Ανάπτυξη, κόντρα στην αγορά smartphones, βλέπουν τα foldables
Σε θετικό έδαφος, κόντρα στη γενικότερη πτώση της αγοράς smartphones, κινούνται οι πωλήσεις αναδιπλούμενων κινητών, των γνωστών foldables. Αν και οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις smartphones μειώθηκαν το 2ο τρίμηνο του 2023, οι αποστολές αναδιπλούμενων αυξήθηκαν.
Για την ακρίβεια, η παγκόσμια αγορά πτυσσόμενων smartphones αυξήθηκε κατά 10% σε ετήσια βάση το 2ο τρίμηνο του 2023 φτάνοντας τις 2,1 εκατ. μονάδες, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της Counterpoint Research. Αυτή η ανάπτυξη έρχεται σε πλήρη αντίθεση με εκείνη της παγκόσμιας αγοράς smartphones, η οποία παρουσίασε πτώση 9% στις αποστολές κατά τη διάρκεια του τριμήνου, φτάνοντας τα 268 εκατ. συσκευές.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η παγκόσμια αγορά αναδιπλούμενων αναμένεται να σημειώσει σημαντική ανάπτυξη το 2024, λόγω της εισαγωγής foldable προϊόντων με χαμηλότερες τιμές. “Ο παρατεταμένος πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας και ο σταθερά υψηλός πληθωρισμός οδηγεί την αγορά smartphones σε πτώση. Ωστόσο, ο τομέας των πτυσσόμενων smartphones συνεχίζει να παρουσιάζει ισχυρή και διαρκή ανάπτυξη”, σχολιάζουν οι αναλυτές της Counterpoint Research (Global foldable smartphone tracker).
Ο ρόλος της Κίνας
Το τοπίο των αναδιπλούμενων smartphones στην κινεζική αγορά παρουσιάζει ιδιαίτερα έντονο ενδιαφέρον. Κατά το 2ο τρίμηνο του 2023, οι αποστολές στην κινεζική αγορά smartphones υποχώρησαν 4% σε ετήσια βάση φτάνοντας τα 61,9 εκατ. μονάδες, μια πτώση που συνδέεται με τις μεγάλες οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα, οι οποίες οδήγησαν σε μείωση των καταναλωτικών δαπανών.
Ωστόσο, η κινεζική αγορά πτυσσόμενων smartphones σημείωσε αξιοσημείωτη επιτυχία, σημειώνοντας άνοδο 64% σε ετήσια βάση για να φτάσει τα 1,2 εκατομμύρια μονάδες. Η Κίνα κατέχει, πλέον, το μεγαλύτερο μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς foldable smartphones, με μερίδιο 58,6%.
“Η ταχεία ανάπτυξη της κινεζικής αγοράς foldables αποδίδεται, κυρίως, στην εισαγωγή αναδιπλούμενων προϊόντων προσαρμοσμένων για την κινεζική αγορά, σε συνδυασμό με την έντονη ζήτηση για αυτά τα προϊόντα από τους Κινέζους καταναλωτές. Το 2ο τρίμηνο του 2023, δημιουργήθηκε σημαντική ώθηση για τη συνεχή ανάπτυξη της αγοράς των foldables”, αναφέρει η εταιρεία ερευνών.
Να σημειωθεί ότι το 2ο τρίμηνο του 2023, η Κίνα κυκλοφόρησε πέντε νέα αναδιπλούμενα προϊόντα προσαρμοσμένα στην αγορά της, ενώ η παγκόσμια αγορά εκτός Κίνας παρουσίασε μόνο δύο λανσαρίσματα αναδιπλούμενων προϊόντων κατά την ίδια περίοδο.
“Οι Κινέζοι καταναλωτές έχουν πρόσβαση σε μια ποικιλία αναδιπλούμενων προϊόντων πιο εύκολα και συχνά από οποιαδήποτε άλλη αγορά στον κόσμο. Η συνεχής κυκλοφορία διαφόρων foldable προϊόντων αναγνωρίζεται ως ένας από τους σημαντικούς λόγους για τους οποίους η κινεζική αγορά αναδιπλούμενων συνέχισε να αναπτύσσεται σημαντικά σε σύγκριση με άλλες αγορές”, αναφέρει η Counterpoint Research.
Ανοδικά το 2024
Οι αναλυτές προβλέπουν ότι η παγκόσμια αγορά των αναδιπλούμενων smartphones θα δει σημαντική ανάπτυξη το 2ο εξάμηνο του 2023, λόγω της επέκτασης των Κινέζων κατασκευαστών. Οι Κινέζοι κατασκευαστές επεκτείνουν την παρουσία τους διεθνώς κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, με αξιόλογες εκδόσεις, όπως το HONOR Magic V2, το OPPO Find N3 Flip και την αναδιπλούμενη συσκευή OnePlus.
Συγκεκριμένα, τα Galaxy Z Fold 5 και Galaxy Z Flip 5 της Samsung, που θεωρούνται από τις κορυφαίες foldable συσκευές, κυκλοφόρησαν τον Αύγουστο και αναμένεται να κατακτήσουν ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς το 2ο εξάμηνο του 2023.
“Πιστεύουμε ότι η εποχή των μαζικών πωλήσεων foldable συσκευών αναμένεται να ξεκινήσει το 2024, με “ναυαρχίδα” τη Samsung και την Huawei. Τα αναδιπλούμενα κινητά με entry level τιμές αναμένεται να κοστολογούνται στα επίπεδα των $600 έως $700, μια κλίμακα τιμών, που θα τα καθιστά πιο προσιτά στους καταναλωτές”, προσθέτει η εταιρεία ερευνών.