Απεργία 28 Φεβρουαρίου: Φόβοι για ακυρώσεις πτήσεων - Τι γίνεται με όσους έχουν βγάλει ήδη εισιτήριο
Τι λέει στο Flash.gr ο πρόεδρος της Ένωσης Ελεγκτών, Παναγιώτης Ψαρός και ο ταξιδιωτικός πράκτορας, Απόστολος Καραφίλης.

Αναταράξεις στις αεροπορικές μετακινήσεις αναμένονται την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου, καθώς οι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας ανακοίνωσαν τη συμμετοχή τους στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ, με αφορμή τη συμπλήρωση δύο ετών από την πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών.
«Η κινητοποίηση θα διαρκέσει από τις 00:01 έως τις 24:00 της ίδιας ημέρας, με αποτέλεσμα να εξυπηρετούνται μόνο συγκεκριμένες πτήσεις που κρίνονται απαραίτητες για την κάλυψη στοιχειωδών κοινωνικών αναγκών», δήλωσε στο Flash.gr o Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Παναγιώτης Ψαρός.
«Δεν μας έχει κοινοποιηθεί κάποια αγωγή από την υπηρεσία, οπότε η απεργία προχωράει κανονικά, μάλλον θα γίνει, αν κάποιο δικαστήριο δεν την βγάλει παράνομη. Έχει συμβεί να μας ενημερώσουν και αργά το βράδυ της προηγούμενης μέρας. Εμείς έχουμε ενημερώσει την υπηρεσία, το οποίο είναι ένα σημάδι ότι μάλλον δεν θα πάει στο δικαστήριο», επισημαίνει ο κ. Ψαρός.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της EEEKE, κατά τη διάρκεια της απεργίας θα εξυπηρετηθούν μόνον οι κάτωθι πτήσεις για την κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών του κοινωνικού συνόλου:
- Πτήσεις που υπερίπτανται του ATHINAI FIR / HELLAS UIR
- Πτήσεις που μεταφέρουν Αρχηγούς Κρατών, Πρωθυπουργούς (Status HEAD)
- Πτήσεις της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας που μετέχουν σε επιχειρησιακές αποστολές και προγραμματισμένες ασκήσεις
- Πτήσεις αεροσκαφών που αντιμετωπίζουν ασυνήθεις καταστάσεις ή διατελούν σε κατάσταση ανάγκης
- Νοσοκομειακές πτήσεις
- Πτήσεις ανθρωπιστικής βοήθειας.
«Πάντα υπάρχει προσωπικό ασφαλείας. Εμείς έχουμε καλέσει τα μέλη μας να συμμετάσχουμε στην απεργία που έχει προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ», τονίζει ο κ. Ψαρός.

Ο Απόστολος Καραφίλης, Ιδιοκτήτης του ταξιδιωτικού γραφείου Skylines, το οποίο είναι μέλος της IATA, πραγματοποιεί ταξίδια σε όλο τον κόσμο.
«Έχει κηρυχθεί η απεργία την Παρασκευή, με αφορμή τα Τέμπη. Συνήθως αυτές οι απεργίες καταγγέλλονται στα δικαστήρια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), και συνήθως βγαίνουν παράνομες και καταχρηστικές. Αυτή τη φορά εικάζουμε ότι δεν θα προβεί η ΥΠΑ σε καταγγελία στα δικαστήρια λόγω του σοβαρού ζητήματος των Τεμπών, επειδή είναι πολιτικά ευαίσθητο το θέμα ίσως να μην το τραβήξουν εκεί. Άρα πιθανολογούμε ότι τελικά η απεργία θα γίνει», είπε στο Flash.gr ο κ. Καραφίλης.
«Στην πράξη, η Aegean και η Sky Express, οι ελληνικές αεροπορικές εταιρίες, έχουν ήδη αλλάξει όλα τα δρομολόγιά τους για εκείνη την ημέρα, οπότε όσοι άνθρωποι είχαν ήδη εισιτήρια για να ταξιδέψουν την Παρασκευή έχουν ήδη δικαίωμα – στις συγκεκριμένες αεροπορικές τονίζω- είτε να ακυρώσουν τα εισιτήριά τους και να πάρουν τα λεφτά τους πίσω, είτε να αλλάξουν τα εισιτήρια χωρίς κόστος για την αλλαγή αυτή, σε κάποια άλλη ημερομηνία και ώρα, για τον προορισμό που θέλουν. Αυτό το δικαίωμα τους δίνει, αυτή τη στιγμή, η Aegean και η Sky Express», επισημαίνει ο κ. Καραφίλης.
«Οι ξένες αεροπορικές εταιρίες ακόμα δεν έχουν ακυρώσει καμία πτήση. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος που έχει εισιτήριο με μια ξένη αεροπορική εταιρία δεν δικαιούται αυτή τη στιγμή ούτε αποζημίωση, ούτε να αλλάξει χωρίς κόστος το εισιτήριό του.
Αν γίνει η απεργία τελικά και αναγκαστούν και οι ξένες εταιρίες να ακυρώσουν τις πτήσεις τους - αυτό θα το ξέρουμε τελευταία στιγμή - εκεί είναι στη διακριτική ευχέρεια κάθε εταιρίας, εάν θέλει, όπως η Aegean και η Sky Express, να επιστρέψει τα λεφτά από τα εισιτήρια πίσω ή να δώσει το δικαίωμα στον επιβάτη να αλλάξει την ημερομηνία του ταξιδιού του».
«Είναι στη διακριτική ευχέρεια των εταιριών γιατί δεν είναι με δική τους υπαιτιότητα η απεργία αυτή, αν θέλουν να επιστρέψουν τα χρήματα του εισιτηρίου σε περίπτωση που κάποιος θέλει να το ακυρώσει. Το σύνηθες είναι να δίνουν το δικαίωμα αλλαγής για κάποια άλλη ημέρα».
«Συνήθως οι εταιρίες ενημερώνουν εμάς και εμείς με τη σειρά μας ενημερώνουμε τους πελάτες, είτε οι ίδιες οι εταιρίες στέλνουν μήνυμα στο κινητό του πελάτη αν έχει κάνει την κράτησή του ο ίδιος μέσα από το site της εταιρίας και έχει αφήσει τα στοιχεία του», διευκρινίζει ο Απόστολος Καραφίλης.