Αγία Σοφία: Συνεχίζονται οι βανδαλισμοί - Χαράζουν ονόματα και καρδιές πάνω στο μνημείο
Δεν έχουν τέλος τα βίντεο που αποδεικνύουν τους βανδαλισμούς που έχει υποστεί η Αγία Σοφία από τουρίστες και ντόπιους. Τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας προκαλούν αντιδράσεις και στην Τουρκία.
Μάλιστα η αντιπολιτευόμενη εφημερίδα Μπιργκιούν, δημοσίευσε άρθρο με τίτλο «Μιλάνε για κληρονομιά, και διαπράττουν δολοφονία». «Συνεχίζονται ασταμάτητα τα σκάνδαλα στην Αγία Σοφία, η οποία μετατράπηκε από μουσείο σε τζαμί. Ο ισχυρισμός ότι κομμάτια αφαιρέθηκαν από την ιστορική θύρα και “φαγώθηκαν” στην 1.500 ετών Αγία Σοφία παραμένει στην ημερήσια διάταξη. Τώρα υποστηρίζεται ότι οι επισκέπτες ξύνουν τους τοίχους και βάζουν τα τρίμματα σε σακούλες», αναφέρει το δημοσίευμα. Μάλιστα ο Πρόεδρος της Ένωσης Ιστορίας της Τέχνης (STD) Σερίφ Γιασάρ, μοιράστηκε βίντεο στο λογαριασμό του που δείχνει πως τουρίστες βανδαλίζουν το ιστορικό ναό. Το βίντεο δείχνει ότι στη στήλη στήριξης φαίνονται graffiti με ονόματα, σχήματα που έχουν χαραχτεί με αιχμηρό αντικείμενο, σε εσωτερικό χώρο. Ο Γιασάρ δείχνει τον χώρο και την επιφάνεια που φαίνεται η καταστροφή και επισημαίνει ότι δεν έχει υπάρξει χειρότερο «ρεζίλι» από αυτό το θέαμα. Μάλιστα επικρίνει τους υπευθύνους για την έλλειψη μέτρων προφύλαξης, ενώ μιλά για δολοφονία πολιτιστικής κληρονομιάς. «Πριν από ενάμιση μήνα περίπου η καταστροφή της πύλης βρέθηκε στην ημερήσια διάταξη. Περιμέναμε να ληφθούν μέτρα, αλλά δεν έγινε καμία ενέργεια. Αρχίσαμε να περιοδεύουμε το χώρο και αρχίσαμε να βλέπουμε νέες καταστροφές. Ένας επισκέπτης με μια τσάντα μαζεύει κομμάτια από τον τοίχο. Η στήλη που στηρίζει την Αγία Σοφία είναι γεμάτη με εκατοντάδες επιγραφές. Οι επισκέπτες έγραψαν τα ονόματά τους στους τοίχους, ζωγράφισαν καρδιές» αναφέρει.Bugün başka bir rezaletle karşılaştım akşamüzeri Ayasofya’da. Her gittiğimde yeni bir skandal. Şuraya bak onlarca yazı yazılmış Ayasofya’yı taşıyan mimari öğenin içine, tek bir kişi görüp uyarmamış mı? @TC_istanbul @TCKulturTurizm @iktm34 @MehmetNuriErsoy @SanatTarihiSTD pic.twitter.com/frctgJzciG
— Şerif Yaşar (@ArtHistorianSTD) May 24, 2022