Alfa Romeo: Νέο SUV με την υπογραφή του Έλληνα Αλεξάνδρου Λιώκη
Σήμερα είναι 32 ετών. Ο τίτλος του στην Alfa Romeo είναι Lead exterior designer και ασχολείται με τον εξωτερικό σχεδιασμό της Tonale. Ένα υβριδικό SUV στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της αγοράς αυτοκινήτου.
Πρόκειται για τον Αλέξανδρο Λιώκη, βιομηχανικό σχεδιαστή και επικεφαλής του σχεδίου ανάπτυξης και δημιουργίας του μοντέλου Gloria. Είναι γεννημένος στην Αθήνα, στις 16 Μαρτίου του 1988. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο ΤΕΙ Κοζάνης, στο τμήμα Βιομηχανικού Σχεδίου, ενώ παράλληλα συνέχισε στο Τορίνο και το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Σχεδίου.
[caption id="attachment_1760104" align="alignnone" width="1024"] Πηγή φωτογραφίας: andro.gr[/caption]
Η ιδέα του για το καινοτόμο μοντέλο Gloria της εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανίας ''γεννήθηκε'' τον Οκτώβριο του 2012, και κατόπιν αυστηρής διαδικασίας επιλογής ξεκίνησε να υλοποιείται.
Το Gloria αποτελεί ένα sedan με διαστάσεις 4,7 μ. μήκος, 1,92 μ. πλάτος και 1,32 μ. ύψος και διαθέτει μεταξόνιο μήκους 2,9 μ. το οποίο έχει σχεδιαστεί βασισμένο στις προτιμήσεις των Αμερικανών και Ασιατών καταναλωτών, ενώ κυριαρχούν οι καμπύλες επιφάνειες και γραμμές.
https://www.youtube.com/watch?v=K0GF4xamLZc
O ίδιος περιγράφει σε συνέντευξη στο andro.gr και τον Θεοδόση Μίχο, σχετικά με την ημέρα που έμαθε πως επιλέχθηκε το δικό του σχέδιο για το αυτοκίνητο:
«Θυμάμαι ότι η απάντηση είχε αργήσει μερικές μέρες και όλοι είχαμε ξενερώσει, είχαμε πάψει να τσεκάρουμε τα mail μας. Γυρνώντας ένα βράδυ στο σπίτι μου, με πήρε ένας φίλος και μου το είπε. Νόμιζα ότι μου έκανε πλάκα. Άνοιξα γρήγορα το email και με το που το είδα, τα έχασα. Δεν πίστευα στα μάτια μου. Η πιο δυνατή στιγμή όμως ήταν όταν είδα το αυτοκίνητο να πατάει πάνω στις ρόδες του, σε φυσικό μέγεθος πια».
Για την περιγραφή του εν λόγω μοντέλου, απευθυνόμενος πρώτα σε κάποιον που δεν γνωρίζει από αυτοκίνητα και κατόπιν σε κάποιον που αντιλαμβάνεται το θέμα, δήλωσε: «Στον μεν πρώτο θα το χαρακτήριζα μάλλον ως σπορ λιμουζίνα. Σε έναν που γνωρίζει, θα έλεγα ότι είναι ένα αυτοκίνητο berlina αλλά που προσπαθεί να γίνει GT, δηλαδή κουπέ υψηλών επιδόσεων. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θεωρητικά είναι uncool, εφόσον είναι τετραθέσιο και με πορτ μπαγκάζ, αλλά η πρόκληση για μένα ήταν να του δώσω έναν ξεκάθαρο σπορ προσανατολισμό».
https://www.youtube.com/watch?v=vGaprGO3Chc
Για την διαδικασία υλοποίησης της ιδέας και την ελευθερία του στις επιλογές, ο Αλέξανδρος Λιώκης υποστήριξε:
«Σε αυτές τις δουλειές πάντα σου δίνουν μία κατεύθυνση. Το όλο παιχνίδι παίζεται στο να καταφέρεις να κάνεις το δικό σου όραμα πραγματικότητα, σεβόμενος όμως και αυτό που σου λένε. Στην τελική, δεν κάνω ένα αυτοκίνητο για να το χρησιμοποιώ εγώ ούτε για να το έχω στο γκαράζ μου. Το brief αφορούσε ένα αυτοκίνητο για την αμερικάνικη και ασιατική αγορά, με κάποια όρια διαστάσεων. Από εκεί και πέρα το στιλ που θα ακολουθούσε ο καθένας ήταν θέμα προσωπικής επιλογής».