Ταλαιπωρία τέλος: «Aυτοματοποιημένη» και με λίγα «κλικ» η διακοπή εργασιών
Επαγγελματίες και επιχειρήσεις που θέλουν να «κατεβάσουν ρολά» θα υποβάλουν δήλωση και αυτόματα θα ελέγχονται εάν πληρούν τις προϋποθέσεις
Τέλος στη ταλαιπωρία και τις προστριβές με τις φορολογικές αρχές για τους φορολογούμενους που προχωρούν σε διακοπή δραστηριότητας βάζει η ΑΑΔΕ με την ενεργοποίηση από τον Ιούνιο μίας νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την υποβολή των αιτήσεων με τις διαδικασίες να ολοκληρώνονται σε χρόνο-εξπρές με ταυτόχρονο περιορισμό των δικαιολογητικών από τους υπόχρεους.
Οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις που θέλουν να «κατεβάσουν ρολά» θα υποβάλουν δήλωση στην νέα πλατφόρμα και αυτόματα το σύστημα θα ελέγχει εάν πληρούν τις προϋποθέσεις που προβλέπει ο νόμος και αν έχουν προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Σε περίπτωση που η δήλωση στη πλατφόρμα υποβληθεί εμπρόθεσμα, δηλαδή εντός 30 ημερών από την ημερομηνία του πραγματικού χρόνου παύσης εργασιών, ο έλεγχος θα ολοκληρώνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα και χωρίς ταλαιπωρία για την επιχείρηση ή τον επαγγελματία.
Τι θα ισχύει για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις διακοπής εργασιών
Για τις εκπρόθεσμες δηλώσεις διακοπής εργασιών θα διενεργείται ηλεκτρονικός έλεγχος για να διαπιστωθεί εάν η ημερομηνία διακοπής εργασιών που έχει αναγράψει ο φορολογούμενος είναι η πραγματική ενώ το σύστημα θα «τρέχει» διασταυρώσεις στοιχείων προκειμένου να εντοπίσει:
- Τυχόν συναλλαγές που έγιναν μετά την ημερομηνία που έχει δηλώσει ο επαγγελματίας ως ημερομηνία διακοπής εργασιών.
- Εάν έχουν δημιουργηθεί νέες φορολογικές υποχρεώσεις.
- Εάν έχουν μεταβιβαστεί τα περιουσιακά στοιχεία.
Με την ολοκλήρωση του ελέγχου και εφόσον διαπιστωθεί ότι έχουν τηρηθεί οι προϋποθέσεις, το σύστημα θα ανάβει το «πράσινο φως» για την οριστική παύση εργασιών. Ωστόσο όπως επισημαίνει αρμόδιος παράγοντα με την νέα ψηφιακή διαδικασία δεν σημαίνει ότι δεν θα γίνονται δειγματοληπτικοί έλεγχοι από την εφορία. Με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνου θα προκύπτει ένα δείγμα υποθέσεων που πρέπει να ελεγχθούν για να διαπιστωθεί εάν η διαδικασία και τα δηλωθέντα στοιχεία από τις επιχειρήσεις ήταν σωστά.
Σημειώνεται ότι με το σημερινό καθεστώς η διαδικασία ξεκινά ηλεκτρονικά με την υποβολή της αίτησης του επαγγελματία ή της επιχείρησης στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ αλλά στη συνέχεια την αναλαμβάνει ελεγκτής προκειμένου να διαπιστώσει εάν πληρούνται οι όροι ενώ τα δικαιολογητικά που απαιτούνται αποστέλλονται με την υποβολή της αίτησης δήλωσης, μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», στην αρμόδια ΔΟΥ της έδρας της επιχείρησης.