Αλαλούμ με τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές - Τι θα γίνει με τις πληρωμές
Αλαλούμ επικρατεί με τη διασύνδεση των τερματικών POS με τις ταμειακές μηχανές, με μεγάλη μερίδα επαγγελματιών να βρίσκεται σε αδιέξοδο, μόλις ένα 24ωρο πριν από την εκπνοή της προθεσμίας που έχει δώσει το Υπουργείο Οικονομικών.
Όπως έχει γράψει το flash.gr, με τα σημερινά δεδομένα μέχρι και την Πέμπτη (29/2), όπου ολοκληρώνεται η προθεσμία, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διασύνδεση για περίπου 400.000 ταμειακές και POS, πράγμα που με βάση την εικόνα που υπάρχει στην αγορά μοιάζει απίθανο.
«Το πρόβλημα είναι υπαρκτό, να το καταλάβει ο υπουργός», υπογραμμίζει στο flash.gr ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, και συμπληρώνει ότι μια μικρή παράταση, για παράδειγμα δύο μηνών όπως διαρρέεται, δεν θα λύσει το πρόβλημα καθώς παρότι τις τελευταίες ημέρες γίνονται έως και 5.000 συνδέσεις είναι αδύνατο να έχει ολοκληρώσει τη διασύνδεση το 70% των επαγγελματιών, που έχουν ακόμη πρόβλημα, μέσα σε αυτό το διάστημα.
«Δεν υπάρχει ικανός αριθμός τεχνικών για τις αναβαθμίσεις ενώ πολλοί κλάδοι ακόμη δεν έχουν πάρει το voucher. Πρέπει να δοθεί η εξάμηνη παράταση», συνεχίζει ο κ. Χατζηθεοδοσίου αν και επισημαίνει ένα ακόμη παράδοξο: ότι το καλοκαίρι θα κληθούν πολλές επιχειρήσεις, που διαθέτουν υπηρεσίες delivery, να αλλάξουν και πάλι ταμειακές μηχανές!
Επισημαίνεται ότι το ΕΕΑ έχει καταθέσει αίτημα για παράταση της προθεσμίας αναβάθμισης και διασύνδεσης των φορολογικών ταμειακών μηχανών με τερματικό POS. Με επιστολή του προς τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, αλλά και Ανάπτυξης, καθώς και προς τον διοικητή της ΑΑΔΕ, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών ζητεί παράταση κατά τουλάχιστον έξι μήνες της προθεσμίας που έχει οριστεί έως τις 29/2 για την αναβάθμιση και διασύνδεση των φορολογικών ταμειακών μηχανών με τα τερματικά POS.
«Επικρατεί ένας μύλος. Το σύστημα της τράπεζας με την εφορία δεν "συντονίζεται". Σκεφτείτε ότι και σε δύο τράπεζες που ήμουν προχθές έκαναν ακόμη update. Εγώ έχω κάνει αίτημα να χρησιμοποιώ το icloud αλλά μου λένε δεν μπορεί να γίνει τώρα», αναφέρει στο flash.gr ο κ. Γιάννης, ιδιοκτήτης επιχείρησης εστίασης στην Αργυρούπολη. Όπως υπογραμμίζει, είναι μονόδρομος η παράταση καθώς αυτή τη στιγμή μόλις το 15% έχει καταφέρει να συνδεθεί. «Δεν προλαβαίνουμε, είναι ξεκάθαρο αυτό», υπογραμμίζει ο κ. Καραγιάννης.
«Είναι μια τρέλα αυτό που συμβαίνει», λέει στον flash.gr ο κ. Διονύσης, ιδιοκτήτης mini market στον Άλιμο. Όπως λέει, ενώ έχει συνδεθεί από τις 20/2 και κόβει κανονικά αποδείξεις, οι συναλλαγές εμφανίζονται ως «εκκρεμείς» και ο ίδιος κινδυνεύει να μην εισπράξει τα χρήματα ενώ και οι πελάτες του, όταν μπαίνουν στο e-banking τους, του αναφέρουν ότι οι συναλλαγές δείχνουν να είναι σε εκκρεμότητα. «Είμαι διαρκώς πάνω από ένα τηλέφωνο, προσπαθώ να επικοινωνήσω τόσο με τον πάροχο του POS όσο και με την εταιρεία της ταμειακής για να λυθεί το πρόβλημα, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει βρεθεί λύση. Τι να κάνω; Να διώχνω τους πελάτες ή να το κλείσω το κατάστημα;», προσθέτει ο κ. Διονύσης.
Είναι προφανές ότι οι επαγγελματίες είναι μπροστά σε ένα μεγάλο αδιέξοδο και καθημερινά οι πάροχοι γίνονται αποδέκτες παραπόνων (όπως φαίνεται και στην παρακάτω φωτογραφία με τα σχόλια στις αξιολογήσεις). Επιπλέον, υπάρχουν σοβαρά ερωτηματικά τι θα γίνει με τις πληρωμές που ενώ έχουν γίνει, δείχνουν να είναι στον... αέρα. Πλέον το Υπουργείο Οικονομικών θα ανοίξει τα χαρτιά του την Πέμπτη για το αν θα δοθεί παράταση και για πόσο χρονικό διάστημα.