Alpha Bank: Η επόμενη ημέρα της Τραπεζικής στο Fin Forum 2022
Alpha Bank: Το συνέδριο Fin Forum 2022 πραγματοποιείται σήμερα υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, με τίτλο “Transformation, M&A’s and new business opportunities”.
Μέχρι στιγμής, από πλευράς Alpha Bank, έχει ολοκληρωθεί η συμμετοχή του Γενικού Διευθυντή – Chief Operating Officer Στέφανου Μυτιληναίου ο οποίος συμμετείχε στη θεματική “Η Τράπεζα του Μέλλοντος”, και του Ανώτερου Διευθυντή Επενδυτικής Τραπεζικής Ευάγγελου Καλαμάκη στη θεματική “Το Ταμείο Ανάκαμψης στην Πράξη”.
Στέφανος Μυτιληναίος: «Οι τράπεζες πρέπει να ‘χτίσουν’ πάνω στην αμφίδρομη εμπιστοσύνη με τους πελάτες και να την προστατεύσουν».
«Οι τράπεζες πρέπει να εστιάσουμε στην παράδοσή μας, στην “καρδιά” της δραστηριότητάς μας που δεν είναι άλλη από την πίστη, την αμφίδρομη δηλαδή εμπιστοσύνη από την τράπεζα προς τον πελάτη και από τον πελάτη προς την τράπεζα» τόνισε ο κ. Μυτιληναίος, εξηγώντας ότι οι προκλήσεις στον τραπεζικό κλάδο δεν περιορίζονται μόνο στις νέες τεχνολογίες και τα fintechs.
Όπως υπογράμμισε, υπάρχουν και άλλες σημαντικές παράμετροι για τις οποίες ο χρηματοπιστωτικός κλάδος πρέπει να λειτουργήσει ως θεματοφύλακας, όπως είναι η ασφάλεια πληροφοριών (privacy) και η προστασία των δεδομένων (data protection), η ενσωμάτωση των κριτηρίων ESG καθώς και ο ρόλος του ανθρώπινου παράγοντα στην εικόνα που διαμορφώνει η κοινή γνώμη για τις τράπεζες και στην εμπιστοσύνη που οικοδομείται μεταξύ των δύο μερών.
Και συμπλήρωσε χαρακτηριστικά: «Παρά την πολυετή κρίση και την πολεμική κατά των τραπεζών, οι πελάτες εξακολουθούν να εμπιστεύονται τα τραπεζικά ιδρύματα για τα πλέον σοβαρά θέματά τους – είτε αποτελούν επιλογές ζωής είτε ανάπτυξη επιχειρηματικών σχεδίων».
Σε ερώτημα της συντονίστριας του πάνελ, δημοσιογράφου Μαρίας Νικόλτσιου, για τις τεχνολογίες που θα καθορίσουν το μέλλον του banking, ο Chief Operating Officer της Alpha Bank υπογράμμισε ότι το λεγόμενο unbundling που συχνά υιοθετείται από τις εταιρείες fintech για τον καθορισμό μίας πιο «επιθετικής» στρατηγικής, δεν είναι συμβατό με την ουσία και την «καρδιά» της τραπεζικής, που είναι η εμπιστοσύνη.
«Η μάχη που πρέπει να δώσουμε είναι να διατηρήσουμε και να ενδυναμώσουμε τον ανθρώπινο παράγοντα στο banking, παραμένοντας παράλληλα ξεκάθαροι στην παροχή του Customer Value Proposition. Σκοπός δεν είναι να μετατρέψουμε τις τράπεζες σε ‘κατασκευαστές προϊόντων’, σκοπός μας είναι η υιοθέτηση των σύγχρονων τεχνολογιών και η αξιοποίησή τους στην προσπάθειά μας να καλλιεργούμε και να ενισχύουμε συνεχώς την εμπιστοσύνη», τόνισε ο κ. Μυτιληναίος.