Aκτοπλοϊκά εισιτήρια: Στα ύψη οι τιμές για τους δημοφιλείς προορισμούς - Και νέες αυξήσεις προσεχώς
«Τσουχτερές» είναι οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και φέτος αφού το κόστος για δύο άτομα και ΙΧ ξεπερνάει τα 350 ευρώ (μετ’ επιστροφής).
Οι παρακάτω τιμές αναφέρονται σε εισιτήρια ενηλίκων μετ’ επιστροφής, για 2 άτομα, στο κατάστρωμα-σαλόνι και με ένα μεσαίο όχημα Ι.Χ. Οι τιμές αφορούν τις ενδεικτικές ημερομηνίες 1 έως 6 Αυγούστου και έχουν ως σημείο αναχώρησης τα λιμάνια της Αθήνας. Φυσικά, εάν επιθυμείτε καμπίνα ή θέσεις καταστρώματος, ή εάν θέλετε να πάρετε το πιο γρήγορο πλοίο για ένα ταχύτερο ταξίδι, τα κόστη ανεβαίνουν.
- Σύρος: Οι τιμές ξεκινούν από τα 90 ευρώ μετ’ επιστροφής ανά άτομο για το αργό πλοίο (περίπου 4 ώρες) και από 130 περίπου ευρώ για το γρήγορο (2 ώρες). Εάν ένα ζευγάρι επιλέξει τα φθηνότερα εισιτήρια, μαζί με το κόστος του αυτοκινήτου συνολικά θα πληρώσει γύρω στα 390 ευρώ.
- Νάξος: Οι τιμές ξεκινούν από τα 100 ευρώ μετ’ επιστροφής για το κάθε άτομο για το αργό πλοίο, με το οποίο το ταξίδι διαρκεί κάτι παραπάνω από 5 ώρες. Για το γρήγορο πλοίο (3 ώρες ταξίδι περίπου) τα αντίστοιχα εισιτήρια κοστίζουν σχεδόν 150 ευρώ. Κάνοντας τις πιο οικονομικές επιλογές που είναι δυνατόν, ένα ζευγάρι μαζί με ένα αυτοκίνητο θα πληρώσει στο σύνολο γύρω στα 440 ευρώ.
- Μήλος: Για το αργό πλοίο (4 ώρες) οι τιμές για κάθε άτομο με επιστροφή είναι στα 120 ευρώ. Αυτοί που θέλουν να πάρουν το γρήγορο πλοίο (2,5 ώρες) θα πληρώσουν το τσουχτερό ποσό των 150 ευρώ. Στο σύνολο η τιμή για ένα ζευγάρι με ένα αυτοκίνητο μεσαίου μεγέθους βγαίνει στα 330 ευρώ και κάτι με το αργό πλοίο και θέσεις στο κατάστρωμα.
- Χανιά: Με 100 ευρώ το άτομο και λίγη υπομονή θα καταφέρετε να φτάσετε στα Χανιά από την Αθήνα σε 8,5 περίπου ώρες. Συνολικά για το ζευγάρι και μαζί με αυτοκίνητο, το «κασέ» ανεβαίνει στα 330 ευρώ, όχι και τόσο άσχημα, εάν σκεφτείτε πόσο μακρινό είναι το ταξίδι.
- Σαντορίνη: Για το αργό πλοίο (7,5 - 8,5 ώρες), το κάθε άτομο θα χρειαστεί να πληρώσει γύρω στα 100 - 120 ευρώ μετ' επιστροφής. Για το γρήγορο (5 - 6 ώρες) η τιμή φτάνει στα 170 ευρώ για το πιο οικονομικό εισιτήριο. Εάν επιλέξει το αργό πλοίο και κατάστρωμα, ένα ζευγάρι συνολικά θα πληρώσει γύρω στα 450 ευρώ, μαζί με αυτοκίνητο.
- Τήνος: Από τα 70 ευρώ ανά άτομο μετ' επιστροφής ξεκινά το εισιτήριο στην Τήνο, φτάνοντας μέχρι και τα 120 ευρώ, ανάλογα με την εταιρία που θα επιλέξετε. Σε κάθε περίπτωση, το ταξίδι είναι σχετικά σύντομα (2 - 4 ώρες περίπου). Κάνοντας τις πιο οικονομικές επιλογές και παίρνοντας μαζί του αυτοκίνητο, ένα ζευγάρι θα πληρώσει για όλο το ταξίδι γύρω στα 280 ευρώ.
Πιο φθηνά με μηχανάκι
Όσοι ταξιδέψουν με μηχανάκι, θα πληρώσουν λιγότερα αλλά και σε αυτή την περίπτωση θα χρειαστεί να πληρώσουν πάνω από 100 ευρώ.
Το κόστος για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σε τοπ προορισμούς (μετ’ επιστροφής για 2 άτομα):
Σκιάθος 31 επί 4 = 124 ευρώ / Μηχανάκι επί 2 = 36 ευρώ / Αυτοκίνητα επί 2 = 144
Χανιά 40 επί 4 = 160 ευρώ / Μηχανάκι επί 2 = 50 ευρώ / Αυτοκίνητα επί 2 = 158
Ρόδος 91 επί 4 = 364 ευρώ / Μηχανάκι επί 2 = 82 ευρώ / Αυτοκίνητα επί 2 = 301
Κέρκυρα 11 επί 4 = 44 ευρώ / Μηχανάκι επί 2 = 30 ευρώ / Αυτοκίνητα επί 2 = 40
Σύρος 45,5 επί 4 = 182 ευρώ / Μηχανάκι επί 2 = 57 ευρώ / Αυτοκίνητα επί 2 = 205
Τήνος 49 επί 4 = 196 ευρώ / Μηχανάκι επί 2 = 61 ευρώ / Αυτοκίνητα επί 2 = 220
Μήλος 48 επί 4 = 192 ευρώ / Μηχανάκι επί 2 = 52 ευρώ / Αυτοκίνητα επί 2 = 114
Σκόπελος 38 επί 4 = 152 ευρώ / Μηχανάκι επί 2 = 46 ευρώ / Αυτοκίνητα επί 2 = 158
Προ των πυλών νέες αυξήσεις;
Μάλιστα οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις φέρεται να έλαβαν επιστολή από την HELLENiQ ENERGY με την οποία τις ενημερώνει ότι τις αμέσως επόμενες ημέρες θα αλλάξει ο τρόπος τιμολόγησης των ναυτιλιακών καυσίμων και ως δείκτης αναφοράς θα πάψει να χρησιμοποιείται η τιμή του Marine Gas Oil (MGO), όπως αυτή διαμορφώνεται χρηματιστηριακά διεθνώς.
Στο εξής, θα χρησιμοποιείται ως δείκτης αναφοράς η τιμή του πετρελαίου Very Low Sulfur Oil (VLSO). Επί των δεικτών αυτών επιβάλλονται εκπτώσεις ή υπερτιμήματα και διαμορφώνεται η τελική τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων της ακτοπλοΐας στην Ελλάδα, εξηγούν οι ίδιες πηγές. Προσθέτουν μάλιστα πως αυτή η αλλαγή στην παρούσα φάση ισοδυναμεί με αύξηση της τάξης των 100 δολαρίων/ τόνο για το βασικό ναυτιλιακό καύσιμο που χρησιμοποιείται από τις ελληνικές ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις (το VLSO, που είναι το καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας θείου που είναι υποχρεωμένα να καίνε τα πλοία τα οποία δεν είναι εφοδιασμένα με πλυντηρίδες/scrubbers συγκράτησης του θείου).
ADVERTISING
Μια τέτοια αύξηση ισοδυναμεί με ποσοστό της τάξης του 20%. Πρακτικά, από 500 δολάρια/τόνο θα χρεώνεται γύρω στα 600. Κόστος το οποίο εκτιμάται πως αναπόφευκτα θα περάσει σε σημαντικό μέρος του στις τελικές τιμές των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας.
Οι ίδιοι κύκλοι υποστηρίζουν πως η HELLENiQ ENERGY προχώρησε σε αυτήν την αλλαγή επειδή ο προηγούμενος δείκτης αναφοράς έχει υποχωρήσει, ενδεχομένως και σε επίπεδα που μηδενίζουν τα περιθώρια για τους προμηθευτές, σε αντίθεση με τον νέο δείκτη.
Η HELLENiQ ENERGY απαντά πως προσαρμόζεται σε ό,τι κάνουν οι προμηθευτές της και οι ανταγωνιστές της, και υποστηρίζει πως με αυτή την αλλαγή το καύσιμο για την ακτοπλοΐα δεν θα ακριβύνει, αλλά μπορεί να είναι και φθηνότερο στην παρούσα φάση. Μέχρι σήμερα σημείο αναφοράς για την τιμολόγηση του προϊόντος (μαζούτ χαμηλού θείου) ήταν η τιμή του πετρελαίου με περιεκτικότητα σε θειάφι 0,1% (Gas Oil ) γιατί αρχικά δεν υπήρχε στην αγορά Platts της Μεσογείου το μαζούτ χαμηλού θείου. Επίσης, όταν εμφανίστηκε δεν υπήρχαν αγοραπωλησίες πάνω σε αυτό το προϊόν.