Σχολεία καταλήψεις: Το Υπουργείο Παιδείας «βλέπει» εκτόνωση
Το κίνημα των καταλήψεων, σύμφωνα τουλάχιστον με το υπουργείο Παιδείας, εκτονώνεται. Σύμφωνα με το υπουργείο ο αριθμός των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη έχει περιοριστεί κατά 77%. Συγκεκριμένα την Τετάρτη υπό κατάληψη ήταν λιγότερα από 200 σχολεία, ενώ οι ιθύνοντες του υπουργείου κρίνουν ότι μέχρι τέλος της εβδομάδας οι καταλήψεις θα έχουν εκλείψει.
Συνάντηση ΟΛΜΕ- Υπ. Παιδείας
Σήμερα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θα έχει συνάντηση με το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ ενώ την Παρασκευή προγραμματίζεται διαμαρτυρία μαθητών έξω από το κτίριο του υπουργείου Παιδείας.
Ο υφ. Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκος Χαρδαλιάς, σημείωσε πως, μετά από τρεις εβδομάδες καταλήψεων, οι μαθητές που έχουν βρεθεί θετικοί στον κορονοϊό είναι το 0,016% του συνόλου και το αντίστοιχο των εκπαιδευτικών στο 0,033%. Παράλληλα το υπουργείο Παιδείας ανέφερε, ότι «δεν υπάρχει καμία τάση μεταφοράς του ιού από έναν μαθητή σε άλλον και δεν υπάρχει καμία ένδειξη διασποράς του ιού σε κανένα σχολείο». «Τα μέτρα στα σχολεία ακολουθούνται με υποδειγματικό τρόπο, με τα ελάχιστα κρούσματα να αντικατοπτρίζουν τη διασπορά στην κοινότητα, χωρίς να αποτελούν πηγή διασποράς».
Τα ζητήματα που αναμένεται να θέσει η Ομοσπονδία στο υπ. Παιδείας αφορά στις συνθήκες λειτουργίας των σχολείων λόγω της πανδημίας και θέματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η τροπολογία για την τηλεκπαίδευση και τις απουσίες μαθητών λόγω καταλήψεων, οι εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, οι διορισμοί της Γενικής Εκπαίδευσης, οι 9μηνες άδειες ανατροφής σε νεοδιόριστους και η τράπεζα θεμάτων στην Α’ Λυκείου.
Αυτό που φαίνεται να έπαιξε σημαντικό ρόλο στην αποκλιμάκωση των κινητοποιήσεων αποτελεί η αμφιλεγόμενη απόφαση της υπουργού να μην έχουν δικαίωμα συμμετοχής στην εξ ΄αποστάσεως διδασκαλία οι μαθητές που κάνουν κατάληψη, αλλά και ταυτόχρονα να παίρνουν απουσίες, οι οποίες προσμετρώνται στο γενικό σύνολο των απουσιών και λαμβάνεται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.
Η τηλεκπαίδευση που δημιουργήθηκε για να καλύψει τις ανάγκες στην πρώτη φάση της πανδημίας αποτελεί πλέον ένα βασικό εργαλείο για την κάλυψη των ωρολογίων προγραμμάτων διδασκαλίας των μαθημάτων για την κάλυψη της διδακτέας ύλης.