Αλλάζουν όλα στην μεταφορά αυτοκινήτων με πλοίο
Κανονικά και χωρίς συνοδό θα «ταξιδεύουν» στα πλοία τα plug-in υβριδικά, ηλεκτρικά αλλά και με εναλλακτικά καύσιμα (φυσικό αέριο και υγραέριο αυτοκίνητα).
Με τις μετακινήσεις για το Πάσχα προς τα νησιά, αλλά και την έναρξη της τουριστικής περιόδου να είναι έτοιμες να ξεκινήσουν το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής άλλαξε εκδίδοντας νέα εγκύκλιο μεταφοράς οχημάτων, τα οποία χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα.
Μαζί με τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν υγραέριο αλλά και φυσικό αέριο μπήκαν οι όροι και οι προϋποθέσεις μεταφοράς σε πλοία των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων. Το σημαντικότερο είναι η κατάργηση της υποχρέωσης συνοδού στα παραπάνω αυτοκίνητα. Αυτό (σε γενικότερο πλαίσιο) βοηθά και τις εταιρίες αυτοκινήτου για την αποστολή νέων ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών στα νησιά. Οι εταιρίες έπρεπε να δεσμεύσουν ένα άτομο για να συνοδεύσει τα ηλεκτρικά μοντέλα στον αντιπρόσωπό τους.
Στην εγκύκλιο παρατηρούμε πως έχουν γίνει ενέργειες και υπάρχει μέριμνα και για δύσκολες συνθήκες (ατύχημα πυρκαγιά) αλλά και για πρόληψη τρόπος και τόπος φόρτωσης στο πλοίο
Η ασφάλεια
Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υπάρχει βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας στις δεξαμενές ή στις μπαταρίες του, βαρύνει αποκλειστικά τους ιδιοκτήτες των οχημάτων.
Οι περιορισμοί
Στα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών τους να μην υπερβαίνει το 40% της συνολικής χωρητικότητας αυτής.
Όσο για αυτά που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, όπως υγραέριο ή φυσικό αέριο οι δεξαμενές τους να μην περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής τους χωρητικότητας.
Απαγορεύεται η φόρτιση τόσο των ηλεκτρικών όσο και των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων.
Απαγορεύεται να φορτωθούν σε πλοίο οχήματα με βλάβη στο σταθμό τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές τους ή τους συσσωρευτές τους. Ειδικότερα, σε περίπτωση ζημιάς με ασάφεια ως προς τη βλάβη όχι του συσσωρευτή τους, με φόρτωση και μεταφοράς τους.
Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του φέρνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και ο πλοιοκτήτης δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτός ορίσει.
Αντιμετώπιση πυρκαγιάς
Σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς πρέπει να υπάρχουν δύο επιπρόσθετοι πυροσβεστήρες τουλάχιστον 9 lt κατάλληλων προδιαγραφών για κατάσβεση πυρκαγιάς συσσωρευτών ηλεκτρικών οχημάτων στα ήδη υπάρχονται σημεία των χώρων οχημάτων που υπάρχουν διαθέσιμοι πυροσβεστήρες σύμφωνα με το σχέδιο πυρόσβεσης.
Επίσης θα πρέπει τα πλοία να είναι εφοδιασμένα με τουλάχιστον δύο ειδικές κουβέρτες πυρκαγιάς οχημάτων για κάθε χώρο που έχει οχήματα.