Ανάκληση για 2.000.000 Tesla
Πάνω από δύο εκατομμύρια Tesla ανακλήθηκαν για κίνδυνο πιθανής κακής χρήσης του συστήματος Autopilot/ Autosteer.
Πάνω από δύο εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα ανακαλούνται μετά από απόφαση της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA). Ο λόγος είναι ότι το σύστημα auto pilot της Tesla δεν προσφέρει αρκετά προληπτικά μέτρα στην κακή χρήση από τους οδηγούς. Η ανάκληση έρχεται μετά από πολλά ατυχήματα/δυστυχήματα, που έγιναν μετά από χρήση του συστήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες η εταιρία ή θα απενεργοποιήσει τη λειτουργεία του ή θα προσθέσει κάποιες δικλίδες ασφαλείας κατά τη χρήση του.
Το Autopilot/ Autosteer ένα σύστημα που χρησιμοποιεί κάμερες, ώστε το αυτοκίνητο να κινείται με την μικρότερη δυνατή συμβολή του οδηγού (κάτι σαν αυτόνομη οδήγηση) και τον βοηθά να παραμείνει στη λωρίδα κυκλοφορίας όταν ο δρόμος έχει σαφή σήμανση/διαγράμμιση. Το σύστημα αυτό διατίθεται στάνταρ σε κάθε νέο Tesla.
Τα δύο εκατομμύρια Tesla, που ανακαλούνται περιλαμβάνουν τα 2012-23 Model S, 2016-23 Model X, 2017-23 Model 3 και 2020-23 Model Y. «Σε ορισμένες περιπτώσεις, όταν ενεργοποιείται το Autosteer, η εφαρμογή του ενδέχεται να μην επαρκεί για να αποτρέψει την κακή χρήση της προηγμένης λειτουργίας υποστήριξης οδηγού SAE επιπέδου 2» αναφέρει το κείμενο της ανάκλησης.
Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι «σε κάποιους από τους οδηγούς των Tesla θα έπρεπε να μην επιτρέπεται η χρήση του Autosteer εάν το χειρίζονται ανεύθυνα».
Η αναπληρώτρια διαχειρίστρια της NHTSA, Ann Carlson, επιβεβαίωσε κατά τη διάρκεια ακρόασης στο Σώμα των ΗΠΑ ότι δεν συμπεριφέρονται όλοι οι οδηγοί των Tesla με αυτόν τον τρόπο, αλλά συνήθως παρασύρονται όταν το ενεργοποιούν.
Η Tesla φέρεται πως υποσχέθηκε να κυκλοφορήσει ενημερωμένο λογισμικό για να διορθώσει το πρόβλημα, προσθέτοντας περισσότερα στοιχεία ελέγχου και ειδοποιήσεις για να κρατήσει τους οδηγούς αφοσιωμένους στην οδήγηση. Η ενημέρωση λογισμικού θα είναι διαθέσιμη ως over-the-air λήψη. Ωστόσο, ο καθηγητής νομικής του Πανεπιστημίου της Νότιας Καρολίνας, Brian Walker Smith, ο οποίος μελετά θέματα μεταφορών, δήλωσε ότι: « η ανάκληση και μια επιδιόρθωση μόνο με λογισμικό ενδέχεται να μην λύσει πλήρως το πρόβλημα» και κατέληξε: «Η τεχνολογία της αυτοματοποιημένης οδήγησης υπόσχεται πολλά για τη βελτίωση της ασφάλειας, αλλά μόνο όταν χρησιμοποιείται με υπευθυνότητα».