Ακρίβεια: Ανατιμήσεις «φωτιά» σε εκατοντάδες προϊόντα στα σούπερ μάρκετ το 2023
Ποδαρικό με αυξήσεις των τιμών σε τουλάχιστον 500 προϊόντα στα σούπερ μάρκετ θα κάνει το 2023 υποχρεώνοντας τους καταναλωτές να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη ή να περιορίσουν τις δαπάνες τους.
Σύμφωνα με την Ημερησία, οι τελευταίοι τιμοκατάλογοι που έφθασαν από τους προμηθευτές στις αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, μαρτυρούν ότι το 2023 οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της ακρίβειας.
Ανατιμήσεις που θα φτάσουν ακόμα και διψήφιο ποσοστό αναμένεται να υπάρξουν στα παρακάτω προϊόντα:
- Ελαιόλαδο
- Τυροκομικά
- Ζυμαρικά
- Απορρυπαντικά
- Βρεφικές πάνες
- Αναψυκτικά
- Φρυγανιές
- Μπισκότα
Ζήτημα βιωσιμότητας θέτουν οι αλυσίδες - Αυξημένος ο τζίρος τους
Οι επιχειρηματίες του κλάδου δηλώνουν πως ναι μεν κάνουν ό,τι είναι δυνατόν για να συγκρατήσουν τις τιμές, ωστόσο αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο διότι τα κόστη τους αυξάνονται σημαντικά.
Υπενθυμίζεται ότι στο δεκάμηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου του 2022 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε 5%. Η αύξηση αυτή αποδίδεται στις ανατιμήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI.
Συγκεκριμένα στο ποσό των 6,933 δισ. ευρώ ανήλθε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο δεκάμηνο από 6,605 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση 5%, που σχετίζεται με τις ανατιμήσεις και όχι με την αύξηση της ζήτησης.
Ωστόσο η αύξηση του τζίρου των σούπερ μάρκετ δεν φαίνεται ότι αρκεί για να αποφευχθούν οι νέες ανατιμήσεις στα προϊόντα, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων.
Σημειώνεται ότι οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Οκτώβριο καταγράφηκαν στα υλικά μαγειρικής (11,3%), στα είδη ατομικής υγιεινής (11,2%) και στα γαλακτοκομικά (10,2%).