Αλλάζει στρατηγική η ΕΖΑ με στόχο την κερδοφορία
Την αύξηση των μεριδίων της στην αγορά του HoReCa και της μικρής λιανικής βάζει ως νέες προτεραιότητες η διοίκηση της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης (ΕΖΑ).
Να γυρίσει σελίδα επιδιώκει η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης και από μία εταιρεία που τα δυνατά της σημεία ήταν η αγορά των σούπερ μάρκετ και η παραγωγή για λογαριασμό τρίτων (private label) να στραφεί σε πιο αποδοτικές δραστηριότητες ρίχνοντας το βάρος στα δικά της σήματα και στην αγορά των χώρων εστίασης και της μικρής λιανικής.
Σε αυτή την κατεύθυνση βοηθάει ότι πέρυσι ολοκληρώθηκε ο κύκλος επενδύσεων ο οποίος πέρα από την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας έδωσε την δυνατότητα στην ζυθοποιία να επεκταθεί περαιτέρω στην γυάλινη συσκευασία καθώς και στην βαρελίσια μπύρα που απευθύνεται κατά κύριο λόγο στην αγορά της εστίασης και γενικότερα του HoReCa.
Σύμφωνα με όσα επεσήμαναν χθές στελέχη της εταιρείας στο πλαίσιο συνάντησης με δημοσιογράφους, η ΕΖΑ επεκτείνεται και στην κατηγορία alcohol free. Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη κατηγορία έχει ένα μερίδιο περίπου 3% στο σύνολο της αγοράς μπύρας, αλλά τρέχει με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης. Η διοίκηση εκτιμά ότι η κατηγορία alcohol free έχει πολύ μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης καθώς ευνοείται από τον τουρισμό αλλά και τις νέες συνήθειες των καταναλωτών. Όπως αναφέρθηκε, οι πωλήσεις της ΕΖΑ Alcohol Free αναπτύσσονται με ρυθμό 60% και σε αυτή την εξέλιξη βοήθησαν οι επενδύσεις που έχουν υλοποιηθεί σε νέες γραμμές παραγωγής.
Συγκεκριμένα, τα τελευταία χρόνια στο εργοστάσιό της στην Αταλάντη, η ΕΖΑ εγκατέστησε δυο νέες, υπερσύγχρονες γραμμές παραγωγής, οι οποίες διασφαλίζουν απόλυτα την ευελιξία, ασφάλεια και ποιοτική ανωτερότητα των προϊόντων της και εντάσσονται στο συνολικό πλάνο επενδύσεων της εταιρείας, ύψους 31,9 εκατ. ευρώ για το διάστημα 2013-2023. Σε όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας, η ΕΖΑ εφαρμόζει επιτυχώς ένα σύγχρονο και ολοκληρωμένο σύστημα περιβαλλοντικής φροντίδας.
Υπενθυμίζεται ότι το 2023 οι μέτοχοι προχώρησαν σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου σε μετρητά ύψους 3,5 εκατ. ευρώ προκειμένου να υλοποιηθεί η νέα στρατηγική της επιχείρησης.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΖΑ, Νικήτας Ασπιώτης, την ορθότητα του νέου επιχειρηματικού σχεδίου και των στρατηγικών επιλογών της εταιρείας για την αξιοποίηση των σημαντικών επενδύσεων των τελευταίων ετών, όπως της νέας υπερσύγχρονης γραμμής παραγωγής στην Αταλάντη και την επικέντρωση στις συσκευασίες που παρουσιάζουν υψηλότερη κερδοφορία, επιβεβαιώνει η επαναφορά των αποτελεσμάτων σε θετική τροχιά.
Ειδικότερα, η εταιρεία για τη χρήση του 2023 παρουσίασε πωλήσεις 31,5 εκατ. ευρώ έναντι 30,5 εκατ. ευρώ το 2022 ενώ τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 11,2 εκατ. ευρώ έναντι 8,5 εκατ. ευρώ το 2022. Το περιθώριο μικτού κέρδους βελτιώθηκε σημαντικά και έφτασε στο 35%, από 28% την αντίστοιχη χρονική περίοδο. Σημαντική βελτίωση παρουσίασαν τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) φθάνοντας τα 1,8 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 1,8 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Οι καθαρές ζημίες μετά φόρων περιορίστηκαν σημαντικά σε 2,9 εκατ. ευρώ, έναντι 5,7 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρήση. Ο καθαρός δανεισμός μειώθηκε σε 23,5 εκατ. ευρώ, από 26,8 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2022. Βελτιωμένα κατά 6% διαμορφώθηκαν τα ίδια κεφάλαια, καθώς ανήλθαν σε 9,9 εκατ. ευρώ, μετά και από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίο κατά 3,5 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Ασπιώτης εκτίμησε ότι το 2024 θα είναι ακόμα καλύτερο από το 2023 και αυτό το καταδεικνύει η πορεία του πρώτου εξαμήνου. Τόσο ο κύκλος εργασιών όσο και η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) αναμένεται να ενισχυθούν σημαντικά σε σχέση με την περυσινή χρονιά. Σε κάθε περίπτωση προτεραιότητα της διοίκησης είναι να επιστρέψει η εταιρεία στην κερδοφορία, με στόχο την επόμενη τριετία τα 4 εκατ. ευρώ σε επίπεδο EBITDA.
Τα τελευταία χρόνια η διοίκηση επικεντρώθηκε στην αξιοποίηση σημαντικών επενδύσεων, όπως η γραμμή παραγωγής στην Αταλάντη, αλλά και στον εκσυγχρονισμό της εικόνας των εμπορικών σημάτων για τις μάρκες.
Την ίδια ώρα, το ανθρώπινο δυναμικό ενισχύεται με την προσθήκη έμπειρων στελεχών της αγοράς και την ανάδειξη των εργαζομένων με πολυετή εμπειρία μέσα στην εταιρεία.
Παράλληλα, η εταιρεία επένδυσε στην απόκτηση νέων εμπορικών σημάτων, όπως πολύ πρόσφατα του σήματος της Πειραϊκής Μικροζυθοποιίας. Πρόκειται για μια πολλά υποσχόμενη μάρκα με σημαντικά στοιχεία ανάπτυξης την επόμενη τριετία. Επίσης, επένδυσε στον εκσυγχρονισμό της εικόνας των εμπορικών της σημάτων επανασυστήνοντας στο κοινό την PILS HELLAS με νέα καμπάνια επικοινωνίας, αλλά και τις premium μπύρες ΕΖΑ Lager, ΕΖΑ Pilsener & ΕΖΑ Alcohol Free.
Η ΕΖΑ ιδρύθηκε το 1989 και αποτελεί τη μεγαλύτερη ανεξάρτητη ελληνική ζυθοποιία, η οποία εξελίχθηκε δυναμικά την τελευταία 10ετία. Σήμερα, παράγει τις EZA LAGER, EZA PILSENER, EZA ALCOHOL FREE, PILS HELLAS, ODYSSEY RED, ODYSSEY DARK, ODYSSEY WHITE, ενώ εισάγει και εμπορεύεται την GULDEN DRAAK. Η ΕΖΑ με παραγωγικό δυναμικό 80 εκατομμύρια λίτρα και ένα διευρυμένο δίκτυο διανομής, καλύπτει το σύνολο της χώρας. Στην εταιρεία απασχολούνται περισσότεροι από 130 εργαζόμενοι.