Βοήθεια από Audi και Mercedes ζητά η Huawei
Τις Audi και Mercedes προσέγγισε η Huawei για επενδύσεις σε λογισμικά αυτοκινήτων και ιδιαίτερα σε αυτά που αφορούν την αυτόνομη οδήγηση, αναφέρουν πληροφορίες του πρακτορείου Reuters.
Η Huawei είπε ότι θα διερευνήσει την επέκταση των συνεργασιών της πέρα από τις κινεζικές μάρκες, σε μία προσπάθεια να μπει στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, είτε ως κατασκευάστρια είτε ως προμηθευτής λογισμικού.
Η κινεζική Huawei Technologies πρότεινε στην Audi και τη Mercedes-Benz, να αγοράσουν μικρά μερίδια στην εταιρεία λογισμικού και εξαρτημάτων αυτοκινήτων την οποία διατηρεί. Η κίνηση στοχεύει στην επέκταση των συνεργασιών της πέρα από τις κινεζικές μάρκες. Η Huawei, έγινε στόχος Αμερικανικών κυρώσεων από το 2019. Η εταιρία κατηγορήθηκε ως και για κατασκοπεία και ελπίζει επίσης ότι η παρουσία ξένων επενδυτών θα βοηθήσει στην προστασία της επιχείρησης από πιθανές περαιτέρω γεωπολιτικές εντάσεις.
Ο τεχνολογικός γίγαντας από την Κίνα δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι θα «κόψει σε κομμάτια» την επιχειρηματική του μονάδα Intelligent Automotive Solution (IAS) που επιδιώκει να γίνει ο κυρίαρχος προμηθευτής λογισμικού και εξαρτημάτων για έξυπνα/αυτόνομα ηλεκτρικά οχήματα. Πηγές ανέφεραν προηγουμένως, ότι η αξία της μονάδας κυμαίνεται μεταξύ 28 και 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων .
Ως τώρα η Huawei έχει κάνει τις τελευταίες εβδομάδες συναντήσεις με ιθύνοντες της Mercedes Benz όπου οι Κινέζοι τους πρόσφεραν μερίδιο 3% έως 5%, αλλά η Mercedes δεν ενδιαφέρθηκε καθώς θέλει να παράγει η ίδια τα λογισμικά της αντί να τα αναθέσει σε έναν προμηθευτή.
Όσο για την Audi οι πηγές του Reuters αναφέρουν πως σχεδιάζει με την Huawei συνεργασία για την ανάπτυξη τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης. Αυτές οι τεχνολογίες θα χρησιμοποιούνται σε οχήματα για την κινεζική αγορά από το 2025 και τα οποία θα κατασκευάζονται από την εταιρία η οποία έχει προκύψει από την συνεργασία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τον Όμιλο FAW.
Η κίνηση της Huawei έρχεται τη στιγμή που οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα επιδιώκουν ολοένα και περισσότερο να συνεργαστούν με κινεζικές εταιρείες, οι οποίες έχουν προχωρήσει στην ανάπτυξη χαρακτηριστικών υψηλής τεχνολογίας.
Η VW συνεργάζεται με την αυτοκινητοβιομηχανία EV Xpeng και την εταιρία chip αυτόνομης οδήγησης Horizon Robotics για την ανάπτυξη έξυπνων και συνδεδεμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων ειδικά για την Κίνα. Η Audi συνεργάστηκε επίσης με τη SAIC για την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων.
Τη στιγμή που πολλοί από τους κορυφαίους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, όπως η Nio και η BYD , βασίζονται στο δικό τους λογισμικό, η Huawei έχει δημιουργήσει συνεργασίες με μικρότερους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η Seres Group και μερικές μεγάλες παλαιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Changan.