Αεροπλάνα: Γιατί η επιβίβαση γίνεται πάντα από την αριστερή πλευρά
Ειδικοί εξηγούν το λόγο για τον οποίο επιβιβάζεστε πάντα στα αεροπλάνα από την ίδια πλευρά
Εκατομμύρια άνθρωποι ταξιδεύουν αεροπορικώς αλλά μάλλον ελάχιστοι έχουν συνειδητοποιήσει ότι επιβιβαζόμαστε πάντα από την αριστερή πλευρά του αεροπλάνου.
Υπάρχει ένας έξυπνος και ενδιαφέρων λόγος για τον οποίο επιβιβάζεστε πάντα στα αεροπλάνα από την αριστερή πλευρά - καθώς είναι το μόνο πράγμα που δεν θα αλλάξει ποτέ, όσες πτήσεις κι αν προγραμματίσετε να κάνετε.
Ενώ η επιβίβαση σε ένα αεροπλάνο μπορεί να είναι συναρπαστική - ή νευρική για κάποιους - μπορεί να μην το έχετε σκεφτεί ποτέ, αλλά υπάρχει λόγος που μπαίνετε στο αεροπλάνο πάντα από τα αριστερά.
Είναι σαφές ότι τα αεροπλάνα έχουν εξελιχθεί με την πάροδο των ετών, αλλά ο τρόπος με τον οποίο ανεβαίνουμε σε αυτά δεν έχει αλλάξει ποτέ, και υπάρχει ένας ιδιαίτερος λόγος γι' αυτό. Ενώ τα εμπορικά αεροπλάνα σχεδιάστηκαν αρχικά με τις πόρτες των επιβατών στα αριστερά, λόγω παράδοσης, αυτό έχει γίνει πλέον θέμα αποτελεσματικότητας.
Ο Michael Oakley, αρχισυντάκτης του The Avation Historian, εξήγησε στο Afar: «Μεγάλο μέρος της αεροπορικής ορολογίας είχε τις ρίζες του στη ναυτική παράδοση (πηδάλιο, πιλοτήριο, καμπίνα, διάφραγμα, κόμποι κ.λπ.), και ομοίως, οι αεροναυτικοί τρόποι λειτουργίας οφείλουν πολλά στην ιστιοπλοΐα». «Όπως οι βάρκες και τα πλοία έχουν μια αριστερή πλευρά - την πλευρά του σκάφους που συμβατικά εφάπτεται στην αποβάθρα όταν βρίσκεται στο λιμάνι - έτσι και τα αεροσκάφη έχουν μια αριστερή πλευρά. Λογικά, οι άνθρωποι αποφάσισαν να συνεχίσουν να επιβιβάζονται στην αριστερή πλευρά», προσθέτει.
Η United Airlines έσπασε την... παράδοση αλλά προσωρινά
Όπως αναφέρει η Mirror, τα σκάφη σχεδιάστηκαν με αυτόν τον τρόπο λόγω του κουπιού του τιμονιού που τοποθετείται στη δεξιά πλευρά του πλοίου - έτσι έγινε κανόνας οι επιβάτες και το φορτίο να φορτώνονται στην αντίθετη πλευρά. Αυτό στη συνέχεια πέρασε και στα αεροσκάφη, μέχρι που η United Airlines στις δεκαετίες του 1930 και του '40 τοποθέτησε τις πόρτες της στα δεξιά.
Ωστόσο, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν αεροπλάνα για ταξίδια, κατέστη ευκολότερο και πολύ πιο αποτελεσματικό να επιβιβάζονται όλοι στα διαφορετικά αεροπλάνα από την ίδια πλευρά και να χρησιμοποιούν τους ίδιους τερματικούς σταθμούς.
«Δεδομένου ότι ο πιλότος κάθεται στα αριστερά, τα αεροδρόμια άρχισαν να κατασκευάζονται με πύλες στα αριστερά, ώστε ο πιλότος να μπορεί να κρίνει καλύτερα τις αποστάσεις καθώς τροχοδρομούσε προς την πύλη», δήλωσε ο Matthew Burchette, ανώτερος επιμελητής στο Μουσείο Πτήσεων στην Tukwila της Ουάσινγκτον, σύμφωνα με το Metro. Και πρόσθεσε: «Μόλις αναπτύχθηκαν πιο σύνθετα αεροδρόμια, με τους επιβάτες να χρησιμοποιούν τις Jetways ως μέσο για να περπατούν απευθείας στο αεροπλάνο από τον τερματικό σταθμό, οι εργασίες εδάφους ήταν πολύ πιο εύκολες αν κάθε αεροσκάφος έκανε το ίδιο πράγμα προς την ίδια κατεύθυνση».
Αυτό σημαίνει επίσης ότι όλο το προσωπικό εδάφους του αεροδρομίου μπορεί να εργαστεί πολύ πιο εύκολα και μπορεί να μείνει όλο στη δεξιά πλευρά και μακριά από τους επιβάτες, ενώ οι επιβάτες μπορούν να μείνουν μακριά από οποιαδήποτε μηχανήματα.