Αλέξανδρος Ρήγας - Αντώνης Κρόμπας: Αχτύπητο δίδυμο στο «Τάβλι»
Πρεμιέρα έχει απόψε - Σάββατο 26 Οκτωβρίου - στο Από Μηχανής η παράσταση που έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα.
Το ιστορικό θεατρικό έργο «Το Τάβλι» του Δημήτρη Κεχαΐδη, ενός εκ των σημαντικότερων Ελλήνων δραματουργών της μεταπολεμικής περιόδου, μετά την επιτυχημένη του περιοδεία στην Ελλάδα, συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του και παρουσιάζεται στο Από Μηχανής Θέατρο, σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα.
Είναι ένα έργο με εξαιρετική πλοκή και δαιμονιώδη ρυθμό, έχει έντονο, ιδιαίτερο, σαρκαστικό και κυνικό χιούμορ και αποτελεί μια διεισδυτική ματιά στην ανθρώπινη κωμωδία που κρύβεται στις μικρές τραγωδίες. Με έντονο το λαϊκό στοιχείο, οι ήρωες του έργου είναι «λαμόγια», που μ’ έναν μαγικό τρόπο, σου προκαλούν συμπάθεια, μέσα σε ένα «λούμπεν» μεταπολεμικό περιβάλλον.
Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους ο Αλέξανδρος Ρήγας και ο Αντώνης Κρόμπας, που υποδύονται δυο νεοέλληνες ήρωες που εξαπατούν τους εαυτούς τους αλλά δεν ξεγελάνε τη ζωή και κρατάνε στα χέρια τους καθρέφτες, που πάνω τους παίζουν πόρτες, πλακωτό και φεύγα. Για να μας δείξουν όχι ποιοι είμαστε, αλλά ποιοι δεν πρέπει να είμαστε.
Η υπόθεση του έργου
Ο Φώντας (Αντώνης Κρόμπας) και ο Κόλιας (Αλέξανδρος Ρήγας) δύο φίλοι και κουνιάδοι, ξυπνάνε από τη μεσημεριανή τους σιέστα και ακολουθούν την ιεροτελεστία τους: καφές, τάβλι πρωταθλητών και αναζήτηση της μπίζνας που θα τους κάνει πλούσιους και σημαντικούς.
Ο Φώντας, άεργος οραματιστής του εύκολου χρήματος, γεννάει κατά κόρον ιδέες έτοιμες προς εξαργύρωση. Ο Κόλιας, λαχειοπώλης με παρελθόν αντιστασιακού -έτσι τουλάχιστον διατείνεται ο ίδιος - αντιστέκεται στις εύκολες ιδέες. Μέχρι ο Φώντας να τον πείσει για τις μεγάλες στιγμές που έρχονται.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησής τους, οι τόνοι ανεβαίνουν. Φεύγουν οι κοινωνικοί τύποι, τα στόματα ανοίγουν και λένε αλήθειες. Αλήθειες που πονάνε και προβληματίζουν. Σύντομα, αλληλοανακαλούν και συνεχίζουν «μονιασμένοι» να καταστρώνουν τα σχέδιά τους για υπερπόντια ταξίδια και εκμετάλλευση ανθρώπων και αναγκών. Με κοινό παρονομαστή την ψευδαίσθηση, στοχεύουν στο να γίνουν σπουδαίοι άνθρωποι, μα οδεύουν στο να γίνουν τιποτένια τέρατα.