ACEA Έρευνα: Η Ευρώπη μένει πίσω στην Ηλεκτροκίνηση
Τα ποσοστά πωλήσεων των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ανεβαίνουν, η κυκλοφορία τους παραμένει χαμηλή στην Ευρώπη.
Παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία είναι τώρα η τρίτη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων, με μια αγορά μερίδιο του 13,6% των ταξινομήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύουν μόνο το 1,8% των επιβατικών αυτοκινήτων στους δρόμους της. Αυτό δείχνει πως η Ευρώπη έχει μπροστά της πολύ δρόμο για να κάνει πραγματικότητα την κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές.
Η έκθεση «Οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους» της ACEA European Automobile Manufacturers Association (Ευρωπαίοι Κατασκευαστές Αυτοκινήτων) είναι η βασική δημοσίευση για τις πιο πρόσφατες πληροφορίες σχετικά με αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν επί του παρόντος στους δρόμους της Ευρώπης. Η αναφορά μας περιλαμβάνει βασικά δεδομένα, όπως π.χ Η μέση ηλικία του οχήματος, οι τύποι ισχύος του οχήματος, η ιδιοκτησία του οχήματος και πιο σημαντικές πληροφορίες για την κατανόηση του κλάδου της βιομηχανιας αυτοκινήτου.
Συμπληρώνοντας τις κανονικές ενημερώσεις πωλήσεων αυτοκινήτων, βαν, φορτηγών και λεωφορείων της ACEA, αυτή η μοναδική έκθεση μας δίνει ένα στιγμιότυπο του πώς μοιάζει ο «στόλος» των οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης.
Τα αποτελέσματα είναι αποκαλυπτικά. Δες για παράδειγμα τα δεδομένα πωλήσεων διαφορετικών τύπων οχημάτων, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) τα οποία είναι διαφορετικά από την σύνθεση των οχημάτων στους δρόμους της ΕΕ. Παρά το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία είναι τώρα η τρίτη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων, με μια αγορά μερίδιο του 13,6% των ταξινομήσεων στην ΕΕ, αντιπροσωπεύουν μόνο το 1,8% των επιβατικών αυτοκινήτων στους δρόμους της ΕΕ.
Τα δεδομένα υπογραμμίζουν ένα πολύ σημαντικό γεγονός: Μπορεί να χρειαστούν χρόνια, ακόμη και δεκαετίες, για να αντικατασταθούν παλαιότερα οχήματα από νεότερα μοντέλα που είναι εξοπλισμένα με καθαρότερες και πιο πράσινες τεχνολογίες. Τα παλαιότερα οχήματα διαθέτουν συνήθως λιγότερο αποδοτικές τεχνολογίες που παράγουν περισσότερες εκπομπές και ρύπανση από τα σύγχρονα μοντέλα.
Τα λεωφορεία είναι πιο… καθαρά
Για άλλη μια φορά, η έρευνα διαπίστωσε ότι η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων, εκτός από τα λεωφορεία, αυξάνεται σταδιακά, ενώ ο αριθμός των οχημάτων στους δρόμους έχει αυξηθεί για άλλη μια φορά στα 249 εκατ.(+1,4% από το 2023).
Ο αριθμός των φορτηγών, των φορτηγών και των λεωφορείων στους δρόμους αυξάνεται επίσης, ενισχύοντας τη σημασία για ηλεκτροκίνηση και σε αυτή την κατηγορία. Από όλους τους τύπους οχημάτων, τα λεωφορεία πρωτοστατούν, με σχεδόν ένα μερίδιο 2,5% να είναι ηλεκτρικά με μπαταρία οχήματα.
Το αυτοκίνητο είναι το πρώτο μέσο μεταφοράς
Το αυτοκίνητο συνεχίζει να βασίζεται στη δημοτικότητά του ως σημαντικό μέσο μεταφοράς, με τον αριθμό τους ανά 1.000 κατοίκους να αυξάνεται ξανά. Η έκθεση καταδεικνύει ότι, ενώ οι νομοθετικοί στόχοι μπορούν να βοηθήσουν στην καθοδήγηση της αλλαγής, προς την ηλεκτροκίνηση αυτό είναι μόνο ένα μικρό μέρος το παζλ. Η Ευρώπη χρειάζεται μια ρεαλιστική πορεία για την απαλλαγή από τα ρυπογόνα οχήματα. Ο μετασχηματισμός στην Ευρώπη δεν προχωρά με τον απαιτούμενο ρυθμό.
Το οικοσύστημα της ηλεκτροκίνησης στο σύνολό του πρέπει να γίνει πιο ελκυστικό για τους πελάτες και τις ισχύουσες ρυθμιστικές αρχές. Το πλαίσιο θα πρέπει να αναθεωρηθεί για να προωθηθεί ένα ευρύτερο σύνολο ευνοϊκών συνθηκών, όπως η υποδομές ή τα φορολογικά κίνητρα, για την τόνωση της ζήτησης για νέα μοντέλα και την αναπλήρωση οχημάτων στην Ευρώπη με πιο καθαρά και πράσινα μοντέλα.