Agora delivery: Δωρεάν δημιουργία eshop - Αυτά τα καταστήματα περιλαμβάνονται στην λειτουργία της πλατφόρμας
Μεγάλη ανταπόκριση στη νέα λειτουργία που προσφέρεται μέσω της πλατφόρμας ''Agora Delivery'', η οποία παρέχεται από την Περιφέρεια Αττικής και πρόκειται για σημαντική βοήθεια σε καταστήματα λιανικής και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθώς τους επιτρέπεται η δημιουργία eshop χωρίς κόστος. Μάλιστα, μόλις στο πρώτο δεκαήμερο λειτουργίας της εφαρμογής εγγράφηκαν περισσότερα από 500 καταστήματα.
«Η θερμή ανταπόκριση των επιχειρηματιών μάς δίνει τη δύναμη να συνεχίσουμε και με άλλες αντίστοιχες δράσεις, έχοντας ως προτεραιότητα την έμπρακτη στήριξη και διευκόλυνση του εμπορικού κόσμου που δοκιμάζεται από την πανδημία», σημείωσε ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης.
Η εν λόγω εφαρμογή παρέχει την δυνατότητα delivery ή και παραγγελίας μέσω click away, ενώ η πληρωμή του εκάστοτε ποσού των προϊόντων μπορεί να γίνει με μετρητά ή με τραπεζικές κάρτες. Αξίζει να σημειωθεί πως, οι επιχειρήσεις που εγγράφονται στην πλατφόρμα δεν επιβαρύνονται με κανένα κόστος, ούτε και προμήθεια επί των παραγγελιών.
Στο ''agora delivery'' μπορούν να ενταχθούν όλες οι επιχειρήσεις που μπορούν να ενισχυθούν και να λειτουργήσουν μέσω της τεχνολογίας, όπως φαρμακεία, καθαριστήρια, βιβλιοπωλεία, είδη ένδυσης και υπόδησης, είδη σπιτιού, ανθοπωλεία, καταστήματα παιχνιδιών, οπωροπωλεία, ιχθυοπωλεία, μίνι μάρκετ, συνεργεία και βουλκανιζατέρ.
Τέλος, η εφαρμογή για τους καταναλωτές είναι διαθέσιμη επίσης χωρίς κόστος, σε συσκευές IOS και Android.
Την Δευτέρα 18/1 η απόφαση για το άνοιγμα της αγοράς
Εν αναμονή της εισήγησης των επιδημιολόγων για το άνοιγμα του λιανεμπορίου από την ερχόμενη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2021, κι ενώ πολλοί ειδικοί αντιτίθενται σε οποιαδήποτε σκέψη για άνοιγμα, προειδοποιώντας για επερχόμενο τρίτο κύμα της πανδημίας, η κυβέρνηση στέλνει «σήμα» στον εμπορικό κόσμο.
«Νομίζω ότι έχουμε ήδη τη συνταγή, θα πρέπει να τη δοκιμάσουμε, όμως σε καμία περίπτωση δεν μπαίνει στη ζυγαριά η δημόσια υγεία κι αυτό δεν το συζητάμε, μπορούμε με απλούς κανόνες να προχωρήσουμε στην παράλληλη διαβίωση αυτής της κατάστασης», επισήμανε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο FM», ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης. Διευκρίνισε, δε, πως έχει αναπτυχθεί όλο το τεχνικό πλαίσιο ώστε να διασφαλιστεί η καλή λειτουργία της αγοράς, από την ερχόμενη Δευτέρα, με τα εργαλεία «click away» και «click in shop».
Ο κ. Σταμπουλίδης είπε ακόμη πως υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση και σχέδιο και ότι «το εργαλείο που φέραμε στο εμπόριο και στην ελληνική οικονομία, «click away» (παράδοση εκτός), που δεν έχει εφαρμοστεί σε άλλες χώρες πριν από εμάς, υιοθετήθηκε και από τη Μεγάλη Βρετανία έπειτα από το φιάσκο της ανοιχτής αγοράς». Αυτό το εργαλείο -ανέφερε- «πρέπει να τεθεί ξανά σε εφαρμογή, προκειμένου να λειτουργήσουν με ασφάλεια κάποιοι κλάδοι της αγοράς. Δεν μπορεί κάποιος να θεωρεί ότι με τη μέθοδο αυτή είναι ανοιχτή η αγορά, εν μέσω της πανδημίας, όμως αυτό το εργαλείο διασφαλίζει ότι δεν θα έχουμε συνωστισμό σε κάποιο κλειστό χώρο και ότι για να βγει κάποιος έξω, πρέπει να έχει αποδεδειγμένη παραγγελία και ραντεβού, έτσι ώστε να μπορεί να λάβει το προϊόν».
Ο ίδιος τόνισε πως δεν αποδείχθηκε σε καμία περίπτωση ότι η μέθοδος «click away», την περίοδο των γιορτών, από τις 13 Δεκεμβρίου μέχρι και 31 Δεκεμβρίου, επιβάρυνε την επιδημιολογική κατάσταση της χώρας και ότι έστω και με αυτό τρόπο, πρέπει να υπάρξει γρήγορη επανεκκίνηση της οικονομίας. Χαρακτηριστικά επισήμανε ότι «χθες έπρεπε να είχε ανοίξει η αγορά με το εργαλείο click away».
Ο κ. Σταμπουλίδης εξήγησε ακόμη πως η μέθοδος «click away» σε συγκεκριμένα προϊόντα, όπως τα ενδύματα, τα υποδήματα και τα κοσμήματα, δεν μπορεί να λειτουργήσει. «Γι’ αυτό», τόνισε, «είπαμε ότι μόνο για αυτούς τους κλάδους, θα υπάρξει το εργαλείο “click in shop”, έτσι ώστε, με την τήρηση των μέτρων που ισχύουν, όπως μέχρι τέσσερα άτομα σε καταστήματα 100τμ και με ραντεβού, να μπορεί κάποιος να πραγματοποιήσει την αγορά που επιθυμεί. Αυτό πρέπει να γίνει ειδικά τώρα, που είναι η εκπτωτική περίοδο διότι αν δεν πουλήσουν αυτές οι επιχειρήσεις τα προϊόντα τους, πώς θα αγοράσουν -για παράδειγμα- τα ρούχα και τα παπούτσια της επόμενης σεζόν».