2024 Formula 1 Grand Prix του Καναδά: Ουδείς... άσφαλτος στο Μόντρεαλ
Η Formula 1 επιστρέφει στη Βόρεια Αμερική μετά από δύο ευρωπαϊκούς αγώνες στην Ίμολα και στο Μονακό.
Για το Grand Prix του Καναδά οι ομάδες της Formula 1 αλλάζουν ήπειρο αλλά μένουν με τα ίδια ελαστικά. Μην τρομάζετε όταν πως κρατούν τα ίδια ελαστικά εννοούμε, πως θα χρησιμοποιήσουν τις ίδιες γόμες.
Ο αγώνας στο Μόντρεαλ, ένατος της σεζόν, θα είναι ο τρίτος συνεχόμενος που θα χρησιμοποιηθούν οι τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας του 2024: Η γόμα C3 ως σκληρή, η γόμα C4 ως μέση και η γόμα C5 ως μαλακή. Θα είναι η δεύτερη συνεχόμενη εμφάνιση αυτού του συνδυασμού στην πίστα του Καναδά, μια ημι-μόνιμη εγκατάσταση πάνω στο τεχνητό νησί της Παναγίας που δημιουργήθηκε αρχικά για την Έκθεση του 1967.
Η διαδρομή
Η πίστα των 4.361 μέτρων έχει ονομαστεί προς τιμήν του Gilles Villeneuve και διαθέτει έξι αριστερές και οκτώ δεξιές στροφές, ενώ έχει μία από τις χαμηλότερες μέσες ωριαίες ταχύτητες της σεζόν. Η σταθερότητα στο φρενάρισμα και η πρόσφυση κατά την έξοδο από τις πιο αργές στροφές, στις οποίες περιλαμβάνεται και το πέταλο που οδηγεί στην πολύ μεγάλη ευθεία, είναι τα κλειδιά για να είσαι ανταγωνιστικός. Επίσης σημαντικό ρόλο παίζει η ακρίβεια στην αλλαγή κατεύθυνσης.
Σε αντίθεση με τον προηγούμενο σταθμό του ημερολογίου στο Μονακό, εδώ είναι δυνατές οι προσπεράσεις, ειδικά στο τέλος της ευθείας που οδηγεί στο τελευταία σικέιν. Στην έξοδό του καιροφυλακτεί ο «τοίχος των πρωταθλητών» που πήρε το όνομά του από τρεις παγκόσμιους πρωταθλητές, τον Damon Hill, τον Michael Schumacher και τον Jacques Villeneuve, οι οποίοι το 1999, εγκατάλειψαν σ’ αυτό το σημείο χτυπώντας στον τοίχο στη εξωτερική πλευρά της στροφής.
Τα χαρακτηριστικά της
Όλη η πίστα έχει στρωθεί με νέα άσφαλτο φέτος και τα κερμπ έχουν αντικατασταθεί. Θεωρητικά, τα υπάρχοντα χαρακτηριστικά της πίστας, που είναι η μειωμένη πρόσφυση, θα πρέπει να παραμείνουν τα ίδια, αλλά οι πραγματικές ενδείξεις θα αποτυπωθούν όταν οι μηχανικοί της Pirelli τις πρώτες μετρήσεις τους μετά τις ελεύθερες δοκιμές. Για το μεγαλύτερο μέρος του έτους, η πίστα χρησιμοποιείται μόνο από πεζούς ή ποδηλάτες και έτσι οι χρόνοι των γύρων συνήθως βελτιώνονται σημαντικά όσο στρώνεται με γόμα η αγωνιστική γραμμή. Ενδέχεται επίσης να προκληθεί μετατόπιση πέλματος λόγω τοπικής υπερθέρμανσης την Παρασκευή ειδικά στις πιο μαλακές γόμες. Τα ελαστικά υπόκεινται σε πολύ χαμηλές πλευρικές δυνάμεις, οι διαμήκεις είναι μεγαλύτερες, αλλά συνολικά, το Μόντρεαλ είναι μία από τις πιο εύκολες πίστες της σεζόν για τα ελαστικά.
Μπορεί οι οδηγοί, να μην περνούν, τόσο συχνά κοντά στους τοίχους της πίστας, όμως και εδώ το κλειδί για ένα γρήγορο χρόνο στις κατατακτήριες δοκιμές είναι φτάνουν κοντά στο όριο και να αξιοποιούν στο έπακρο τα κερμπ. Επομένως, είναι σημαντικό για τον οδηγό να κάνει όσο το δυνατόν περισσότερους γύρους για να αποκτήσει αυτοπεποίθηση. Προφανώς, το παραμικρό λάθος τιμωρείται αυστηρά. Αυτό ισχύει ακόμη πιο πολύ φέτος στην αλληλουχία στροφών 4 και 5 όπου η παλιά ασφάλτινη έξοδος διαφυγής έχει αντικατασταθεί με γρασίδι.
Η στρατηγική
Στον περσινό αγώνα χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις γόμες με διάφορες στρατηγικές. Κάποιοι οδηγοί, συμπεριλαμβανομένων των τριών πρώτων που ανέβηκαν στο βάθρο, επέλεξαν στρατηγική με δύο αλλαγές ελαστικών. Άλλοι έκαναν μόνο μία αλλαγή προσπαθώντας να επιμηκύνουν το πρώτο μέρος όσο το δυνατόν περισσότερο. Πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίζεται συχνά οπότε η δυνατότητα για μεγαλύτερο πρώτο stint προσφέρει την καλύτερη ευκαιρία να ελαχιστοποιηθεί ο χαμένος χρόνος από τις αλλαγές ελαστικών
Ο ρόλος του καιρού
Ο καιρός, πάντα πολύ μεταβλητός τον Ιούνιο, παίζει συνήθως σημαντικό ρόλο στον αγώνα του Κεμπέκ. Μια κρύα, βροχερή, ημέρα με πολύ αέρα μπορεί να ακολουθηθεί από ηλιοφάνεια και ζέστη, αλλά οι θερμοκρασίες μπορεί ακόμη και να διαφοροποιηθούν σημαντικά μέσα σε μια μέρα.
Ο αγώνας με αριθμούς
Το Grand Prix του Καναδά εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 το 1967 και έχει φιλοξενηθεί από τρεις πίστες. Εκτός από την τρέχουσα πίστα, ο αγώνας διεξήχθη στο Mosport του Οντάριο οκτώ φορές και δύο φορές στο Mont-Tremblant, επίσης στο Κεμπέκ, λίγο λιγότερο από 150 χιλιόμετρα βόρεια του Μόντρεαλ.
52 αγώνες έχουν γίνει
37 Podium έχει πετύχει η Ferrari
13 νίκες έχει η McLaren
11 Pole Position έχει κερδίσει η McLaren
7 Grand Prix έχουν κερδίσει οι Michael Schumacher και Lewis Hamilton
6 Pole position έχουν οι Michael Schumacher και ο Lewis Hamilton