ΑΔΕΔΥ: 24ωρη απεργία στις 28 Φεβρουαρίου - Ποια είναι τα αιτήματα
Με κεντρικό σύνθημα «οι ζωές μας πάνω από τα κέρδη τους-αυξήσεις μισθών, για να ζούμε με αξιοπρέπεια», η ΑΔΕΔΥ προκήρυξε 24ωρη απεργία στις 28 Φεβρουαρίου 2024, μαζί με τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, καθώς Εργατικά Κέντρα και ομοσπονδίες του ιδιωτικού τομέα έλαβαν αποφάσεις για απεργία την ίδια μέρα.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η ΑΔΕΔΥ διεκδικεί τα εξής:
- «Οριζόντια αύξηση 10% στους μισθούς των εργαζομένων στο Δημόσιο, προκειμένου να αντιμετωπιστούν στοιχειωδώς η ακρίβεια και ο πληθωρισμός.
- - Επαναφορά εδώ και τώρα των δώρων.
- - Συλλογικές Συμβάσεις για τους μισθούς.
- - Κατάργηση του μισθολογικού παγώματος της διετίας 2016-2017.
- - Κατάργηση της εισφοράς 2% υπέρ της ανεργίας.
- - Αύξηση του αφορολόγητου στα 12.000 ευρώ.
- - Αύξηση του επιδόματος ανθυγιεινής εργασίας.
- - Άμεση στελέχωση με μόνιμους υπαλλήλους όλων των κρίσιμων δημόσιων φορέων και αναβάθμιση όλων των αναγκαίων υποδομών».
Η συγκέντρωση θα γίνει στην Πλατεία Κλαυθμώνος στις 11:00 π.μ..
ΕΚΑ: 24ωρη παναττική απεργία στις 28 Φεβρουαρίου
Εικοσιτετράωρη παναττική απεργία στις 28 Φεβρουαρίου 2024 προκήρυξε το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Αθήνας (ΕΚΑ). Το πρωί της ίδιας ημέρας, κλιμάκιο του ΕΚΑ θα πραγματοποιήσει περιοδεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στην Νέα Ιωνία.
Μεταξύ άλλων, το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Αθήνας αναφέρει σε ανακοίνωσή του ότι, στη συνεδρίαση του διοικητικού του συμβουλίου, αποφάσισε να θέσει στο επίκεντρο της δράσης και των διεκδικήσεών του για το επόμενο διάστημα τις αυξήσεις των μισθών, τη λήψη αποτελεσματικών μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, την πάταξη της αισχροκέρδειας και την επαναφορά των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
Τα βασικά αιτήματα είναι τα εξής:
- «- Αύξηση μισθών, πέραν του κατώτατου, για την προστασία της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα.
- - Διενέργεια αυστηρών ελέγχων και διαφάνειας στον τρόπο διαμόρφωσης του κόστους, των τιμών και των περιθωρίων κέρδους σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα, με την ουσιαστική ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
- - Πάταξη της κερδοσκοπίας σε όλες τις επιχειρήσεις βασικών κλάδων παραγωγής και εμπορίας βασικών αγαθών διατροφής και έκτακτη φορολογία επί των κερδών αλυσίδων σούπερ μάρκετ και επιχειρήσεων ενέργειας, μεταφορών και τραπεζών.
- - Τιμαριθμική αναπροσαρμογή όλων των κοινωνικών επιδομάτων και παροχών, καθώς και διεύρυνση των δικαιούχων επιδότησης ενοικίου, βάσει εισοδηματικών και κοινωνικών κριτηρίων, για να αντιμετωπιστεί το υψηλό κόστος στέγασης, ειδικά σε νέα ζευγάρια και φοιτητές, παράλληλα με τη δημιουργία δημόσιου αποθεματικού κοινωνικών κατοικιών».
Απεργούν και τα ταξί
Σε 48ωρη απεργία προχωρά το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) στις 27 και 28 Φεβρουαρίου σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε. Παράλληλα, θα υπάρξει Γενική Συνέλευση την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου στις 11 το πρωί στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου.
Όπως τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση της ΣΑΤΑ, η κυβέρνηση «έχει στοχοποιήσει κάθε μορφή ατομικής επιχειρηματικότητας στην χώρα μας».
Το προεδρείο του ΣΑΤΑ έχει κατηγοριοποιήσει τα αιτήματά του και παλεύει γι'αυτά με όλες του τις δυνάμεις:
- Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.
- Θέλουμε απάντηση από την Κυβέρνηση, γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε Ε.Ι.Χ να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές μόνο φορολογικά βάρη.
- Αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για την διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – Κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2).
- Μόνιμη παραμονή του συντελεστή Φ.Π.Α στις υπηρεσίες ταξί στο 13%.
- Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
- Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια και αναπροσαρμογή ποινολογίου.
Με την ρύθμιση αυτή θα πρέπει να αντιμετωπίζεται το κώλυμα χορήγησης ή ανανέωσης της ειδικής άδειας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου, όταν από το πιστοποιητικό ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης για την απόδειξη της συνδρομής της περ.γ’ της παρ.2 του άρθρου 95 του ν.4070/2012 (Α82), προκύπτουν αδικήματα του άρθρου 100 του ν.4070/2012.
- Σε ότι αφορά την αναπροσαρμογή των ποινών προτείνουμε:- Οι παραβάσεις όπως, άγρα πελατών, παραβίαση προτεραιότητας σε πιάτσα, υπερχρέωση πελατών, αλλαγές νομισμάτων, να μεταφερθούν στην κατηγορία των ποινών υψηλής αξιολόγησης με διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση ειδικής άδειας.
- Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών.
- Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό. Αύξηση της ελάχιστης τιμής σύμβασης των Ε.Ι.Χ κατά 33%.
- Ξεκάθαρος και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμός των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό. Αστική μεταφορά κάνουν μόνο τα ταξί. Με το ταξί ο επιβάτης κάνει αστική μεταφορά. Με το Ε.Ι.Χ αγοράζει χρόνο για την μετακίνησή του. Η μεταφορά από ένα σημείο Α προς ένα σημείο Β είναι έργο που ανήκει στο ταξί. Καμία ανοχή σε παρερμηνείες σαν αυτές που επιχείρησε ο πρώην υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος για να ευνοήσει τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
- Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών (Παπανάτσιου) για την είσπραξη του κομίστρου.
- Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
- Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.
- Επιδοτήσεις για την αγορά όλων των τύπων αυτοκινήτων που ταξινομούνται ως ταξί ή αύξηση στο όριο ηλικίας χαρακτηρισμού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ως ΕΔΧ από τα πέντε (5) στα οχτώ (8) έτη.