα δείχνει ότι οι καταναλωτές κυρίως στρέφονται σε φθηνότερες και λιγότερες αγορές. Η τρίτη δημοφιλέστερη επιλογή είναι η αναβολή ή ακύρωση αγορών που αφορούν αγαθά σημαντικού κόστους. Το 89,7% δηλώνει ότι δυσκολεύεται οικονομικά εξαιτίας των αυξημένων τιμών στο σούπερ μάρκετ , ενώ το 96,2% δηλώνει ότι δυσκολεύεται οικονομικά εξαιτίας του αυξημένου κόστους της ενέργειας.