Ακρίβεια: Καλπάζουν οι τιμές στα ράφια - Εκρηκτικές οι «φανερές» και οι «κρυφές» ανατιμήσεις
Τα σούπερ μάρκετ αναρτούν σήμερα τις νέες λίστες τους, με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης να δείχνουν, σύμφωνα με τον Άδωνι Γεωργιάδη, ότι στην 11η εβδομάδα, σε σύνολο 833 προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού», στα 55 (7%) οι τιμές ανέβηκαν, στα 52 (6%) μειώθηκαν και σε 726 (87%) παρέμειναν σταθερές.
Ωστόσο μια εντελώς διαφορετική εικόνα προκύπτει από τις καταγραφές της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ), που έχουν σταλεί και στον υπουργό, και καταδεικνύουν ότι το καλάθι του νοικοκυριού όχι μόνο δεν έχει φρενάρει τις ανατιμήσεις, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις οι αυξήσεις σε προϊόντα ξεπερνούν ακόμα και το 70% μέσα σε μόλις μία εβδομάδα, γκρεμίζοντας περίτρανα τους κυβερνητικούς ισχυρισμούς.
Καλάθι νοικοκυριού: Εκτοξεύτηκε η τιμή στις βρεφικές κρέμες
Χαρακτηριστικό παράδειγμα εκρηκτικής αύξησης στην τιμή προϊόντος στο καλάθι του νοικοκυριού αποτελούν οι κρέμες για βρέφη.
Συγκεκριμένα, την εβδομάδα 16-22/11/2022 η τιμή κρέμας για βρέφη (Γιώτης Μπισκοτόκρεμα 300 γρ) ήταν 2,73 ευρώ.
Την αμέσως επόμενη εβδομάδα, η τιμή του ίδιου προϊόντος εκτοξεύθηκε στα 4,66 ευρώ.
Με λίγα λόγια, η τιμή της κρέμας αυξήθηκε κατά 1,93 ευρώ, δηλαδή 70,69% μέσα σε μόλις μία εβδομάδα.
Οι «φανερές» αυξήσεις στις τιμές από εβδομάδα σε εβδομάδα
Παρακάτω θα δείτε ενδεικτικά ορισμένα από τα προϊόντα, των οποίων οι τιμές αυξήθηκαν από σχεδόν 15% έως και 70% μέσα σε μία εβδομάδα.
ΕΕΚΕ: Τα αποκαλυπτικά στοιχεία για τις αυξήσεις στο καλάθι του νοικοκυριού
Οι «κρυφές» αυξήσεις στις τιμές
Και φυσικά, οι παραπάνω αυξήσεις στις τιμές προϊόντων είναι μία μόνο πτυχή του εφιάλτη της ακρίβειας που εκτροχιάζει τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών, καθώς πρόκειται για ανατιμήσεις που γίνονται αντιληπτές με γυμνό μάτι.
Κι αυτό γιατί, οι «κρυφές» αυξήσεις και σε άλλα προϊόντα εκτός καλαθιού δίνουν και παίρνουν.
Πρόκειται δηλαδή για προϊόντα τα οποία πωλούνται μεν με σταθερές τιμές, ωστόσο, η ποσότητες που περιέχονται στις συσκευασίες έχουν μειωθεί αρκετά, αυξάνοντας δηλαδή εμμέσως την τιμή του παρεχόμενου προϊόντος.
Παρακάτω θα δείτε τις ανατιμήσεις σε προϊόντα του σούπερ μάρκετ και κυρίως εκείνα των οποίων οι ποσότητες στις συσκευασίες μειώθηκαν, με αποτέλεσμα η αύξηση στην τιμή τους να μη γίνει αντιληπτή στον καταναλωτή.
Πίνακας με προϊόντα
Νέες αυξήσεις στα σούπερ μάρκετ έως 30% σε 500 προϊόντα
Ανατιμήσεις που θα φτάσουν ακόμα και σε διψήφιο ποσοστό, αναμένεται να υπάρξουν σε τουλάχιστον 500 προϊόντα σούπερ μάρκετ από την Πέμπτη 12/1:
- Παιδικές πάνες έως 30%
- Απορρυπαντικά έως 30%
- Σαμπουάν έως 30%
- Ξυραφάκια έως 30%
- Σοκολατοειδή έως 30%
- μπεσαμέλ έως 30%
- ζυμαρικά και σάλτσες έως 29%
- λουκούμια έως 27%
- λιαστές ντομάτες έως 20%
- μπάρες δημητριακών και κονσέρβες λαχανικών έως 19%
- καθαριστικά σπιτιού έως 18%
- τυριά, μπισκότα και φρυγανιές έως 16%
- ζωοτροφές έως 15%
- ελαιόλαδο έως 14%
- ρύζι 13%