Ακόμα πιο ακριβή η Νέα Υόρκη - Διόδια ύψους 9 δολαρίων για όσους μπαίνουν στο κέντρο τις ώρες αιχμής
Ποικίλες οι αντιδράσεις των κατοίκων στο «Μεγάλο Μήλο» μετά τα διόδια στο κέντρο της πόλης που τέθηκαν σε εφαρμογή την Κυριακή.
Δημήτρης Σουλτογιάννης - Ανταπόκριση: Νέα Υόρκη
Το νέο διόδιο της Νέας Υόρκης για τους οδηγούς που εισέρχονται στο κέντρο του Μανχάταν έκανε το ντεμπούτο του την Κυριακή, πράγμα που σημαίνει ότι πολλοί είναι εκείνοι οι οδηγοί που θα πληρώνουν 9 δολάρια από εδώ και στο εξής για να έχουν πρόσβαση στο πιο πολυσύχναστο μέρος της πόλης κατά τις ώρες αιχμής, το Μανχάταν.
Το διόδιο, γνωστό και ως «διόδιο συμφόρησης», έχει σκοπό να μειώσει το κυκλοφοριακό χάος στην πυκνοκατοικημένη πόλη, συγκεντρώνοντας παράλληλα χρήματα για να βοηθήσει στη διόρθωση της προβληματικής υποδομής της δημόσιας συγκοινωνίας. «Εξετάζαμε το ζήτημα των διοδίων εδώ και πέντε χρόνια. Η Νέα Υόρκη το έχει ανάγκη καθώς έχει πραγματικό κυκλοφοριακό πρόβλημα», είπε σε δημοσιογράφους ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Metropolitan Transportation Authority Tζόν Λάντα, της εταιρείας που διαχειρίζεται το δίκτυο συγκοινωνιών της μητροπολιτικής περιοχής της Νέας Υόρκης. «Πρέπει να διευκολύνουμε τους ανθρώπους που επιλέγουν να οδηγούν ή που πρέπει να οδηγούν, να μετακινούνται στην πόλη» συνέχισε.
Η «λυπητερή» για τους Νεοϋορκέζους που θέλουν να μπουν στο κέντρο τις ώρες αιχμής ποικίλει ανάλογα με την ημέρα και την ώρα αλλά και από το εάν οι οδηγοί διαθέτουν E-ZPass, ένα ηλεκτρονικό σύστημα είσπραξης διοδίων που χρησιμοποιείται σε πολλές πολιτείες, αλλά και στη χώρα μας. Οι περισσότεροι οδηγοί με E-ZPasses θα πληρώνουν τέλος 9 δολαρίων για να εισέλθουν στο Μανχάταν νότια του Σέντραλ Παρκ τις καθημερινές μεταξύ 5 π.μ. και 9 μ.μ. και τα Σαββατοκύριακα μεταξύ 9 π.μ. και 9 μ.μ. Κατά τις ώρες που δεν αποτελούν αιχμή, τα διόδια θα είναι 2,25 δολάρια.
Έντονες αντιδράσεις από τους πολίτες για την επιβολή διοδίων στο κέντρο της Νέας Υόρκης
«Πλάκα μου κάνεις;» λέει ο Κρις Σμιθ, κάτοικος του Σόμερβιλ στο Νιου Τζέρσεϊ. «Ποιανού ήταν αυτή η ιδέα; Της κυβερνήτη; Θα πρέπει να συλληφθεί επειδή είναι ανίδεη» υπογραμμίζει. Ο Φίλ Μπάουερ ένας χειρουργός που ζει στο Μανχάταν, λέει πως ελπίζει ότι το πρόγραμμα θα μειώσει τα σημεία συμφόρησης και τα συχνά κορναρίσματα που προέρχονται από τις γέφυρες που συνδέουν το Μανχάταν με το Κουίνς και το Μπρούκλιν.
Ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει πει πως θα καταργήσει τα διόδια όταν αναλάβει τα καθήκοντα του, αλλά δεν είναι σαφές εάν τελικά θα το κάνει. Τον Νοέμβριο, ο Τραμπ, του οποίου ο Πύργος Τραμπ βρίσκεται στη ζώνη διοδίων, είπε ότι τα διόδια «θα φέρουν τη Νέα Υόρκη σε μειονεκτική θέση έναντι των ανταγωνιστικών πόλεων και πολιτειών και οι επιχειρήσεις θα φύγουν».
Να σημειωθεί ότι και άλλες μεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του Λονδίνου και της Στοκχόλμης, έχουν παρόμοια διόδια, αλλά η Νέα Υόρκη είναι η πρώτη πόλη στις ΗΠΑ. Ο ομογενής ελεύθερος επαγγελματίας Χρήστος Χαραλαμπίδης μιλώντας στον flash.gr εκφράζει τον προβληματισμό του για το εν λόγω μέτρο και αμφιβάλλει αν τα χρήματα από τα έσοδα θα διατεθούν όντως για την αναδιάρθρωση των δημοσίων συγκοινωνιών της πόλης καθώς όπως λέει η Νέα Υόρκη έχει «μεγάλο ιστορικό στην κακοδιαχείριση χρημάτων».