Ανδρουλάκης: Το «καλάθι του νοικοκυριού» περιορίζεται στη διαφημιστική καμπάνια των σούπερ μάρκετ
Κριτική στην κυβέρνηση ότι τροφοδοτεί την κερδοσκοπία των εταιρειών, αρνούμενη να μειώσει το ΦΠΑ στα βασικά αγαθά, άσκησε την Πέμπτη ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Νίκος Ανδρουλάκης, σημείωνοντας ότι κατά τις πρώτες μέρες της εφαρμογής του, το καλάθι του νοικοκυριού περιορίστηκε στη διαφημιστική καμπάνια των προσφορών των σούπερ μάρκετ.
Αυξάνουν δραματικά τις κοινωνικές ανισότητες
«Ο πληθωρισμός και το κύμα ακρίβειας αυξάνουν δραματικά τις κοινωνικές ανισότητες και τις καθημερινές δυσκολίες.
»Δεν ευημερούν οι αριθμοί, ούτε οι άνθρωποι, όταν σύμφωνα με το ΙΝΕ-ΓΣΕΕ εντός του 2022 οι απώλειες αγοραστικής δύναμης φτάνουν στο 40% για τα νοικοκυριά με μηνιαίο εισόδημα έως 750 ευρώ και προσεγγίζουν το 14% για τα νοικοκυριά με εισόδημα έως 1.100 ευρώ.
»Το, δε, καλάθι του νοικοκυριού κατά τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του περιορίστηκε στη διαφημιστική καμπάνια των προσφορών των σούπερ μάρκετ.
Νέα υπερκέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων
»Κάθε μήνα οι εταιρείες ενέργειας δημιουργούν νέα υπερκέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων στη λιανική.
»Είναι ενδεικτικό ότι με το στρεβλό μηχανισμό, που δημιούργησε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, τον Σεπτέμβριο ενώ η χονδρική τιμή κυμάνθηκε κοντά στα 420 ευρώ/MWh, οι τιμές των παρόχων χωρίς τις επιδοτήσεις πλησίαζαν τα 800 ευρώ/MWh. Αντίστοιχα, τον Οκτώβριο οι προμηθευτές αγόρασαν το ρεύμα 233 ευρώ/MWh και πούλησαν κοντά στα 600 ευρώ/MWh. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα σε δυο μόλις μήνες τα νέα υπερκέρδη των προμηθευτών να προσεγγίζουν το 1 δισεκατομμύριο ευρώ. Υπερκέρδη τα οποία επιχορηγούνται από τους Έλληνες φορολογούμενους.
»Η κυβέρνηση δεν μπορεί να συνεχίζει την αφαίμαξη του κρατικού προϋπολογισμού για να τροφοδοτεί την κερδοσκοπία των εταιρειών ενέργειας ενώ την ίδια στιγμή αρνείται να μειώσει το ΦΠΑ στα βασικά αγαθά επικαλούμενη το δημοσιονομικό κόστος.
»Από την πρώτη στιγμή ταχθήκαμε υπέρ της επιβολής ενός ξεκάθαρου κλιμακωτού πλαφόν στη λιανική για να σταματήσει το πάρτι των υπερκερδών και να μην πληρώνουν μόνο το κράτος και οι καταναλωτές το κόστος της κρίσης».