Αγορά: Ψωνίζουμε ασταμάτητα τρόφιμα, «κόφτης» σε προϊόντα υγείας και ομορφιάς
Με ανεβασμένους τζίρους για τα Σούπερ Μάρκετ και μικρή υποχώρηση των ανατιμήσεων έκανε «ποδαρικό» το 2024 καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Circana, ο συνολικός τζίρος τον Ιανουάριο ανήλθε στα 825 εκατ. ευρώ, από 807 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Από το συνολικό τζίρο, τα 642 εκατ. ευρώ αφορούν σε τυποποιημένα προϊόντα ενώ τα 183 εκατ. ευρώ στα επί ζυγίω τα οποία είναι αποκλειστικά τρόφιμα.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία όσον αφορά στις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων καταγράφηκε:
- αύξηση της αξίας των πωλήσεων στα τρόφιμα κατά 2,8%
- μείωση της αξίας των πωλήσεων στα προϊόντα οικιακής φροντίδας και τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς κατά 1,5% και 1,3% αντίστοιχα.
Πιο αναλυτικά η μεγαλύτερη αύξηση σε αξία πωλήσεων καταγράφηκε σε:
- κατεψυγμένα προϊόντα 7,7%
- μη αλκοολούχα ποτά 6,8%
- snacks 4,7%
ΑΥΞΗΣΗ ΤΙΜΩΝ 0,7%
Αξίζει να σημειωθεί πως στα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά η μέση τιμή αυξήθηκε κατά 0,7%.
Συγκεκριμένα η μέση τιμή:
αυξήθηκε κατά 1,4% στα τρόφιμα
μειώθηκε κατά 1,1% στα προϊόντα Υγείας και Ομορφιάς
παρέμεινε σταθερή στα προϊόντα Οικιακής Φροντίδας
Στην κατηγορία των τροφίμων οι ανατιμήσεις συνεχίστηκαν τον πρώτο μήνα του 2024 στην κατηγορία των σνακς κατά 5,1%, στα είδη μαγειρικής 3,5%, τα μη αλκοολούχα ποτά κατά 3,4% και στα κατεψυγμένα τρόφιμα 1,8%.
Τα γαλακτοκομικά πάντως που ήταν οι πρωταθλητές των ανατιμήσεων παρουσίασαν σημαντική υποχώρηση των τιμών της τάξεως του 4,4%.
Συνειδητή επιλογή πλέον τα προϊόντα «ιδιωτικής ετικέτας»
Ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο στην «πίτα» των πωλήσεων κερδίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, τον Ιανουάριο οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,6% αγγίζοντας το 27% επί της συνολικής αγοράς έναντι 26,5% το 2023. Ο πρώτος μήνας της χρονιάς μπήκε δυναμικά για τα PL (Private Label) καθώς ο ρυθμός ανάπτυξης των προϊόντων ήταν μεγαλύτερος από εκείνον των επώνυμων προϊόντων που ήταν 1,2%, αλλά όχι τόσο δυναμικός όσο το τελευταίο διάστημα.
Τα στοιχεία δείχνουν επίσης αύξηση του τζίρου για όλους τους τύπους καταστημάτων τον Ιανουάριο 2024 εκτός από τα μεγάλα.
Πιο αναλυτικά, ο τζίρος αυξήθηκε στα καταστήματα:
έως 400 τ.μ. + 6,6%
400 έως 1000 τ.μ. +3,7%
2.500 τ.μ. και πάνω +2,4%
ενώ μειώθηκε στα καταστήματα:
1000 έως 2.500 τ.μ. -0,9%
Όσον αφορά στις προωθητικές ενέργειες στην αγορά των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, σύμφωνα με την Circana, το 25,4% των πωλήσεων του Ιανουαρίου αφορούσε σε προϊόντα που ήταν σε καθεστώς έκπτωσης τα οποία και αυξήθηκαν κατά 3,4%.
Αντίστοιχα στις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων που ήταν σε έκπτωση:
- 25% αφορούσε σε τρόφιμα
- 29,1% σε προϊόντα Υγείας και Ομορφιάς
- 25,8% σε προϊόντα Οικιακής Φροντίδας
Αν και τα στοιχεία δείχνουν ενθαρρυντικά ως προς την αύξηση των τιμών η ακρίβεια δεν έχει σταματήσει να ταλαιπωρεί τα νοικοκυριά καθώς οι καταναλωτές δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα ακόμα και για να αγοράσουν μόνο τα βασικά.